Ga naar inhoud

commentaar op RAMBUS


Aanbevolen berichten

  • Reacties 285
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Stel dat Nougabolle gelijk heeft. In dat geval zou Intel dus niet alleen het publiek en de pers, maar ook hun zakelijke partners voor de gek houden. En niet alleen met uitspraken, maar ook in het doen van research en het uit laten lekken van geruchten. Dat zou die bedrijven een fortuin kosten, en dat in dit economische klimaat. [i:9eac732ce2]Waarom?[/i:9eac732ce2]
Link naar reactie
Het enige wat Intel dus gedaan heeft is Samsung modules goedkeuren voor hun I850 platform, datr zegt helemaal niks, aangezien dat niks over verdere ontwikkeling zegt. Verder is het allemaal gossip van THG (die al niet zo betrouwbaar is), hij weet helemaal niet of het waar is. Ik geloof eerder Intel zelf, met het bericht dat ze geen RDRAM chipsets meer maken. Verder weet hij helemaal niet hoe DDR II/III of RDRAM in de toekomst gaan schalen, dus daar kan hij ook weinig nuttigs over zeggen. IMHO kan niemand dat, aangezien wel vaker gebleken is dat dingen op roadmaps etc veel later kwamen of helemaal niet. En geef eens antwoord op de vraag van Egslim ;)
Link naar reactie
Je vergeet dat draaien met de wind in een geval als dit minimaal twee jaar duurt, dat het Intel honderden miljoenen dollars kost, en dat hun partners ook veel tijd nodig hebben en enorme investeringen moeten doen. In het huidige economische klimaat zullen die partners een dergelijke stap gegarandeerd niet kunnen waarderen. En sommige zouden het gewoon niet overleven - Hynix bijvoorbeeld. Bovendien verandert Intel alleen van standpunt als ze geen andere keus hebben en in dit geval is er niet eens een goede reden om RDRAM te adopteren - en een heleboel redenen om het het niet te doen. Dus je hebt mijn vraag nog steeds niet beantwoord.
Link naar reactie
Zaken zijn zaken. Maar ieder bedrijf heeft partners nodig om hun eigen producten te verkopen. Daarom heten het zaken. Dus als je het ze moeilijk maakt voel je dat in je eigen winst. Dat geldt helemaal in tijden als deze, wanneer de economie zwak is. Intel kan zich wel veroorloven om enkele honderden miljoenen te investeren, maar ze zullen dat niet zonder reden doen. En jij hebt nog steeds geen reden gegeven. Niet dat ik die nog verwacht van jou. :) BTW, een half miljoen is vliegepoep voor dit soort gevallen.
Link naar reactie
[quote:1a4ba09aa3="nougabolle"] mijn antwoord is dat Intel al meerdere malen bewezen heeft dat ze met de wind meedraaien,als het in hun kraam past ...business is business...[/quote:1a4ba09aa3] Geef eens een paar voorbeelden. Wat ik me herinner is dat Intel alleen van richting verandert als de uitgeoefende druk enorm is.
Link naar reactie
Dan een andere formulering: "Geef een paar voorbeelden van wanneer ze net zo radicaal van richting zijn verandert als ze zouden doen bij een omschakeling van DDR/DDRII naar RDRAM, zonder zware druk. Je mening kan me niet schelen, ik wil feiten. En geef nu eens antwoord. [quote:6b7fb8154a]als Rambus zijn rechtszaak zou winnen zodat Infineon,Micron en Hynix verplicht zouden zijn om op DDR royalties te betalen is volgens mij het hek van de dam...[/quote:6b7fb8154a] Die rechtzaken zullen nog jarenlang slepen, maar zelfs als Rambus zou winnen is het nog twijfelachtig dat men zal omschakelen wegens de enorme investeringen en omdat RDRAM fundamenteel duurder is dan DDR.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...