Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

[quote:c23c5f70b6="CV"] @ RD: Is die cpu snelheid het maximale? Ik vind het vreemd, ik kan tot 2650Mhz booten en sommige testen draaien, maar ik krijg de cpu niet 100% stabiel op 2400Mhz...Toch mss maar naar andere koeling kijken :wink:[/quote:c23c5f70b6] Verder dan dat komt ie niet, ik had een C0 stepping (week 52 2003). Echter op 2450mhz draaid hij wel stabiel met stock cooling. raar dat dat bij jou niet wil. Ik heb hem echter al weer weggedaan, krijg over 2 a 3 weken een Athlon 3700+ of misschien toch een 3500+ Socket 939.. zie ik dan wel weer. vermaak me tot die tijd wel met mijn Pentium 4 en X800 PRO. [quote:c23c5f70b6="Vandread"]Vandread denkt.... als de x800pro tot ongeveer 300 euro is gedaalt.... ziet hij een leuk vakantie projectje :P (een vakantie omdat ik dan tijd heb) TEC + x800pro :lol: zou wel leuk speelgoed kunnen worden maja zowiezo de x800pro (of 6800 als die interesanter is :)) RD heeft trouwens nu wel de meest ultieme pc hier @ c!t nu nog de meest ultieme koeling ^_^[/quote:c23c5f70b6] X800 pro (of 6800GT) met Pelt..... yummie, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen Vandread. O ja. die ultieme koeling laat ik aan jou over, Pelt's, Watterchiller's en PHase Change is mij iets te extreem. [quote:c23c5f70b6="CYRAX.nl"]heeft iemand hier al de 6800 ultra ??[/quote:c23c5f70b6] Die zijn nog niet te krijgen in Nederland, in de VS komen ze nu langzaam uit, ik verwacht eind deze maand echter wel dat men aan een NV40 kan komen hier in Nederland
Link naar reactie
  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

Pelt = gewoon gek.... (maarja..... takes one to know one) Phase C. ... mwoah... valt wel mee... maar is best duur zo ineens :P Wwaterchiller valt toch wel mee? woon je toevallig in de buurt van den haag? ga es aan Haeg vragen ;) So little time.... money...... afijn eerst me huidige rigje geheel aan de praat krijgen. Daarna zien we wel verder :)
Link naar reactie
Ik heb wel wat gezien van wat Haeg maakt, op foto's, creatief spul :) Woonplaatst staat gewoon onder me avatar overigens ;) Het tijd probleem is me bekend en me geld is inmiddels ook op na al die upgrade's. Tegen de tijd dat je een X800 of 6800GT van een Pelt gaat voorzien hoor ik graag je resultaten.
Link naar reactie
Ik heb hier mijn oude waterchiller nog staan. Mss dat ik die nog wel ga gebruiken (-20C water) Heb em eigenlijk nog nooit gebruikt. Ook heb ik hier alles liggen voor dry ice koeling....maar ik weet niet, als ik dat nu weer ga doen ben ik weer zoveel met benchen bezig, wat ik eigenlijk niet wil. :roll: Deze cpu doet zeker 3Ghz met dry ice, en met een 2800pro erbij op 650-700 core wordt dat wel leuk denk ik... :wink: Ik ben iig benieuwd naar hoeveel het verschil is op de A64 met waterkoeling, dus dat wacht ik eerst even af bij jou RD. Op P4 maakte het een hoop uit, maar ik heb het idee dat deze chips niet zo heel warm worden en dat het effect minder zal zijn. Wat zijn trouwens je timings RD? Ik heb em nu stabiel, ldt voltage iets omlaag en hij draait nu stabiel op 2400Mhz, mss dat ik nog wel hoger kan, moet ik even kijken... *edit* hoe test jij trouwens of ie stabiel is, prime 95?
Link naar reactie
[quote:9cf6ee3393="SkinnerEd"]http://www.komplett.nl/k/kl.asp?bn=10413 Hier kan je ook XT's pré orderen. De Coolfx gf6800U is al morgen op voorraad voor yuppen ;)[/quote:9cf6ee3393] Ik ga niets pre-orderen, ik wacht wel tot ze normaal leverbaar zijn, nu ikeen X800 PRO heb heb ik niet zo'n haast meer ;) @CV me Timings kan je zien in het Pifast topic, en me Athlon 64 is reeds op de post, kan dus niets meer testen verder. Nu weer on-topic nieuws: NV45 (PCI-Express) van Aopen http://www.tweakers.net/nieuws/32903
Link naar reactie
Ik heb nu voor het eerst mogelijkheden met V-Sync en heb dat natuurlijk eens getest in UT2004 etc op mijn X800PRO. Ziet er goed uit :o Dat is nog es gamen... FPS is echter een stuk lager, maar blijft voor 90% stabiel op 60FPS op 1280*1024 Ik heb nu gezien wat voor winst meegeeft in games, maar misschien kan ik het toch beter uitlaten? Heeft het ook nadelen? Die stabiele 60FPS vind ik géén nadeel... of ik nou dikke 80 tot 150FPS heb of een stabiele 60FPS, dat maakt me niets uit. Wie heldert er wat voor me op? :)
Link naar reactie
Vsync heb ik altijd aan staan, zelfs toen ik een GF4 ti 4400 had. Vsync zorgt voor een beter beeld, als je Vsync uit hebt staan kan je last van Tearing krijgen, dan schuift het beeld als het ware. erg irritant. wat moet je met 120fps en tearing als je 60fps hebt met super beeld. Vsync aanlaten dus en daar heb je echt geen X800 PRO voor nodig
Link naar reactie
[quote:600e23d74c="Vandread"]60fps? loop je op 60hz te spelen? hoe hoger het aantal hz dat staat ingesteld op je monitor hoe meer fps je zal hebben (dat is toch het principe van vsync?) 60 hz vind ik vrij laag..... beetje hoofdpijn frequentie ;)[/quote:600e23d74c] Kajutsa heeft een TFT, daar is 60 hz een normale refresh rate...
Link naar reactie
[quote:c7b93ae423="jackdegek"][quote:c7b93ae423="Vandread"]60fps? loop je op 60hz te spelen? hoe hoger het aantal hz dat staat ingesteld op je monitor hoe meer fps je zal hebben (dat is toch het principe van vsync?) 60 hz vind ik vrij laag..... beetje hoofdpijn frequentie ;)[/quote:c7b93ae423] Kajutsa heeft een TFT, daar is 60 hz een normale refresh rate...[/quote:c7b93ae423] Mijn IIyama 17" TFT pas over een dikke ander halve week ;) Anyway, dat v-sync bevalt me goed... alleen jammer dat je hem bij de meeste games in je drivers moet aanzetten en je hem niet gewoon bij de opties in-game kan aanzetten. Geldt bv: voor Unreal Tournament 2004 :(
Link naar reactie
Eerste benchmarks met de 6800, 6800 GT en 6800 Ultra zijn er ook. http://www.firingsquad.com/hardware/geforce_6800_performance_and_overclocking/ de GT en ultra zijn beide sneller als de X800 pro in bijna alle benches. Nu nog wachten wat de X800 XT gaat doen en wat de prijzen worden van die Nvidia's :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...