Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

[quote:30989840a0="NoepZor"][quote:30989840a0="Red Dragon"]Het geheugen is het probleem niet, de core wil niet hoger. overigens ligt het puur aan de voltage's. 1,6ns geheugen en een R420 core zijn leuk maar als je te weinig volt op het geheugen en core hebt dan kom je nog niet ver. Ik heb nu de originele bios terug gezet en haal nu 500mhz core, dat is al beter maar nog geen 520 die een XT heeft. Ik heb nu dus een X800 PRO met 16 pipelines :lol:[/quote:30989840a0] het is een softmod he ? wordt die dan uitgevoerd in wind00s ? want als je het originele BIOS terugflasht zouden maar 12 pipes werken als het een BIOS softmod is ?[/quote:30989840a0] Nee, gewoon flashen, had RD al gezegt, inderdaad, het is dan raar, die 16 pipes houd je, alsof ie een keer unlocked ofzo hoeft te worden.
Link naar reactie
  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

[quote:c746d339ac="Chestah"]net op tweakers.net : [url]http://www.tweakers.net/nieuws/33359[/url] 'ATi lanceert Radeon X800 GT als concurrentie GF 6800 GT' Maarja, het is een bewering van de Chinese website GZeasy.. dus hoe betrouwbaar het is??? Een reactie: het moet niet veel gekker worden, we krijgen steeds meer modellen, GT, XT, SE, PE en misschien nog wel meer... :D (en nog LE en TD)[/quote:c746d339ac] Dat zeg ik toch :roll: [img:c746d339ac]http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/8975_NX6800-TD128.jpg[/img:c746d339ac] Dit ziet er vreemd uit, een 6800 met een X800 koeler :wink:
Link naar reactie
[quote:dbf4975a2d="hjs"][quote:dbf4975a2d="Chestah"]net op tweakers.net : [url]http://www.tweakers.net/nieuws/33359[/url] 'ATi lanceert Radeon X800 GT als concurrentie GF 6800 GT' Maarja, het is een bewering van de Chinese website GZeasy.. dus hoe betrouwbaar het is??? Een reactie: het moet niet veel gekker worden, we krijgen steeds meer modellen, GT, XT, SE, PE en misschien nog wel meer... :D (en nog LE en TD)[/quote:dbf4975a2d] Dat zeg ik toch :roll: [img/]http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/8975_NX6800-TD128.jpg[/img] Dit ziet er vreemd uit, een 6800 met een X800 koeler :wink:[/quote:dbf4975a2d] excuses, zeker overheen gekeken.. :roll: d8 ik weer eens wereldnieuws te hebben.... :P
Link naar reactie
Dat is geen X800 cooler hoor HJS, hij lijkt er op maar het is er geen een. Leuk MSI kaartje, een 6800 met rode pcb zie je niet veel. Wat mijn X800 PRO betreft, ik heb dus de originele bios terug gezet met behoud van 16 pipelines. Eenmaal unlocked kan je ze niet meer locken voor zover ik weet. ik haal helaas geen 520/560 speeds van een X800XT PE maar 500/500 van een normale X800XT haal ik wel, geen Platinum Edition maar wel XT :) en dat voor de prijs van een PRO
Link naar reactie
Ik zat net Shader Model 2.0 en 3.0 te testen met Far Cry en de GeForce 6800, viel me op dat nVidia geen Anti-Aliasing kan forceren met de drivers. Ik kan alleen AA testen als ik AA aanzet in Far Cry met een nVidia kaart, met een ATI kaart kan ik het wel via de driver forceren. vroeg me af of dit klopt, kortom is het zo dat AA alleen via Far Cry aan gezet kan worden ipv door de drivers?
Link naar reactie
Joepie, ik heb een GA core :) wat een irritante schroefjes om die beugel eraf te halen. 1tje wou niet meewerken en heb ik helaas de kop eraf moeten breken, waardoor nu mijn koeler een beetje naar de klote is... Ik zal wel even een nieuwe op de kop moeten tikken... Of heeft iemand nog voor mij een X800 koeler liggen? :lol: //Anyway Met een podloodstreepje wou hij de 4 pipe's niet activeren, dat wordt dus knoeien met zilverlijm? Er was trouwens een brug die leek te zijn ingebrand oid? Wie vertelt mij meer? :D
Link naar reactie
je moet zilverlijm gebruiken en zelfs dan is het nog tricky. vervelende is dat zilverlijm 18 euro kost en dat je dan 18 euro wegpleurd als het niet lukt :( die bridge is doorgsneden, dat is wat je ziet. die moet je verbinden. lees dit eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/932544
Link naar reactie
Bedankt, ik heb idd vandaag al het 1 en ander op got beantwoord gekregen. De core (GA9002.1) moet een succesvolle mod teweeg moeten brengen... Morgen wordt de grote dag (mits Provak silverlijm verkoopt hier in alphen aan den rijn) ... Jullie horen het wel als de mod geslaagd is :wink: Ohja... weet jij nog een goede alternatieve koeler voor mijn X800?
