Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

[quote:99fa33549b="SkinnerEd"]Ik weet niet of die Athlon 64 driver veel oplost, het waren vooral Cool& quiet updates geloof ik. Btw, misschien helpt het om je cpu/mem voltages iets op te krikken? .[/quote:99fa33549b] Athlon 64 drivers hebben niet geholpen, ik heb een 11.91 volt op de 12 volt lijn, denk dat daar het probleem zit, morgen even mijn Antec 550watt rue control op het moederbord aansluiten, hij zit nu nog op een 480watt true blue van antec. Ga ook de gigabyte X800 PRO eruit halen en de Sapphire erin zetten, kijken of dat helpt. Het gekke is dat verder alles gewoon stabiel loopt, alleen 3dmark '03 niet. Tja, en de Athlon 64 wil niet overklokken, maar dat ligt aan de stepping. Viel me niet overigens pas op dat er een blauw ledje in de fan van de Gigabyte X800 pro zit, net als wat Hercules eerder in hun Radeon 9800 pro kaarten had, en Asus in de 6800 Ultra, niet nuttig maar wel leuk. [quote:99fa33549b="antraxbomb"]En komen die kaarten in de prijsklasse van de geforce FX 5900XT?[/quote:99fa33549b] Dat zijn de X600 kaarten, die zijn helaas PCI-Express
Link naar reactie
Voor zover bekend komen er geen AGP varianten van de X300 en X600, maar ja die bestaan eigenlijk al, de X300 is een PCI-Express broertje van de Radeon 9600SE en de X600 is het PCI-Express broertje van de Radeon 9600XT, je mist dus niets. wat nVidia betreft. er komt dacht ik een NV41 lijn, ik weet dit niet zeker maar misschien dat dat een goedkoper broetje word van de 6800
Link naar reactie
[quote:f7d4635d91="NoepZor"]Heeft iemand een goede reviewsite waar de X800XT, X800pro, X800, 6800ultra, 6800GT, 6800 naast elkaar staan ? ik kan bijna nix vinden :cry:[/quote:f7d4635d91] misschien omdat die kaarten nog amper zijn uitgegeven? Bij ome [url=http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040504/index.html]tom[/url] krijg je wel enigszins een beeld van hoe het is. en hier wat benches [url=http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=517]: hothardware[/url] maar hier zijn niet bij alle benches alle kaarten gebruikt :-? wel leuk is dit dingetje: [img:f7d4635d91]http://www.hothardware.com/articleimages/Item517/comparison.png[/img:f7d4635d91]
Link naar reactie
Echt een gave retail ja... zelfs de meegeverde software zat in een keurig cd ASUS cdcase met zelfs nog plek over voor meer cdroms :wink: En dan natuurlijk de webcam, daar deed ik het voor :wink: Ik heb er onderhand nu al 3 ofzo :roll: Anyway: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2650891 Nog niets overgeklokt aan de kaart oid Ohja... foto's neem ik volgende week als ik tijd heb :wink:
Link naar reactie
Nette score voor een niet overgeklokt systeem. Ik heb net even 3dmark 2001se uit de kast gepakt, ik heb me Athlon 64 3400+ eindelijk stabiel gekregen. ik haal nu 27.000+ http://service.futuremark.com/compare?2k1=7905414 3dmark ''03 volgt {edit} ik krijg het niet voor elkaar om de X800 pro op de zelfde overklok waardes 3dmark te laten draaien in mijn Athlon 64 systeem als dat ik had tijdens mijn high score met de pentium 4. ik laat het dus ven voor wat het is todat ik Watercooling ga instaleren
Link naar reactie
Toch raar dat jouw Athlon64 zoveel stroom *schijnt* te slurpen. Wat ik ook raar vind is dat P4 users + X800 in 3DMark2001SE maar 20.000punten halen en A64 user + X800 bij de 30.000 punten komen. Zo zie je maar dat 3DMark2001SE vlink verouderd is en bijna niets meer zegt... Ik ben benieuwd naar je uiterste 3Dmark2003 resultaten met je A64 :) Ik ga van het weekend wel lekker mijn pc formateren + nieuwe windows en dan eens lekker overklokken met mijn ASUS X800 PRO :) Hopelijk kan hij zonder problemen op XT waardes draaien :) Ohja, bij de ASUS zit ook een LEDje in de cooling :wink: Bij mij is hij blauw, bij jouw gigabyte ook? :) Het zijn gewoon dezelfde kaarten dus... Ga je jouw gigabyte nog proberen te houden? Ik denk haast dat de gigabyte's en ASUSsen de betere kaarten zijn om te modden etc.
