Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

Ik heb thuis nu [b:198dc0558c]2[/b:198dc0558c] Radeon X800 PRO kaarten 8) , een Saphire en een Gigabyte, opvallend aan de Gigabyte is dat hij de zelfde grote heatsink als de Asus heeft. Ik heb even gekeken naar hoe de heatsink erop zit en die van Gigabyte dekt het geheugen en er zit ook netjes koelpasta tussen, als Asus dat ook heeft dan hoef je alleen wat heatsinks op de achterkant te doen op het geheugen. Ik zal in de loop van het weekend even een foto van de Saphire en de Gigabyte posten dan kan men het verschil zien.
Link naar reactie
Rechtstreeks uit Taiwan, deze komt in mijn Intel pc. De Saphire komt in de Athlon 64. Ik denk dat Asus het zelfde heeft, wel beter voor als je geen Water cooling gebruikt. 3dmark 2001se gedraaid, http://service.futuremark.com/compare?2k1=7896372 Daar is de P4 niet zo goed in als een Athlon64, vind 21.000 tegen vallen.
Link naar reactie
Die Gigabyte is beter over te klokken dan de Saphire, met de Gigabyte kom ik stabiel zonder artifacts op 567 mhz Core. daar haal ik dan 11.500 punten mee in 3dmark '03 http://service.futuremark.com/compare?2k3=2635287 De Gigabyte is tot nu toe beter dan de Saphire, maar dat kan per kaart verschillen utieraard.
Link naar reactie
[quote:15b93f9ba1="Red Dragon"]Nou het modden van de Saphire wil niet lukken, krijg geen 12 pipeline's voor elkaar, hij draait echter wel stabiel op X800 XT speeds.[/quote:15b93f9ba1] Waarmee heb je geprobeerd de bruggen te connecten ? :) //Is het modden van de Gigabyte wel gelukt... of alleen de flash?
Link naar reactie
Bruggen geconnect met Bison Electra, (zilverlijm , 18 euro per potje) Hoe je moet modden kan je vinden op GOT. Eerst de contacten open gekrapt en daarna met de zilverlijm verbonden. Gigabyte heb ik alleen geflashed, die kaart heb ik geleend van Gigabyte Taiwan dus kan ik natuurlijk niet zomaar modden. ;)
Link naar reactie
Stukken beter, ik heb slechts Far Cry getest omdat dit het enige spel is die ik te traag vond op een Radeon 9800XT. speelbaarheids test was als volgt: Test opstelling: [list:e032dc121b]Saphire X800 PRO (X800 XT Bios) 520/560(1120DDR) Pentium 4C 3ghz " Northwood " Gigabyte moedebord (GA-8IK1100) met Intel i875P chipset 1024 mb OCZ PC3500-EL @ cas 2 3-3-7 Iiyama Prolite E431S-S 17" tft WindowsXP PRO NL SP1, DirectX 9.0b, Catalyst 4.6 drivers[/list:u:e032dc121b] Far Cry @ Max Detail 1280x1024x32 Anti-Aliasing 2x / Anisothropische Filtering 8x Met deze instellingen loopt Far Cry niet lekker op een 9800XT Met de X800 PRO liep alles vloeiend, nergens horten of stoten, scherp helder beeld. perfect dus. Ik heb deze test gedaan op het level dat je op het schip zit in het begin van het spel. In de loop van het weekend doe ik een uitgebreidere speelbaarheids test op mijn Athlon 64. ik test alleen Far Cry en Thief III, aangezien dat de 2 zwaarste titels zijn. doe ook wel een UT2004 test met AA6x en AF16x @ 1280x1024. nog verzoekjes?
Link naar reactie
6x AA in Far Cry... .denk niet dat de X800 PRO dat leuk vind, zelfs een X800 XT en 6800 ultra trekt 6xAA + AF8x @ 1280x1024 niet ben ik bang voor. AA heeft een enorme hit in Far Cry. Maar aan de andere kant, AA 6x in Far Cry lijkt me niet echt zinvol, op 1280x1024 met AA2x zie je al bijna geen karteltjes meer, AA4x zou perfect moeten wezen. Ik zal daarom AA4x + AF8x nog wel even testen in Far Cry AA6x zou ik alleen aanraden met lagerere resolutie's in race en flight sim game's op hoger resoltutie's in shooters zie je bijna geen karteltjes en heb je zat aan AA2x of 4x.
Link naar reactie
[quote:f82eb7ce5a="Red Dragon"]6x AA in Far Cry... .denk niet dat de X800 PRO dat leuk vind, zelfs een X800 XT en 6800 ultra trekt 6xAA + AF8x @ 1280x1024 niet ben ik bang voor. AA heeft een enorme hit in Far Cry. Maar aan de andere kant, AA 6x in Far Cry lijkt me niet echt zinvol, op 1280x1024 met AA2x zie je al bijna geen karteltjes meer, AA4x zou perfect moeten wezen. Ik zal daarom AA4x + AF8x nog wel even testen in Far Cry AA6x zou ik alleen aanraden met lagerere resolutie's in race en flight sim game's op hoger resoltutie's in shooters zie je bijna geen karteltjes en heb je zat aan AA2x of 4x.[/quote:f82eb7ce5a] Zet je temp.AA toch effe aan? Of is de framerate daar toch weer iets te laag voor? Wil je even checken of je met 2x AA + Temp.AA verschil ziet in Far Cry :)
Link naar reactie
BF vietnam heb ik nog wel ergens liggen, dit spel is echter erg CPU gevoeling, een Athlon 64 heeft dus meer invloed dan een X800 PRO gok ik. maar ik test hem wel voor je [edit] Temperol AA zit nog niet officieel in de Cat 4.6 drivers, ik heb er wel een tool voor, maar nogmaals ik zie het nut niet in van meer dan AA4x in Far Cry @ 1280x1204
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...