Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 11 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    324

[quote:233e0e9a27="kajutsa"]Waarom willen jullie allemaal zo graag die sapphire? Hij heeft de 'standaard' koeler en geen uitgebreide retail ofzo. Neem net als ik de ASUS, goede en grote Fansink en een interessante retail!! :)[/quote:233e0e9a27] Wat een voordeel zeg, uitgebreide retail :roll: Ik moet een videokaart, geen webcam + software e.d. de Asus gebruikt de zelfde cooler als de Saphire gewoon de standaard ATI cooler met een sticker erop. Ik kies voor Saphire niet om het merk maar puur omdat die het eerste leverbaar is, mij scheelt het merk niets, de cooler overigens ook niet aangezien ik er WaterCooling op gooi. Asus heeft totaal geen voordeel qua kaart op een ander merk. ps. ik heb hier een Saphire X800 PRO voor me neus liggen, op me werk laten bezorgen 8) 8) 8) 8) :D
Link naar reactie
Ik heb hem net in een Celeron 2,4 ghz gestopt, met 512mb ddr geheugen, echte office pc hier op me werk :) Catalyst 4,6 drivers erop gezet. draai nu 3dmark '03 ziet er goed uit. btw, X800 PRO heeft overdrive zie ik, als ik hem aan zet gaat hij van 475 core naar 506mhz @ 42 graden, dat is al bijna de 520mhz van de XT
Link naar reactie
[quote:e85f70cd3b="Red Dragon"][quote:e85f70cd3b="kajutsa"]Waarom willen jullie allemaal zo graag die sapphire? Hij heeft de 'standaard' koeler en geen uitgebreide retail ofzo. Neem net als ik de ASUS, goede en grote Fansink en een interessante retail!! :)[/quote:e85f70cd3b] Wat een voordeel zeg, uitgebreide retail :roll: Ik moet een videokaart, geen webcam + software e.d. de Asus gebruikt de zelfde cooler als de Saphire gewoon de standaard ATI cooler met een sticker erop. Ik kies voor Saphire niet om het merk maar puur omdat die het eerste leverbaar is, mij scheelt het merk niets, de cooler overigens ook niet aangezien ik er WaterCooling op gooi. Asus heeft totaal geen voordeel qua kaart op een ander merk. ps. ik heb hier een Saphire X800 PRO voor me neus liggen, op me werk laten bezorgen 8) 8) 8) 8) :D[/quote:e85f70cd3b] FOUT, FOUT, FOUT ASUS heeft een andere koeler dan jouw sapphy! De Fansink van beslaat ook de DDR3 modules en jouw sapphy niet! //Gefeli met jouw kaart... nu nog resultaten he :wink: 8) Damn! Hopelijk komt mijn ASUS X800 PRO ook SNEL binnen :D
Link naar reactie
[quote:5b03d64e92="Red Dragon"]WOOT!! :o [b:5b03d64e92]8268[/b:5b03d64e92] punten in een brakke Celeron 2,4ghz en niets overgeklokt uiteraard. Ben benieuwd wat ie thuis in me Athlon 64 gaat doen. Hier de Comare URL: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2632253[/quote:5b03d64e92] Verbaasd met die score? 3dmark2003 is toch voornamelijk videokaart belastend en weinig de rest van de pc? Zo las ik volgens mij van 1 van de moderators hier dat de 3dmark2003 score met een 9800pro (volgens mij) weinig verschilde dan met een veel tragere cpu.
Link naar reactie
@kajutsa Geeft niet dat het een andere cooler is vooor mij, ik zet er watercooling op en heb ook Heatsink voor het geheugen aan beide kanten los gekocht. De eerste resulaten heb ik reeds gepost. @R-bin Die moderator ben ik denk ik geweest , ik ben ook niet verbaasd maar enhousiast. had ipv een :o smile een :D smile moeten posten. CPU heeft alleen invloed op test 1.
Link naar reactie
Als die mod naar een XT lukt en er watercooling op zit moet ik wel 13.000 of hoger kunnen halen. zonder XT mod is de 10.000 ook wel te doen gok ik. even terug komend op je Asus cooler: [img:aadd20101a]http://www.pcmegastore.nl/catalog/images/Asus_X800Pro2.jpg[/img:aadd20101a] ziet er toch echt het zelfde uit als de Saphire die ik hier heb of is de acherkant anders? Edit: die cooler is inderdaad ietsje groter zie ik nu.
Link naar reactie
Deze is nog duidelijker: [img:6df70aad5b]http://www8.alternate.nl/prodpic/450x450/j/jagv53.jpg[/img:6df70aad5b] Toch een klein voordeeltje die fansink op de mem... maarja, ik weet niet of de mem op de achterkant ook sinks erop hebben... zo nee, dan moet ik die zelf ook erop gaan zetten. GDDR3 wordt toch ook redelijk warm? Daarom vond ik die grote sink van de ASUS wel lekker... hoef ik zelf geen nieuwe koeler op de GPU te gooien iig die ook het mem beslaat :)
Link naar reactie
Ik vraag me echter af of die cooler niet over het geheugen heen hangt zoals bij de Saphire cooler (standaard ATI cooler) en de Standaard Radeon 9800XT cooler. deze cooler lijkt namelijk enorm veel op de ATI 9800XT cooler, en die raakt het geheugen ook niet. heb je een foto waarop je kan zien dat de cooler het geheugen raakt en er niet boven zweeft? Gddr3 geheugen word inderdaad warm en heeft voor overklokken zeker extra cooling nodig
Link naar reactie
Even wat gezocht met google naar een review van de AX800 PRO: http://www.hardwaremania.com/reviews_eng/2004/x800/ax800_1.shtml The heatsink, when compared to NVIDIA's new solution, is sufficient though smaller in size. [b:b06481fdb3]The heatsink also cools the Samsung RAMs. However, a cooler was not found necessary for the RAMs at the back of the card. This shows that the reason of the big heatsink on the front is to cool only the GPU, not the RAM[/b:b06481fdb3]. Kortom, de cooler is voor de GPU en niet voor het geheugen, het is dus aan te raden om zelf het geheugen aan de achterkant te coolen. of deze Asus cooler eraf te halen en er een Zalman ZM80D met mem heatsinks op te zetten. Kortom het hele voordeel van Asus zie ik verder niet, heeft ook geen nadeel hoor :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...