Ga naar inhoud

wat de beste antivirus?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    172

[quote:b496d9684e="Maarten81"]Tests blijven duidelijk subjectief... er zijn er ook waar AVG (één van de ) beste is...[/quote:b496d9684e]En dus gebruik je de virusscanner die je het beste bevalt. Er bestaat niet zoiets als 'De beste virusscanner'. Testen zijn altijd maar een moment opname. Aangezien virusscanners om de haverklap geupdate worden is een testuitslag wel nuttig, maar niet heilig. En dan nog; echt slechte scanners worden er eigenlijk niet gemaakt. En zelfs de beste virusscanner is waardeloos als een gebruiker er niet mee om weet te gaan. Daarnaast ben ik van mening dat een stuk software prettig moet werken. Ik heb persoonlijk bv. een bloedhekel aan Norton dat zich overal in je systeem nestelt, niet overtuigend stabiel werkt en vervolgens niet meer van je PC te sláán is. Maar daar kan iemand anders idd volledig andere ideeën over hebben.
Link naar reactie
[quote:86ff1eec4f="ThaOdie"]ik heb uit een test van 8 maanden geleden gezien dat de kepersky (of hoe je dat mag schrijven) het beste uit de test kwam het hield 82% van alle losgeslagen virussen tegen en de gratis AntiVir deed het ook goed met een score van 62% ik heb nu norton er op staan (de pc was weer herinstallerd) en ik vin het klote elke dingetje moet ie scannen en zomaar gaat ie een volledige scan doen tewijl ik zit te gamen.. :-? daarom gaat ik liever voor Avast antivirus en Antivir die staan allebei op de andere pc en heb nooit problemen mee (het rijmt en het is zo :lol: ) maar een test van nu is er niet.. dus ik weet niet hoe de score staat.. :wink:[/quote:86ff1eec4f] :-? :-? :-? hoe dom ben je... auto scan kun je toch uitzetten :-? doe zowieso nooit een full system scan omdat norton alles scand wat je ziet (als je bijv door deze computer bladert)
Link naar reactie
Wat de beste antivirusscanner is, is nog altijd een kwestie van het zelf te ondervinden. Blijft je systeem virusvrij, dan mag je je gelukkig stellen met de virusscanner die je hebt. Ik persoonlijk lees zelden reviews wat betreft antivirusscanners en/of firewalls. Want tenslotte.. waar men in de ene review een bepaalde avscanner de hemel in prijst, dan wordt ie terug in een andere review afgebroken. Dus, ondervinding is nog altijd de beste leermeester. Geregeld eens je systeem online scannen met een andere av dan degene die op je pc staat geïnstalleerd is geen overbodige luxe. Worden er bij de onlinescan toch virussen en/of andere malware gevonden die je huidige virusscanner niet aangeeft... dan wordt het tijd om jezelf vragen te stellen of je huidige avscanner wel effectief zijn werk naar behoren doet. Ikzelf heb in het verleden norton gebruikt, maar ben overgeschakelt naar Kaspersky omdat die effectiever is in het scannen, bepaalde items heeft gevonden wat norton destijds over het hoofd heeft gezien. Nu zou ik niet meer willen inruilen met norton.
Link naar reactie
Ik had Avast virusscanner op mijn pc en ben overgeschakelt naar McAfee door de reden "de virusscanners waar je voor betaalt zijn beter". Niet dus, eraf gegooit en norton 7 erop gezet die me uitermate goed bevalt. Vandaag heb ik norton internetsecurtitie eropgezet ja want die norton 7 is toch wel een beetje achterhaalt :D. Maar ja van anderen hoor ik weer dat norton bagger is en dat mcafee rulezzz. Laten we het op fietsen houden: "kwaliteit is aardig hetzelfde, het is maar net met welke je het lekker vind fietsen".
Link naar reactie
:D das al heel goed. Maar mijn mening en die van Hans 1 verschillen daarover. 'k heb er nog geen problemen mee gehad en voor mij is het beter dan mcafee. Misschien ligt het aan de pc waar het op geinstalleerd wordt, ik vind mcafee op onze pc gaar werken maar elders zie ik dat ie het heel goed doet. Of ja misschien moet ik het probleem ergens anders leggen: Windows :lol:
Link naar reactie
[quote:94197f03e6="salsaborenko"]:D das al heel goed. Maar mijn mening en die van Hans 1 verschillen daarover. 'k heb er nog geen problemen mee gehad en voor mij is het beter dan mcafee. Misschien ligt het aan de pc waar het op geinstalleerd wordt, ik vind mcafee op onze pc gaar werken maar elders zie ik dat ie het heel goed doet. Of ja misschien moet ik het probleem ergens anders leggen: Windows :lol:[/quote:94197f03e6] tja mensen zoeken nu eenmaal minder snel de oorzaak bij zichzelf :roll:
Link naar reactie
[quote:9e29ba9810="=Rieske="]En dat zegt een Norton gebruiker!?[/quote:9e29ba9810] :-? waar heb jij het over mijn opmerking gaat over het feit dat mensen windows snel de schuld geven. Snap jou probleem met norton zowieso niet, als deze bij jou of bij kennisen het misschien niet doet is dat pech voor je, misschien leuk om 1 keer op te merken. Maar je moet natuurlijk niet bezig blijven. Je begint een beetje in herhaling te vervallen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...