Ga naar inhoud

wat de beste antivirus?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    172

Noem 't toeval (en neem mee dat Norton natuurlijk niet specifiek op spyware scant), maar bekijk deze drie links eens: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=126848 http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=125549 http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=126914 [size=9:79dc952efa]Rieske, die niet zo in toeval gelooft...[/size:79dc952efa]
Link naar reactie
In het kader van deze interessante discussie, heb ik gisteren een testje gedaan met mijn computer thuis. Ik heb een volledig geupdate versie van NAV 2004. Gisteren heb ik een online scan gedaan op de site van Trendmicro. Deze gaf vervolgens aan dat er een geinfecteerd bestand (autoclk.exe) aanwezig was die een niet actief trojaans virus had (naam ben ik even kwijt). Het desbetreffende bestandje opgezocht op computer. Deze vervolgens apart laten scannen door NAV en deze geeft aan dat er niks mee aan de hand is. :-? Daarna een virusscan op de site van bitdefender. Deze geeft [b:43e6a4be14]niet [/b:43e6a4be14]dat bestandje autoclk.exe besmet is. Bitdefender pikte dan wel weer de door NAV in quarantaine gezette bestanden die virus bevatte eruit. Iets wat Trendmicro dan weer niet deed. Zo begin je je wel af te vragen of er überhaupt wel een waterdichte virusprotectie bestaat.
Link naar reactie
[quote:d2004da480="nohe1977"]Gisteren heb ik een online scan gedaan op de site van Trendmicro. Deze gaf vervolgens aan dat er een geinfecteerd bestand (autoclk.exe) aanwezig was die een niet actief trojaans virus had (naam ben ik even kwijt). ... Daarna een virusscan op de site van bitdefender. Deze geeft [b:d2004da480]niet [/b:d2004da480]dat bestandje autoclk.exe besmet is. Bitdefender pikte dan wel weer de door NAV in quarantaine gezette bestanden die virus bevatte eruit. Iets wat Trendmicro dan weer niet deed.[/quote:d2004da480]Dan zal het wel een false positive zijn geweest: http://www.2-spyware.com/file-autoclk-exe.html
Link naar reactie
Ieder zijn meug denk ik. Ik heb een paar dagen terug NOD32 geprobeerd, omdat daar veel goeds over te lezen is. Resultaat was een niet startende PC. Dat ligt volgens mij dan niet aan het NOD maar aan de combinaties die ik op mijn machine heb staan. Ik heb zelf Panda en mogelijk willen die niet samenwerken. Alle virusscanners hebben dus voor- en nadelen. Af en toe een online scan is daarom geen luxe.
Link naar reactie
Grappig om iets uit 2002 terug te lezen. Nod32 vond ik indertijd inderdaad niet geweldig, dat kwam omdat het totaal geen geïntegreerd programma had. Drie ikoontjes in de systray, nou vraag ik je. Maar momenteel is het een van de beste, zo niet de beste, AV-scanner. Bijna iedereen die zich in beveiliging heeft verdiept draait 'm, en dat is misschien wel de beste aanbeveling.
Link naar reactie
Wat kan het soms verschillend lopen. In het vroege voorjaar van dit jaar vroeg ik advies op dit forum voor de aanschaf van een nieuwe virusscanner omdat mijn oude ophield met updates. Ik kreeg nauwelijks respons. Heb toen op advies van anderen buiten dit forum Norton AV 2004 Pro aangeschaft, ook gedeeltelijk afgaand op het forse marktaandeel van Norton en een test in Computer Totaal waar de meningen ook positief waren. Hij vangt consequent nog niet geblokkeerde spammail met virussen, en maakt deze steeds onschadelijk. Scant in beperkte mate ook Spyware, maar ik gebruik daarvoor toch ook AdAware en Spybot. Die hele combinatie bevalt me in mijn beleving goed. Maar nu zie ik dit topic met eigenlijk dezelfde vraag al bezig met z'n 5e pagina, en uit de reacties van meer dan één deskundige meen ik nu te moeten begrijpen dat mijn keuze toch niet de beste is geweest. Jammer dat er toen niet of nauwelijks is geantwoord. Enfin ik weet wat me te doen staat als hij volgend jaar verloopt en m'n licentie moet vernieuwen. Denk ik tenminste. Of hebben meerdere forumleden andere gedachten, maar durven dit niet te zeggen? Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:eb4ef822d9="pdexie"]Ach Rieske en Brigitte dachten er eerst ook anders over Kijk maar eens hier: http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?t=22426&highlight=nod32&sid=3e81b23f28b2608b3d780e1026b3a0f3 Maar het is wel dank zij Rieske en Brigitte dat ik nu NOD32 heb en daarvoor ben ik ze nog steeds dankbaar.[/quote:eb4ef822d9] Nou Rieske, wat een verschil met het heden! :wink: :P Gisteren de pc van mijn vader onder handen genomen. Stond dus ook NAV op en dat heb ik voor het moment even vervangen voor AVG. Meteen werden er een paar Trojans gevonden... Wat ik minder leuk vind is dat NAV die #$%@# Protected Recycle Bin niet mee de-installeert :evil: :x Meteen 2 GB aan [i:eb4ef822d9]lost files[/i:eb4ef822d9] die ik in DOS-modus moest wissen. Nee, Norton heeft zeker afgedaan. Het is voor mij het bewijs dat een groot marktaandeel niet altijd het beste product betekent (ik doel hier niet op Windows-Linux!!)
Link naar reactie
[quote:c035168061="Peter Vooges"]Je hebt overigens natuurlijk wel kans, dat Norton om er maar één te noemen, over een jaar weer wel top is. Zo'n test blijft maar een moment opname.[/quote:c035168061] De laatste 2 jaar is norton niet meer zo best. Volgens mij is het berg af waarts gegaan toen peter norton niet meer op de verpakking stond.
Link naar reactie
[quote:b4ab99efd7="Peter Vooges"]Je hebt overigens natuurlijk wel kans, dat Norton om er maar één te noemen, over een jaar weer wel top is. Zo'n test blijft maar een moment opname.[/quote:b4ab99efd7]Daarom wacht ik even tot het moment dat ik (volgend jaar) mijn licentie moet updaten. Met mijn beleid durf ik dat wel aan. Wie weet, liggen de kaarten dan inderdaad weer anders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...