Ga naar inhoud

wat is je grootste pc blunder?


anoniem

Aanbevolen berichten

al wij zelfbouwers cq knutselaars :D hebben vast wel eens de boel behoorlijk verziekt... ik wel althans.. :lol: ooit een keer mijn processor verkeert er in gezet...(386) mijn voeding op 110V gezet :roll: (omdat ik dacht dat het dan minder stroom zou verbruiken :lol: ) en de aansluiting van mijn mijn sata HD afgebroken (tijdens onderhoudswerkzaamheden) ....
Link naar reactie
  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    159

[quote:8ba1686b6d="jolo"]Zo een soort topic hadden 2 jaar geleden ook al eens http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=146828&highlight=[/quote:8ba1686b6d] ik zocht dat topic al. kon het niet vinden. maar het blijft een leuk leedvermaak topic :lol: en na 2 jaar mag het wel weer eens aangewakkerd worden toch? :wink:
Link naar reactie
over pc blunders gesproken :oops: :lol: :lol: :lol: maar om bij het topic te blijven... ik keek net ff naar de temp van mijn 8800GTS..... 78!... :-? toch maar de overklok eraf gegooid... met het afkoelen kwam er ineens een enorm gekraak uit mijn pc... gelijk uitgezet! veilige modus ff de overklok eraf gegooit en alles werkt naar behoren. 8800 is nu 54 graden :D
Link naar reactie
Ik heb er redelijk weinig gelukkig. Een klassieker die ik al las heb ik ook twee keer gedaan. De ene schijf kopieren over de ander terwijl het anderom moest. Een keer in de winter met een trui aan een moederbord opgeblazen door statische vonken. Ik heb nu zo'n armbandje die aan de randaarde moet. Ook een hele fijne actie was een 24 aderige printerkabel tot cross kabel solderen. Ik had de voorkant codes netjes opgeschreven en alles klopte. Echter, ik soldeerde aan de achterkant dus alle codes waren in spiegelbeeld gesoldeerd... Een 380 volt kabel werkt niet op een pc hoewel de stekkers soms hetzelfde zijn. Het werkt 1 minuut ongeveer :-) In een mac mag je schuine strepen in een bestandsnaam gebruiken. In windows niet. Tijdens een migratie van 30.000 bestanden van een Mac server naar een Windows NT server was ik dat vergeten.
Link naar reactie
[quote:b8c7addd5d="stee0036"]Ik heb er redelijk weinig gelukkig. Een klassieker die ik al las heb ik ook twee keer gedaan. De ene schijf kopieren over de ander terwijl het anderom moest. Een keer in de winter met een trui aan een moederbord opgeblazen door statische vonken. Ik heb nu zo'n armbandje die aan de randaarde moet. Ook een hele fijne actie was een 24 aderige printerkabel tot cross kabel solderen. Ik had de voorkant codes netjes opgeschreven en alles klopte. Echter, ik soldeerde aan de achterkant dus alle codes waren in spiegelbeeld gesoldeerd... Een 380 volt kabel werkt niet op een pc hoewel de stekkers soms hetzelfde zijn. Het werkt 1 minuut ongeveer :-) In een mac mag je schuine strepen in een bestandsnaam gebruiken. In windows niet. Tijdens een migratie van 30.000 bestanden van een Mac server naar een Windows NT server was ik dat vergeten.[/quote:b8c7addd5d] Dat noem ik niet redelijk weinig :lol: Laatste is wel bagger idd. Had er laatst ook 1: Windows opnieuw installeren, c:\ geformat, lette niet op en windowsformatteerprogramma formatteerde de hele schijf waar c:\ op stond. (dus ook d:\ e:\ enz). Gevolg, 250gig weg :(
Link naar reactie
Nieuwe hd gekocht, molex verkeerdom gedaan, want hij was wat kleiner dan de rest.... Een draadje in de ventilator van mijn cpu laten komen.... Lag mijn pc open om mijn bed komt mijn zus eraan: "is dit nu een pc van binnen?" Steek ze haar hand erin, Hij stond nog aan want ik wilde weten of mijn vetilator op 5v op zou starten, dus mobo kapot....
Link naar reactie
Backup maken voor nieuwe installatie van windows, alles op een externe schijf... voor installatie partities deleten van HD en toen per ongeluk partitie van externe gedelete :-? En verder heb volgens mij in de afgelopen jaren wel eens meerdere van die ongelukjes gehad zoals door andere beschreven maar ach.... life goes on
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...