Link naar reactie
Past de Artic cooler rev. 3.0 met zekerheid op mijn ASUS X800 PRO, want deze [url=http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/]Compatibility List[/url] zegt dat hij niet eens op de 9800XT past :-? En thanx, ik hoop zelf dat het ook lukt. Ik ga echter geen rare truckjes uithalen mocht het na 1 of 2 keer niet lukken... ik heb geen zin om mijn kaart te mollen... lukt het niet, lukt het niet. Ik heb voldoende instructies gekregen over wegschrapen etc, dus daaraan zou het iig niet moeten gaan liggen. Ik ben benieuwd :) Mocht het lukken, is een XT PE bios dan aan te raden... of is dat overbodig als je hem gewoon kan OC´en op XT PE waarden?
Link naar reactie
vraag die 4 schroefen die om de GPU zit van 6800 om die de koeler mee vast moet zetten zitten die op de zelf de plek als bij NVidia® GForce 5950 wand ik vraag me af of mijn WC blok van mijn VGA wel op mijn 6800 past. ik heb net op site even gekijkt daar staat dat hij op GeForce 6 series ook past dat is toch de 6800 series toch
Link naar reactie
@Anthony Of de artic coole past weet ik niet, HIS gebruikt hem op zijn videokaart (zie www.guru3d.com ) en Sapphire gebruikt hem op zijn Sapphire X800 Toxic. ik kan het je echter niet garanderen, sapphire en HIS kunnen een aagepaste versie hebben. (rev 4??) wat de bios betreft. de core word een stuk warmer met 16 pipe's dan met 12 pipe's Test dus eerst of je pc stabiel op 520/560 wil draaien met 16 pipelines (mijn X800 ViVo wil niet verder dan 505/560 met 16 pipes). Als 520/560 zonder probleem te gebruiken is dan is een XT PE flash te overwegen. Maar dan beginnen de Catalyst drivers voortaan wel te zeuren dat ze de WDM drivers voor de Rage theater chip willen instaleren. Als je de bios naar een X800XT PE flashed denkt windows dat je een ViVo kaart hebt en wil deze de WDM drivers erop zeten, als je dit doet krijg je blauwe schermen en crashed je pc omdat je geen rage theater chip op je kaart hebt (moet je een X800 pro ViVo of een echte XT PE voor hebben). Ik zou dus de oude bios houden en overklokken met rivatuner. @CYRAX.nl Volgens mij moet een WC blok welke geschikt is voor de FX 59xx serie ook op de 6800 kaarten passen, de gaten zitten op de zelfde plek. ik weet dit echter niet 100% zeker, en ben niet van plan de coolers van de Leadtek af te halen die ik thuis heb om het te controleren voor je. dus even afwachten.
Link naar reactie
[quote:2f2003fe69="Red Dragon"]@Anthony Of de artic coole past weet ik niet, HIS gebruikt hem op zijn videokaart (zie www.guru3d.com ) en Sapphire gebruikt hem op zijn Sapphire X800 Toxic. ik kan het je echter niet garanderen, sapphire en HIS kunnen een aagepaste versie hebben. (rev 4??) wat de bios betreft. de core word een stuk warmer met 16 pipe's dan met 12 pipe's Test dus eerst of je pc stabiel op 520/560 wil draaien met 16 pipelines (mijn X800 ViVo wil niet verder dan 505/560 met 16 pipes). Als 520/560 zonder probleem te gebruiken is dan is een XT PE flash te overwegen. Maar dan beginnen de Catalyst drivers voortaan wel te zeuren dat ze de WDM drivers voor de Rage theater chip willen instaleren. Als je de bios naar een X800XT PE flashed denkt windows dat je een ViVo kaart hebt en wil deze de WDM drivers erop zeten, als je dit doet krijg je blauwe schermen en crashed je pc omdat je geen rage theater chip op je kaart hebt (moet je een X800 pro ViVo of een echte XT PE voor hebben). Ik zou dus de oude bios houden en overklokken met rivatuner. [/quote:2f2003fe69] Bedankt voor je reply... Ik denk dat ik die artic cooling maar op de gok neem... past hij niet, verkoop ik hem wel weer ofzo. Die nieuwe koeling komt me wel goed uit, aangezien hij beter koelt dan de stock koeling als dalijk mijn core warmer wordt met 16pipe's :) Dat probleem met die theatre chip is makkelijk te omzijlen. Gewoon eerst de nieuwe cat drivers extracten met winrar en dan de WDM map verwijderen en dan pas installen.
Link naar reactie
[color=red:d12f24b663][size=18:d12f24b663]MOD IS GELUKT 8) [/color:d12f24b663][/size:d12f24b663] Ik ga dalijk effe testen of hij nu nog stabiel op XT PE waarden wil draaien en zo ja... misschien effe de bios flashen :P Resultaten volgen :wink: Wel leuk zo :) Een X800 XT PE voor een X800PRO prijs :wink:
Link naar reactie
Gefeliciteerd man ! 8) :D En blijft ie ook op 16 pipe's staan na instalatie van de drivers en rebooten? BioBlade van GOT had dat probleem namelijk. je hebt neem ik aan gekeken met ATItool of je 16 pipe's had? test even 3dmark '03 en dan de Multi-testure filrate test, je moet daar nu over de 7400M/P halen.
Link naar reactie
Ik heb ook effe de Arctic Cooling VGA Silencer Rev.3 besteld :) [img:8ec73cb872]http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/339.jpg[/img:8ec73cb872] Misschien ook nog effe memsinks halen en dan maar hopen dat mijn gemodde kaart het lang uit gaat houden :lol: Ik heb zo'n donderbruin vermoede dat ik met die mod de levensduur drastisch heb verminderd!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...