Link naar reactie
@kajutsa Tja, 3dmark 2001se is nogal CPU gevoelig, een Athlon 64 is ook een stuk sneller dan een Pentium 4 (ik heb ze beiden en kan het merken). 3dmark2001se zegt iets meer over de hele pc en 3dmark '03 meer over de videokaart. Ik heb net mijn Athlon 64 3400+ van de hand gedaan en ben nu wachtende op een nieuw exemplaar (3400+ CG setpping of 3700+) tot die tijd geen 3dmark '03 restulaten meer. Ik ga van de week de radeon X800 PRO met stock speeds op de p4 in games testen. De Gigabyte heeft inderdaad een blauwe led, zelfde als jouw dus. Ik hou de Gigabyte zolang het kan, maar ik hoop een GeForce 6800 Ultra te bemachtigen, dan mag de X800 PRO weer terug ;) :)
Link naar reactie
De Athlon64 is idd wat sterker, maar dat rechtvaardigt geen 10.000 punten in een de benchmark. Pentium4 Northwoods halen bijvoorbeeld in de 3DMark2003 CPU testen net [b:e2c018b3df]ietsje[/b:e2c018b3df] lager... zo'n verschilletje past meer bij de realiteit dan 10.000 Marks in 3DMark2001SE. Anyway, een dikke noob vraag (van een sinds-1-dag ATi user 8) :wink: ) waar vind ik mijn X800 PRO's temperatuur? Ik heb al uren lopen zoeken in mijn driver-menuutjes, maar kan niets vinden :roll: Heb je trouwens al een idee wanneer Temp.AA in de drivers worden gebakken?
Link naar reactie
Temporal AA zit niet in de drivers nog, catalyst 4.7? 4.8? geen idee wanneer. temps kan je alleen uitlezen in Catalyst 4.6 driver, teminste ik kon het daar mee, waar het ook mee kan is met Asus SmartDocter, die zit bij je meegeleverde software. [b:9b6bda98bc]Edit:[/b:9b6bda98bc] Ik zou deze drivers gebruiken: http://www.tweakers.net/meuktracker/6433 Asus Catalyst 4.6 drivers, die hebben vast wel een temp meter erin zitten ook een optie is ATITool, dat programma kan ook zien of je 12 of 16 pipelines hebt geactiveerd, in de FAQ staat wel een download link ik haal inderdaad met mijn P4 @ 3,4ghz en de Gigabyte X800 PRO @ 570/560 slechts 21.500 of zo en met de zelfde settings op de A64 @ 2,45ghz haal ik de bovenstaande 27K. verschil is inderdaad abnormaal.
Link naar reactie
Ik vind 3DMark 2001 nog steeds een betere test dan 03. Hierin is ook duidelijk het verschil te zien tussen processoren en geheugentimings etc. Het verschil tussen Athlon 64 en Pentium 4 is inmiddels ook behoorlijk groot. Mijn P4 op 4Ghz kon niet tippen aan een Athlon 64 op 2400Mhz (terwijl dat eigenlijk niks voorsteld) Nu ik mijn Athlon 64 op 2600Mhz kan draaien (260x10) is het verschil nog groter natuurlijk. Scheelt ook niet alleen in 3d Mark, maar ook in Pifast/SuperPi/SiSoft Sandra. Verder is het bekend dat zowel 3d Mark 2003 als Aquamark Intel favoured zijn, vandaar dat de top benches bij die beiden van Intel afkomen... :roll: @ RD: Is die cpu snelheid het maximale? Ik vind het vreemd, ik kan tot 2650Mhz booten en sommige testen draaien, maar ik krijg de cpu niet 100% stabiel op 2400Mhz...Toch mss maar naar andere koeling kijken :wink:
Link naar reactie
Vandread denkt.... als de x800pro tot ongeveer 300 euro is gedaalt.... ziet hij een leuk vakantie projectje :P (een vakantie omdat ik dan tijd heb) TEC + x800pro :lol: zou wel leuk speelgoed kunnen worden maja zowiezo de x800pro (of 6800 als die interesanter is :)) RD heeft trouwens nu wel de meest ultieme pc hier @ c!t nu nog de meest ultieme koeling ^_^
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...