Ga naar inhoud

AEG Lavatherm droogkast T65270AC geeft E60 (error60) op display


Aanbevolen berichten

Hallo beste genieën van het witgoed,

Enkele weken geleden gaf onze droogkast E60 op het display.

Na wat opzoekwerk, bleek dit het verwarmingselement te zijn dat het niet meer deed.

Na reinigen binnenin en de installatie van een nieuw verwarmingselement, heeft het toestel even gewerkt, maar viel al snel weer uit. Het werd te heet en de clixon op het verwarmingselement was onderbroken.

Ik heb de machine dan volledig gedemonteerd en ook de alle luchtkanalen geopend. Bleek dat de temperatuursensor vooraan volledig in een stofbal zat en was onderbroken.

Ik monteerde een nieuwe clixon op het verwarmingselement en verving de andere temp. sensor. De machine werkt nu, maar wordt nog steeds te heet. Na 20à 30min, krijgen we opnieuw E60 op het display, maar de machine blijft wel werken...

Ik heb dus zeker iets over het hoofd gezien... We zien nu op zoek naar een expert met goede ziel die ons verder kan helpen.

Hartelijk bedankt op voorhand!

 

AEG T65270AC.jpg

Link naar reactie

Wat me in jouw verhaal ontbreekt is het schoonmaken van de kanalen met kattenstaart en stofzuiger, de ventilator en het schoonmaken van de filters.

Want ook al denk je dat de filters schoon zijn, dan nog zitten ze vol resten wasmiddel en kalk.

Ook de warmtewisselaar moet regelmatig onder de douche.

Hieronder zie je duidelijk dat de luchtbel niet verdwijnt door het filter.

Teken dat het filter dus gewoon microscopisch gezien dicht zit.

Ook te constateren met een stofzuiger is het filter schoon dan blijft hij niet "plakken".

Filtermicroscopischverstopt.thumb.jpg.1a05c61b35904b1f1294a2095b4c130b.jpg

Dus neem een grote bak, koop schoonmaakazijn en laat de filters lekker een nacht weken.

En schrob ze daarna met een zachte borstel schoon.

Ook kan het zijn, dat de aandrijfmotor door een slechte condensator niet aan zijn vermogen komt en daardoor de ventilator ook te langzaam draait.

Dus de condensator (laten) meten op capaciteit.

Want alles wijst erop dat de doorstroming van lucht niet voldoende is.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Beste Lampje,

 

Heel erg bedankt voor je berichtje.

Ik heb de hele machine uit elkaar gehaald en ALLE kanalen volledig stofvrij gemaakt nadat de clixon op het nieuwe verwarmingselement was afgeslagen. Dus alvorens de 2de clixon en temperatuursonde vooraan te monteren.

Ik heb echter nergens een rond filtertje gezien zoals op je afbeelding. Kan je me aub laten weten waar deze zit?

De uitneembare filter aan de binnenzijde van de deur en warmtewisselaar worden om de paar weken volledig stofvrij geblazen met perslucht en de filter heb ik tijdens de reparatie volledig gewassen en geborsteld met water & zeep.

Ik zal later de condensatoren uitmeten, maar zou graag eerst dat ronf filtertje zoals op de fot reinigen.

Bedankt op voorhand om het me te wijzen!

Link naar reactie

Dat filter is alleen ter illustratie van de problemen met filters. Deze komt uit mijn AEG, jouw filters zullen er anders uitzien.

Zij moeten niet alleen met perslucht geblazen worden, want dat lost niets op. Ze blijven dan verstopt.

En water en zeep lost ook geen kalk op.

De enige manier is weken in azijn!

De warmtewisselaar moet met heet water gespoeld worden, pluizen blijven kleven.

En over de ventilator hoor ik je ook niet, ik heb daar wel eens een sok zien vastzitten.

Ook de schoepen kunnen volledig versmeerd zijn en dus niet de opbrengst hebben die schone schoepen opleveren kunnen.

Filters moeten na ELKE droogbeurt gereinigd worden!!!!!

 

Je hebt echt een luchtdoorstromingsprobleem, dat opgelost moet worden door de zaak grondig schoon te maken, in alle hoeken en gaten.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...