Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

[quote:6dc8eac843="GreyHornet"]anthony , jij was Kajutsa toch ? mag ik misschien weten waar jij je Asus X800 Pro zo snel vandaan had? : RD : ben ook wel nieuwsgierig naar die 6800 Ultra :-) hopelijk leuke test resultaten , ook al heb ik m'n x800 Pro al besteld :-)[/quote:6dc8eac843] [offtopic]Ja mijn nickname is geweizigd naar mijn echtelijke naam[/offtopic] Ik had mijn ASUS X800PRO bij funprice.nl vandaan, maar was 1 van de gelukkige die van de eerste leveringen proviteerde. RD: Ik ben benieuwd, vooral of de GF6800GT het echt verliest tov de RadeonX800 als het om AA en AF gaat :) Zonder deze features, zal hij ongetwijfeld sneller zijn en een betere keus dan de X800PRO, denk ik.
Link naar reactie
GreyHornet gebruik PB's voor je gezeur over je X800, elke post van je gaat tegenwoordig over wat je besteld hebt :-? Hier on-topic posten dus! @ Anthony Wat ik zo her en der op het internet zie is heel divers, de ene review geeft aan dat de GT zelfs een X800 XT achter zich laat en de andere review valt dat weer mee, ik zou hem daarom graag zelf aan de tand voelen, helaas is hij nog lastig te bemachtigen, ook voor mij.
Link naar reactie
S3 komt met de Gamma Chrome, daar is nog weinig over bekent Ik heb zelf een S3 DeltraChrome S8 getest (zie Computer! totaal nr 9) deze kan je vergelijken met een Radeon 9600 en FX 5700. Ze hebben ook nog een S8 Nitro en een F1, deze zijn weer iets sneller dan de S8. Op dit moment komt de snelste Delta Chrome niet in de buurt van een 9800XT of FX 5950 Ultra, laat staan de nieuwe generatie van ATI en nVidia. Het wachten is dus op de Gamma Chrome. XGI is bezig met de opvolger van de Volario, ook hier is niet veel van bekend, er komt wel een PCI-Express 16x versie van de Volario, maar daar is niet veel aan veranderd voor zover ik weet. Op dit moment bepalen ATI en nVidia de markt.
Link naar reactie
[quote:5988b858e9="Vandread"]nog nieuws van andere fabrikanten eigenlijk? tis nu continu nvidia vs ati :P[/quote:5988b858e9] Altijd zo he... kijk maar naar AMD en Intel... moeilijk voor een derde bedrijf om ertussen te stappen. XGI deed een poging, maar ik vrees daar het ergste voor, maar who knows :)
Link naar reactie
Ik ben idd zelf ook benieuwd naar de 6800GT, ik baal alleen een beetje van de manier waarop er gereviewt wordt. Verschillende testen laten zien dat de X800Pro sneller is met AA en AF, maar er zijn ook testen waarbij de 6800GT weer sneller is. Volg het af en toe niet helemaal.... Ik zal iig die 6800U wel bij jou zien RD :wink:
Link naar reactie
nou jullie kunnen meteen met leuk koelen beginnen :P [i:1073abfce3]June 30th A couple teaser pictures for the Nvidia folks...We'll be taking this prototype Nvidia 6800 block to the PDXLan...Look for the retail version later in July![/i:1073abfce3] [img:1073abfce3]http://www.dangerden.com/images/nvidia/6800/top1_200w.jpg[/img:1073abfce3] bron en meer info: [url=http://www.dangerden.com/]dangerden.com[/url]
Link naar reactie
S3 GammaChrome is de PCIe versie van de DeltaChrome. Voorlopig zal S3 zich concentreren op de markt tot aan de 150 euro. De Radeon 9800Pro en XT zijn veel duurder en daarom moet je de S8 daar ook niet mee gaan vergelijken. Nieuw van S3 is de S4 serie. Alle producten van S3 komen in drie verschillende smaken. e/m = engine/memory S4 ULP = e/m 300/200 S4 PRO = e/m 300/300+ S4 NITRO = e/m 325/400 S8 ULP = e/m 200/300 S8 PRO = e/m 300/300+ S8 NITRO = e/m 325/350 Beide kaarten zijn DirectX 9 compliant en de S8 heeft 8 pixelpipes en de S4 heeft er 4. ULP betekent Ultra Low Power. Deze kaart consumeert ongeveer 4Watt en is daardoor zeer geschikt voor gebruik in barebone PC's. Op deze kaart zit geen koeling. Dus geen HEATSINK en ook geen FAN. Dan komt er nog de OMNICHROME dat is een S4Pro met een TV tuner zoals de AIW van ATI. Vooral de OMNICHROME zal een heel goed model worden aangezien die in 3D een stuk sneller is dan de Radeon 9200 en bovendien nog DirectX 9 heeft.
Link naar reactie
Maar dat verwacht ik ook niet, ik hoop het alleen, dat zijn 2 verschillende dingen ;) Vind het al heel dapper dat S3 weer terug van wegeweest is, het is altijd moeilijk een markt te betreden die zwaar gedomineerd word. Ik heb goeie verwachtingen van S3, als het driver team ook goed zijn best doet dan kunnen ze in het midden segment een eind komen.
Link naar reactie
Ik denk ook wel dat het interessante kaartjes worden. S3 is al niet duur en als hun kaarten over een paar jaar goed mee kunnen komen met die van Ati, Nvidia (en XGI??) zou het helemaal mooi zijn. Ik hoop alleen wel dat ze ook goed ondersteund worden door de (toekomstige) games anders heb je er natuurlijk nog steeds niks aan...
Link naar reactie
De S3 DeltaChrome kaartjes zijn DirectX 9.0 Compliant, en ondersteunen zelfs een aantal features die voorbij de DirectX 9 specificatie gaan. Ondersteuning voor toekomstige games als Half-Life 2 en Doom3 zit dus wel goed, echter zijn ze niet zo krachtig, maar dat mag je ook niet verwachten van een kaart onder de 150 Euro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...