Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

Dat is idd vet RD. Heb er ook al een paar benchmarks van gezien, dat waren echter 2 gewone 6800 kaarten (Geen GT/Ultra). De snelheidswinst met sommige testen waren behoorlijk, al werd er niet al teveel info losgelaten. Ik weet niet of iemand dit al heeft gezien, maar hier is dus wat info: [url]http://www.gamespot.com/news/2004/06/18/news_6100971.html[/url]
Link naar reactie
[quote:edc203b1b3="Red Dragon"]Ik lees net op tweakers.net dat de nieuwe nForce 4 chipset 2x PCI-Express 16x ondersteund. Het is dus wachten op een nForce 4 socket 939 bord met 2 PCI-Express 16x sloten. (en een berg geld)[/quote:edc203b1b3] En op leverbare gf6800U-kaarten want die hebben de weg naar NL nog steeds niet gevonden, hopelijk zijn ze er voor de paperlaunch van de opvolger :D
Link naar reactie
In dat stukje van Tomshardware staat ook wat over wat voor voeding je nodig hebt: [quote:02bc74082b][b:02bc74082b]Power Requirements: [/b:02bc74082b]The power consumption of such an SLI system will be immensely high. In addition to the CPU, the power supply will have to be powerful enough to feed the two x16 slots with 75 Watts each, in addition to the GF 6800 cards' auxiliary power connectors. On top of that, there are of course the remaining components such as hard drives, optical drives etc. that also draw power. [b:02bc74082b]A power draw of 250 Watts for the 6800 Ultra SLI solution is very realistic. [/b:02bc74082b]NVIDIA is confident that a PC equipped with sundry drives and a 6800U SLI configuration should be able to run with a power supply rated at 550 Watts. Consequently, smaller power supplies should be sufficient for a 6800 GT or 6800 (standard) SLI configuration.[/quote:02bc74082b] 250watt voor alleen de 2 videokaarten al, dan moet je dus aan een 550 watt voeding denken, wat een geluk zeg dat ik een Antec True control 550watt voeding heb 8) Alleen het geld niet heb voor 2x 6800 Ultra PCI-Express en een moederbord met 2 van die sloten. Wel een erg itteressante ontwikkeling dit, erg verleidelijk om er voor te gaan sparen moet ik zeggen. O ja,. ik lees dit ook nog: [quote:02bc74082b][b:02bc74082b]When? [/b:02bc74082b]Currently, NVIDIA plans to launch SLI in the August / September timeframe. [/quote:02bc74082b] Paperlaunch? ;)
Link naar reactie
[quote:42228b81e9="Red Dragon"]In dat stukje van Tomshardware staat ook wat over wat voor voeding je nodig hebt: [quote:42228b81e9][b:42228b81e9]Power Requirements: [/b:42228b81e9]The power consumption of such an SLI system will be immensely high. In addition to the CPU, the power supply will have to be powerful enough to feed the two x16 slots with 75 Watts each, in addition to the GF 6800 cards' auxiliary power connectors. On top of that, there are of course the remaining components such as hard drives, optical drives etc. that also draw power. [b:42228b81e9]A power draw of 250 Watts for the 6800 Ultra SLI solution is very realistic. [/b:42228b81e9]NVIDIA is confident that a PC equipped with sundry drives and a 6800U SLI configuration should be able to run with a power supply rated at 550 Watts. Consequently, smaller power supplies should be sufficient for a 6800 GT or 6800 (standard) SLI configuration.[/quote:42228b81e9] 250watt voor alleen de 2 videokaarten al, dan moet je dus aan een 550 watt voeding denken, wat een geluk zeg dat ik een Antec True control 550watt voeding heb 8) Alleen het geld niet heb voor 2x 6800 Ultra PCI-Express en een moederbord met 2 van die sloten. Wel een erg itteressante ontwikkeling dit, erg verleidelijk om er voor te gaan sparen moet ik zeggen. O ja,. ik lees dit ook nog: [quote:42228b81e9][b:42228b81e9]When? [/b:42228b81e9]Currently, NVIDIA plans to launch SLI in the August / September timeframe. [/quote:42228b81e9] Paperlaunch? ;)[/quote:42228b81e9] Is toch geen probleem, vraag er 2 :D
Link naar reactie
Dat is een mooi stukje van [H]ardOPC, (link van CV) zeker de moeite om even door te lezen. Dat SLI is erg veel belovend, ondanks de hoge prijs is er wel een markt voor, 2x Voodoo2 in SLI koste voorheen ook al snel 1000$ en dat werd ook verkocht. Even wat anders, een erg itteressante Preview van de NV45 op anandtech: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=2096&p=1 Helaas is de NV45 nog niet final, de 435core 1,1ghz mem speed zijn dus niet de final specs. het grote verschil met de 6800 Ultra PCI-Express versie is dat de HSI (pci-e naar AGP brug) niet op de PCB zit maar op de package van de GPU zelf. verder verschil hij weinig van de NV40. Uiteindelijk zal de Core en Mem speed wel hoger gaan liggen. In de bovenstaande preview zien we ook de X800 XT PCI-express en AGP versie terug. toch de moeite waard om de preview even te bekijken.
Link naar reactie
Er verschijnen laatste tijd ook zoveel verschillende reviews, in de ene is de X800 XT beter, dan de 6800Ultra weer. Nu is het zelfs zo dat de 6800GT in de buurt komt van de X800 XT, terwijl deze totaal niet is gemaakt om hiermee te concurreren. Het is ook dus maar net hoe je reviewt... Zie in ieder geval al dat het verschil tussen PCIe en AGP niet zo groot is (vaak helemaal niks)
Link naar reactie
Dat was ook wel te verwachten dat PCI-Express 16x niet sneller is dan AGP 8x. De bandbreedte is nu wel verdubbeld en gaat nu in 2 richtingen tegelijk maar zolang er geen gebruik word gemaakt van de beschikbare bandbreedte van PCI-Express 16x zal het niet veel sneller zijn dan AGP8x of zelfs AGP2x.
Link naar reactie
PCI-Express vind ik geen commercieele stunt hoor, het heeft meer nut dan dat AGP 8x een vooruitgang op AGP 4x was. Uiteraard word het wel door de marketing guru's commercieel uitgemolken maar het is zeker geen stunt. PCI-Express is een zeer goeie ontwikkeling. overigens BTX heeft ook zo zijn voordelen. maar dat hoort niet in deze topic thuis
Link naar reactie
Dat van BTX is ook een voorbeeld van wat in "mijn ogen" een beetje overbodig is, maar natuurlijk is het altijd te verdedigen... omdat er altijd zogenaamde 'voordelen' zijn. Weetje al wanneer je de GF6800 binnen hebt, RD? Ik ben razend benieuwd. Die GF6800GT lijkt me erg interessant... misschien deze X800PRO goed verkopen en een GF6800GT op de kop tikken 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...