Ga naar inhoud

wat is je grootste pc blunder?


anoniem

Aanbevolen berichten

In het dos tijdperk: Wat iritant zeg al die losse files zoals config.sys en autoexec.bat zomaar op de C:\ Weet je wat ik zet ze netjes in een mapje, C:\Opstarten\ dus. Helaas wist ik toen verder nog niets van pc's dus voor mijn (en mijn boze ouders) idee was de computer toen helemaal kapot :oops:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    159

k mag hopen dat je het gewoon kon oplossen? :o ook geen goed idee: in system.ini gaan kloten. NIEt DOEN :wink: ik kon niet eens zover komen dat ie een safe mode functie aangaf. Toen maar msdos mode geopend. Kende die het command Edit niet.... mijn laatste hoop om system.ini te redden :evil: maar toen de reddende engel: degene die tegen mij zei dat je gewoon even path=c:\;c:\WINDOWS;c:\Windows\command moest intypen. En al die moeite voor een pentium II windows 98 pctje... (die nu in ong 143 onderdeeltjes op een hoop op me kamer ligt
Link naar reactie
Ik heb op onze oude desktop eens een antivirus programma gedownload (zal geen naam noemen) die een verkeerde update verspreidde waardoor winlogon.exe geblokkeerd werd en windows met geen mogelijkheid meer te starten was. Achteraf ben ik blij met die fout want ik had de dag voor die update nog een back-up gemaakt en we hebben een hele snelle nieuwe pc voor in de plaats gekregen!! :D Niks aan het handje dus :P (van 1,5 naar 3,2 ghz! wahoe :D)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nou ik geloof zowaar dat men wat voorzichtiger is geworden :D Of we doen niet meer aan zelfbouw... Want de laatste pc blunders vind ik niet echt "blunders" software fouten maken we allemaal, en als we het zelf niet doen? doet onze pc het wel :lol: Blunders vind ik bv: schroevendraaiers door mobo's steken, geheugen iets te hard er indrukken uit frustratie... video kaarten waar stukken afbreken of processoren opblazen om een vergeten bescherm hoesje er af te halen etc...
Link naar reactie
Wat dat hardwarematige dingen betreft heb ik alleen het power-ledje verkeerd om aangesloten... (stond niet eens een -/+ op! :x ) maar voor de rest is me eerste zelfbouw-pc een succes (afgezien dat me geluidskaart de ene keer wel wordt gedetecteerd en de andere keer niet (meestal als ik m schoonblaas en aandruk doet ie het 1 keer en dan weer niet)... we zullen wel zien hoe het gaat met de 8800GT+niewue voeding binnenkort (als ik me ouders eindelijk heb overgehaald dat videokaarten nou eenmaal heel duur zijn (maar 120 euro valt tog best mee?)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:d22a7fc573="eduard33"]Daar gaat''t niet om.. het gaat er om dat je niet moet spelen met een pc voeding. Dat is namelijk levens gevaarlijk![/quote:d22a7fc573] Als je hem open schroeft wel ja. Dan zit je te rotzooien met 230V. Dat is gevaarlijk. De stroom die uit een voeding komt is helemaal niet gevaarlijk ;) Dus valt allemaal best mee. :wink: Ik ben niet helemaal levens moe hè :P En 10.000V condensators heb ik niet gevonden in die voeding. De hoogste was 230V. Ik heb hem achteraf uitelkaar gesoldeerd. Als et toch al stuk is hè... :wink: En idd, spanning is niet het gene waar je aan dood gaat. Mijn bougi van mijn bromfiets heeft 15 000 V. En ik leef nog steeds. Maar je voelt dat wel!
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:e975f8d1e3="Frankyie"] Als je hem open schroeft wel ja. Dan zit je te rotzooien met 230V. Dat is gevaarlijk. De stroom die uit een voeding komt is helemaal niet gevaarlijk ;) Dus valt allemaal best mee. :wink: Ik ben niet helemaal levens moe hè :P En 10.000V condensators heb ik niet gevonden in die voeding. De hoogste was 230V. Ik heb hem achteraf uitelkaar gesoldeerd. Als et toch al stuk is hè... :wink: En idd, [b:e975f8d1e3]spanning is niet het gene waar je aan dood gaat[/b:e975f8d1e3]. Mijn bougi van mijn bromfiets heeft 15 000 V. En ik leef nog steeds. Maar je voelt dat wel![/quote:e975f8d1e3] Wat is het dan wel waar je aan dood gaat, als het niet de spanning is :lol:
Link naar reactie
Ik wou iets tegen me vader gaan zeggen die onder zat en ik rende dus keihard naar onder tot ik een keiharde knal hoorde... ik was met mijn voet in de headset blijven hangen :oops: natuurlijk voelde k dat maar ik had niet in de gaten dat hij zou vallen haha Gelukkig alleen maar iets van de case afgebroken en na een check of niets los was eens geprobeerd en hij deed het nog altijd gewoon alsof er niks gebeurd was :D
Link naar reactie
[quote:11ad2c2802="aeonfast"][quote:11ad2c2802="Frankyie"] Als je hem open schroeft wel ja. Dan zit je te rotzooien met 230V. Dat is gevaarlijk. De stroom die uit een voeding komt is helemaal niet gevaarlijk ;) Dus valt allemaal best mee. :wink: Ik ben niet helemaal levens moe hè :P En 10.000V condensators heb ik niet gevonden in die voeding. De hoogste was 230V. Ik heb hem achteraf uitelkaar gesoldeerd. Als et toch al stuk is hè... :wink: En idd, [b:11ad2c2802]spanning is niet het gene waar je aan dood gaat[/b:11ad2c2802]. Mijn bougi van mijn bromfiets heeft 15 000 V. En ik leef nog steeds. Maar je voelt dat wel![/quote:11ad2c2802] Wat is het dan wel waar je aan dood gaat, als het niet de spanning is :lol:[/quote:11ad2c2802] amperes.
Link naar reactie
[quote:d206a6882e="Lange Pier"]Van een te grote stroomsterkte kun je het leven laten, daar heeft het voltage niet zo veel mee te maken. Maar schrikken doe je wel, schrikdraad doet dat ook met zo'n 10.000Volt en maar een paar miliampere per puls.[/quote:d206a6882e] http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_stroom Dat zeg ik, stroomsterkte, ampere de maatvoering.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...