Ga naar inhoud

wat de beste antivirus?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    172

[quote:4fa2371eab]Wat trouwens voor mij ook belangrijk was bij de keuze van NAV: het is (ook) Nederlandstalig, dat mis ik helaas bij NOD32. [/quote:4fa2371eab] @ gerardb heel grote voordeel van NOD32 is dat je niets meer hoeft te doen na installatie en na alles (en dat is echt heel weinig) ingesteld te hebben dus nederlands heb je nauwelijks of niet nodig enne ... om de andere dag automatische update NOD32 is klein, simpel en uiterst effectief daar kan NAV ( dat ik voordien had) echt niet tegenop veel succes bij je keuze :)
Link naar reactie
Beste virusscanner lastig te kiezen, iedereen kan wel zeggen hoe goed het bij hem of haar werkt maar dit blijft erg subjectief, ik kan zeggen dat norton mij bevalt (en dat doet hij ook) maar wie weet hij goed of juist slecht NOD het bij mij doet. Ik verwijs daarom maar naar een Computertotaal (weet ff niet uit me hoofd welke) met daarin de AntiVirus-Scanner test.
Link naar reactie
[quote:44fecbf4cc="sdk"]Beste virusscanner lastig te kiezen, iedereen kan wel zeggen hoe goed het bij hem of haar werkt maar dit blijft erg subjectief, ik kan zeggen dat norton mij bevalt (en dat doet hij ook) maar wie weet hij goed of juist slecht NOD het bij mij doet. Ik verwijs daarom maar naar een Computertotaal (weet ff niet uit me hoofd welke) met daarin de AntiVirus-Scanner test.[/quote:44fecbf4cc] he LOL ik wist niet dat mijn dooie topic weer tot leven gewekt is en wel door een honingbij.Ik vind zelf nu norton zwaare bagger(maar als iemand dat niet vind hou ik hem niet tegen).Ik vind zelfs een gratis ding nog beter.
Link naar reactie
[quote:18f63eea5e="=Rieske="]Kan iemand mij het belang van NL-talige AV uitleggen; US versies zó ingewikkeld?[/quote:18f63eea5e] Nou, als je mensen Firefox aanraadt doe je dat ook al vaak met de link naar de NL-versie, zag ik. Ik denk trouwens dat het NOD geen windeieren zou leggen, zo'n NL-versie; het valt me op dat steeds meer mensen deze scanner gaan gebruiken. Kan [i:18f63eea5e]jij [/i:18f63eea5e]daar niet even voor zorgen, voor zo'n vertalinkje :wink: ?
Link naar reactie
[quote:ba06daa57e="HankPiano"]Ik denk trouwens dat het NOD geen windeieren zou leggen, zo'n NL-versie; het valt me op dat steeds meer mensen deze scanner gaan gebruiken.[/quote:ba06daa57e]Volgens mij hobbelt 'jan modaal' nog steeds achter Norton en McAfee aan. Ik vraag me trouwens af hoeveel 'virussen-aanvallen' een gemiddeld persoon per maand te verduren krijgt. Ik draai op dit moment Avast, die heeft me eigenlijk nog nooit 'gered'. In die zin; alle virussen die tot nu toe op zijn systeem probeerden te komen, kwamen via email. En dat zijn dan van die typische 40kB attachments. Dat zie je van mijlenver aankomen. Nou wil ik niet gaan beweren dat je geen scanner nodig hebt, want een grapjurk kan natuurlijk ook een virus in een executable in een .zip bestand verstoppen bv, wat jij als gebruiker archeloos probeerd te runnen... Hoe vaak heeft een virusscanner een (ervaren) gebruiker hier 'behoed voor besmetting'?
Link naar reactie
[quote:5a85ad2216="Captain_Kansloos"]Hoe vaak heeft een virusscanner een (ervaren) gebruiker hier 'behoed voor besmetting'?[/quote:5a85ad2216] Een enkele keer op internet/usenet bij het openen van rommel (je moet ook geen rommel openen....ja ja....ik weet het :wink:). De e-mail die ik echt hebben wil haal ik binnen via MailWasher, de rest gooi ik gelijk van de server van m'n ISP. Op de achtergrond draait SpySweeper mee, en natuurlijk een firewall. Wat ik bedoel te zeggen: met een minimale inverstering in tijd en een paar simpele ingrepen kan iedereen zijn systeem zo goed als veilig maken, daar heb je geen SP2 voor nodig. Als het om veiligheid gaat is 'dom' of 'intelligent' ook helemaal niet van belang: ik ken knappe bollen die achter de pc in onverbetelijke brokkenpiloten veranderen en minder bedeelden die het allemaal zó door hebben. Kortom: veiligheid bestaat niet, een computer is zo veilig als degene die 'm gebruikt.
