Ga naar inhoud

wat de beste antivirus?


Aanbevolen berichten

wat is (volgens jullie) de beste anti virus software ik had eerst norton die ik ongeloofenlijk haat nu heb ik mc affee maar soms komen er in de hoek van het scherm van die meldingen van b.v. heft dit virus gevonden en succesvol verwijdert :evil: (is er een antivirus die dat allemaal lekker op de achtergrond doet dat ik er niet mee verveelt word
Link naar reactie
  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    172

Ik gebruik sinds een tijdje NOD32, misschien niet een virus scanner waar je van gehoord heb maar deze doet uitstekend zijn werk en is licht voor je pc. Van diverse mensen hier op het forum vernomen(die veel bezig zijn met anti spyware en virussen) dat dit een goede virusscanner zou zijn. Kijk eens op www.nod32.com daar kan je ook een trial version downloaden.
Link naar reactie
[quote:8337351b9c="BrigitteW"]Wat is er niet mis met Norton? Installatie, deïnstallatie, live update, gewoon crashen, Windows finaal laten crashen, virussen niet kunnen detecteren, virussen niet kunnen verwijderen, "oeps, virus, kan 'm niet tegenhouden, jammer dan". Nog meer info nodig?[/quote:8337351b9c] hehe lijkt me eerder duiden op fout gebruik. Heb em nu 2 jaar, bevalt me beter dan mcaffee. Nog nooit windows laten crashen/live update. Virussen die ie niet kan verwijderen weleens gezien, maar dan moe je je opties ff zetten op quarantine ipv delete.
Link naar reactie
[quote:a98eb7c4eb="sdk"]hehe lijkt me eerder duiden op fout gebruik. Heb em nu 2 jaar, bevalt me beter dan mcaffee. Nog nooit windows laten crashen/live update. Virussen die ie niet kan verwijderen weleens gezien, maar dan moe je je opties ff zetten op quarantine ipv delete.[/quote:a98eb7c4eb] Ik denk dat ik er genoeg verstand van heb om 'm niet fout te gebruiken. De overige ervaringen komen van diverse fora. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen Norton fout gebruikt. Bovendien, hoe moeilijk is installatie? Paar keer op next drukken; dat kan elke kleuter. Liveupdate hoort standaard goed te werken zonder gebruikersinterventie. Kortom: ik baseer me op diverse bronnen, waaronder eigen ervaring. Dat het bij jou toevallig goed werkt zegt daardoor weinig.
Link naar reactie
Ik gebruik Norton Internetsecurity inmiddels tot volle tevredenheid. Heeft wel even geduurd hoor. Had steeds het probleem dat als ik auto protect aan had staan het openen van internetpagina's zeer traag ging. Zeg zo'n 20 sec. voor een pagina die normaal in een fractie van een seconde op je scherm staat. Hier toen over gemaild naar Symantec. Volgens Symantec wordt je binnen 2 dagen geholpen maar heeft maanden geduurd! Tot 2 keer toe naar dezelfde niet werkende oplossing verwezen en na mijn derde reactie nooit meer wat gehoord!! Inmiddels is het probleem vanzelf opgelost en zal wel via een autom. update gefixt zijn. Kortom de service van Symantec is ronduit slecht. Het product zelf werkt nu dus wel goed en echt naar volle tevredenheid. Doet veel op de achtergrond zodat je niet gestoord wordt door onnodige meldingen etc. Kortom qua installatie en gebruik zeer goed, maar service is veel minder.
Link naar reactie
Een gebruiker met lange ervaring met Norton kan ik me nog niet noemen. Ik zal dan ook zeker niet de negatieve ervaringen van Brigitte proberen tegen te spreken. Blijkbaar zijn de ervaringen nogal uiteenlopend. En misschien is versie 2004 verbeterd t.o.v. 2003 en eerder? Een zo objectief mogelijk weergave dus van mijn eigen ervaring, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat mijn Norton AV Pro versie 2004 het bij mij tot nu toe naar volle tevredenheid doet op twee PC's in het netwerk. Installatie was een fluitje van een cent, de-installatie nog niet nodig gehad. Hij vangt van de vele spammails per dag ettelijke met een virus, en maakt deze tot nu toe steeds zonder uitzondering onschadelijk. Automatische update gaat ook zonder problemen. Op een oud beestje in het netwerk met Windows 95 kon hij niet worden geïnstalleerd, maar die scan ik regelmatig via het netwerk, en dat gaat vlekkeloos. Vind ik qua veiligheid voldoende, want deze wordt duidelijk minder risicovol gebruikt (geen e-mail, internet alleen naar een paar bekende sites en FTP naar eigen websites). Negatief niet onbelangrijk aspect is, dat een volledige scan een paar uren duurt. Vind ik nogal lang. Zal denk ik ook inherent zijn aan mijn inmiddels wat trage processor van een paar jaar geleden (AMD 700 Mhz). Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...