Ga naar inhoud

wat de beste antivirus?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    172

Vroeger nooit norton (utilities) gehad maar heb nu al een paar jaar (sinds xp) Norton Internet Security en System works en ben over beide tevreden. De firewall doet het goed en werkt lekker samen. Heb in 2 jaar nog nooit een virus gehad waarvan ik last had (meestal gedelete of gequarantined). Systemwork is handig defragmenteren en de password manager is ook wel een plus (die blockt bijvoobeeld een bepaald woord zodat je msn niet je password kan versturen)
Link naar reactie
Zelf vind ik Norman toch echt het beste, al zijn kapersky en nod32 niet veel minder. Maar Norton vind ik echt troep, eerst twee jaar norton antivirus gebruikt met veel problemen, nu gebruik ik al vijf jaar Norman en ik heb nog nergens last van gehad. Bovendien gaat het scannen ook snel 45 minuten over 40 GB op een AMD XP 2000+, dat zie ik norton toch niet zo snel doen
Link naar reactie
Hoi, Ik heb zo ongeveer deze hele tread doorgelezen, en dan is het toch opmerkelijk hoe meningen en beoordelingen kunnen verschillen. Ik zelf gebruik NAV al vanaf 2001 en ik moet eerlijk zeggen: zonder al teveel problemen al is inderdaad de liveupdate en het verwijderen cq herinstalleren er de laatste tijd niet gemakkelijker op geworden. Na het lezen van al die meningen kreeg ik toch ook de neiging en de drang de trial versie van NOD 32 eens te proberen. File gedownload en installeren maar. Helaas kwam er echter na de laatste klik op voltooien geen enkele reactie meer van het programma. M.a.w. machine vast en via Ctrl-Alt-Del de zaak afbreken. Ik ben dus bang dat ik toch overgeleverd zal blijven aan NAV. Deze had ik overigens tijdens de installatie van NOD32 wel uitgeschakeld.
Link naar reactie
Zou alleen uitschakelen niet voldoende zijn? Deinstalleren en dan iets nieuws proberen kan natuurlijk voor mij vervelende gevolgen hebben, want zoals ik schreef zijn zowel liveupdate en/of herinstallatie probleempjes waar ik weleens tegen aan gelopen ben. Wat trouwens voor mij ook belangrijk was bij de keuze van NAV: het is (ook) Nederlandstalig, dat mis ik helaas bij NOD32.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...