Link naar reactie
[quote:8f9921066b="Captain_Kansloos"][quote:8f9921066b="HankPiano"]Ik denk trouwens dat het NOD geen windeieren zou leggen, zo'n NL-versie; het valt me op dat steeds meer mensen deze scanner gaan gebruiken.[/quote:8f9921066b]Volgens mij hobbelt 'jan modaal' nog steeds achter Norton en McAfee aan. Ik vraag me trouwens af hoeveel 'virussen-aanvallen' een gemiddeld persoon per maand te verduren krijgt. Ik draai op dit moment Avast, die heeft me eigenlijk nog nooit 'gered'. In die zin; alle virussen die tot nu toe op zijn systeem probeerden te komen, kwamen via email. En dat zijn dan van die typische 40kB attachments. Dat zie je van mijlenver aankomen. Nou wil ik niet gaan beweren dat je geen scanner nodig hebt, want een grapjurk kan natuurlijk ook een virus in een executable in een .zip bestand verstoppen bv, wat jij als gebruiker archeloos probeerd te runnen... Hoe vaak heeft een virusscanner een (ervaren) gebruiker hier 'behoed voor besmetting'?[/quote:8f9921066b] ik heb in 2 jaar 1 keer een virusje gehad en dat was omdat ik norton had disabled om het programma te runnen. Dankzij de complete suit ook nog nooit last gehad van die reclame balken in de IE, terwijl ik genoeg mensen ken die er last van hebben (ga maar eens zoeken naar kaza lite op google en je hebt er onbeschermd meteen een aan je broek). Norton beschermt mij dus goed, ik doe de full disk scan nooit. Het is namelijk zo dat als je iets download of via msn verstuurd krijgt dit meteen gescand wordt, via imesh/kaza is de file al gedelete voor hij compleet gedownload is, zo snel ziet norton hem. Elke file dat je voorbij komt op je zoektocht door deze computer wordt volgens mij gescand.
Link naar reactie
[quote:f8f3bceb16="sdk"]ik heb in 2 jaar 1 keer een virusje gehad en dat was omdat ik norton had disabled om het programma te runnen. Dankzij de complete suit ook nog nooit last gehad van die reclame balken in de IE, terwijl ik genoeg mensen ken die er last van hebben (ga maar eens zoeken naar kaza lite op google en je hebt er onbeschermd meteen een aan je broek).[/quote:f8f3bceb16]Ik heb zonder de hele Norton Suite ook geen spyware en adbars, omdat ik simpelweg een minimale IE gebruiker ben. Ik surf voornamelijk met Firefox. Daarnaast ben ik me er van bewust wat ik precies allemaal installeer, zodat mijn systeem vrij blijft van dailers en spyware etc. Met andere worden; als je een beetje common sense gebruikt en weet wat je doet, heb je niet perse een suite als die van Norton nodig. Daarmee bestrijd je nl. m.i. de gevolgen, niet de oorzaak.[quote:f8f3bceb16]Norton beschermt mij dus goed, ik doe de full disk scan nooit. Het is namelijk zo dat als je iets download of via msn verstuurd krijgt dit meteen gescand wordt, via imesh/kaza is de file al gedelete voor hij compleet gedownload is, zo snel ziet norton hem. Elke file dat je voorbij komt op je zoektocht door deze computer wordt volgens mij gescand.[/quote:f8f3bceb16]Ja, in principe scant de achtergrond scanner alle bestanden, maar soms vind de on-demand scanner zaken die de achtergrond scanner niet vindt, en andersom. Vandaar dat die 2 zaken in een (goede) scanner test beiden apart gecheckt worden. Het loont dus wel de moeite om - voor de zekerheid - zo nu en dan een volledige scan uit te voeren. Die functie zit er immers niet voor niks op.
Link naar reactie
[quote:f4182a6f1e="Night Light"][quote:f4182a6f1e]Wat trouwens voor mij ook belangrijk was bij de keuze van NAV: het is (ook) Nederlandstalig, dat mis ik helaas bij NOD32. [/quote:f4182a6f1e] @ gerardb heel grote voordeel van NOD32 is dat je niets meer hoeft te doen na installatie en na alles (en dat is echt heel weinig) ingesteld te hebben dus nederlands heb je nauwelijks of niet nodig enne ... om de andere dag automatische update NOD32 is klein, simpel en uiterst effectief daar kan NAV ( dat ik voordien had) echt niet tegenop veel succes bij je keuze :)[/quote:f4182a6f1e] Bedankt voor je uiteenzetting Night Light, wat het 'antwoord' van Rieske betreft wil ik hem toch even meedelen dat het voor mij bijna 50 jaar geleden is dat ik uit de schoolbanken gestapt ben, dus misschien begrijpt hij nu dat Engels voor mij best wel eens lastig kan zijn. Als ik trouwens de fora lees en zie hoe het Nederlands vaak 'verkracht' wordt door mensen die ongetwijfeld veel jonger zijn dan ik, hoef ik mij denk ik niet te schamen dat ik toch opteer voor een Ned-talig programma. Maar genoeg hierover, ondanks de hele discussie heeft mij nog niemand een oplossing aangedragen waarom ik NOD niet kon installeren zoals ik een stukje terug in dit topic melde. NAV uitgeschakeld maar niet gedeinstalleerd, zou dit echt moeten?
Link naar reactie
[quote:6a5a9a2d31="gerardb"]Maar genoeg hierover, ondanks de hele discussie heeft mij nog niemand een oplossing aangedragen waarom ik NOD niet kon installeren zoals ik een stukje terug in dit topic melde. NAV uitgeschakeld maar niet gedeinstalleerd, zou dit echt moeten?[/quote:6a5a9a2d31] Denk van wel. Maar wanneer je, zoals je eerder schreef, moeilijkheden met her-installatie van NAV vreest dan kun je toch eerst een image maken (Norton, Powerquest of Acronis) van je systeem voordat je NAV deïnstalleert? Mocht NOD dan tegenvallen (ik verwacht het tegendeel), dan kun je altijd die image terugzetten. @Peter Vooges, dat is juist het mooie van zo'n image op de achterhand: je kunt maar raak experimenteren zonder ook maar één risico te lopen. Ik doe niet anders :wink: .
Link naar reactie
Hank en Peter, deze keer was het drie zielen èèn gedachte; vòòr dat ik weer op het forum keek heb ik nl. inderdaad met Acronis een image gemaakt, NAV verwijdert en nogmaals geprobeerd -inderdaad geprobeerd- NOD te installeren. Echter het zelfde liedje: bij de laatste klik op 'voltooien' is het over en uit. Er is geen beweging meer in het programma te krijgen en moet via Ctrl-Alt-Del de setup afbreken om verder te kunnen. Ik had nog niet gemeld dat ik ook gebruik maak van NIS, maar het gaat mij toch echt te ver dat ik deze ook moet vervangen door bv. Zone-alarm (ook weer Engels) om NOD te kunnen installeren. Alles bij elkaar een vreemde situatie waar ik geen verklaring voor heb. Jullie wel?, dan hoor ik het graag. Gr. Gerard.
Link naar reactie
[quote:35536fd02b="gerardb"]Alles bij elkaar een vreemde situatie waar ik geen verklaring voor heb. Jullie wel?, dan hoor ik het graag. Gr. Gerard.[/quote:35536fd02b] Zo vreemd vind ik dat niet: je moet gewoon [i:35536fd02b]alles [/i:35536fd02b]van Norton deïnstalleren voordat je NOD installeert, of dat nu NAV of NIS heet. En wat maakt het ook uit, als je toch die Acronis-image hebt.... Probeer het gewoon eens. Zelf heb ik ook jaren Norton gebruikt, zowel NAV als NIS. De combinatie NOD32 en Sygate is vele malen lichter, sneller en betrouwbaarder. Als ik zelf problemen heb met het Engels of een andere taal gebruik ik nogal eens [url=http://www.babylon.com]Babylon[/url], één klik op een woord, in welke omgeving dan ook, en je hebt de vertaling ervan in het NL. P.S. gebruik je dan NAV [i:35536fd02b]en[/i:35536fd02b] NIS??
Link naar reactie
[quote:34f8fd208f="HankPiano"][quote:34f8fd208f="gerardb"]Alles bij elkaar een vreemde situatie waar ik geen verklaring voor heb. Jullie wel?, dan hoor ik het graag. Gr. Gerard.[/quote:34f8fd208f] Zo vreemd vind ik dat niet: je moet gewoon [i:34f8fd208f]alles [/i:34f8fd208f]van Norton deïnstalleren voordat je NOD installeert, of dat nu NAV of NIS heet. En wat maakt het ook uit, als je toch die Acronis-image hebt.... Probeer het gewoon eens. Zelf heb ik ook jaren Norton gebruikt, zowel NAV als NIS. De combinatie NOD32 en Sygate is vele malen lichter, sneller en betrouwbaarder. Als ik zelf problemen heb met het Engels of een andere taal gebruik ik nogal eens [url=http://www.babylon.com]Babylon[/url], één klik op een woord, in welke omgeving dan ook, en je hebt de vertaling ervan in het NL. P.S. gebruik je dan NAV [i:34f8fd208f]en[/i:34f8fd208f] NIS??[/quote:34f8fd208f] Ik bedoelde eigenlijk Norton Firewall. Ik zal ook deze er eens afgooien en het nog eens proberen. Wordt vervolgt.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels zowel NAV als de Norton Firewall gedeinstalleerd en opnieuw geprobeerd NOD te installeren. Niet dus! Bij de laatste klik op voltooien houdt hij het voor gezien. Sygate liet zich wel goed installeren. Image weer terug gezet en Kasperky eens geprobeerd, ziet er goed uit, vond 4 trojans!!! terwijl ik eerst nog met NAV 2003 gescand had. Of NOD bevalt zal ik misschien nooit achter komen. Misschien probeer ik het nog eens na een schone installatie van XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...