Ga naar inhoud

wat is je grootste pc blunder?


anoniem

Aanbevolen berichten

Zo ver als ik weet is "lul" een no-no woord op het forum, maar los daarvan... Ik vindt het bijna jammer dat ik nog nooit een computer blunder ben begaan...heb geen sterke verhalen :cry: Enige is misschien dat ik een sempron niet aan de praat kon krijgen op een mobo in compu zonder diskette station terwijl ik de BIOS blijkbaar ook met een CD kon flashen...kwam ik na twee uur handleiding en mobo website uitpluizen achter... Zie je, helemaal niet interessant verder.... :(
Link naar reactie
  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    159

- harde schijf tijdens het afstoffen in het water laten vallen, vervolgens een kwartier later proberen of ie het al doet, en daarmee zowel de harde schijf, het moederbord en de voeding opblazen.. - Een scherm neerzetten en vergeten de plank eerst te verstevigen. gevolg: dag monitor en dag computertafel. - Toetsenbord met PS/2 aansluiting hard uit de 'kast' trekken, en vervolgens de kabel uit het toetsenbord nog aan de kast hebben hangen - Niet geleerd van bovenstaande, hetzelfde een jaar later doen bij een splinternieuwe Logitech G15, en vervolgens je moederbord slopen.. (denk een van mn domste blunders) - Voor de lol de buurman proberen te overtreffen qua geluid, en vervolgens mn boxen opblazen... en nog veel meer klein zooi hahaha..
Link naar reactie
Tijdens behangen ff de stroom er af halen, (zodat ik het stopcontact er ff kon afhalen) Vervolgens vergeet ik dat mijn muziekje uit de pc kwam... Wat vervolgens met een grote knal uit mijn logitech Z-5500 stopte.. :? De Z-5500 werkt nog prima, de pc wonderbaarlijk ook.. maar mijn usb hub heeft er een rare kuur aan overgehouden..... :lol:
Link naar reactie
Dit is ook een ultiem dom moment. Ergerde me al dagen aan mijn nieuwe XP install, want de fonts vond ik 'vaag' zeg maar a la ClearType ongeveer. Ik dat meerdere keren aan- en uitzetten wat eik 0,0 resultaat had... Ben toen toch maar eens op zoek gegaan naar wat nou ookweer de resolutie was van de -op die pc hangende- TFT ookweer was... ...die bleek wat hoger te zijn dan ik had ingesteld. Heb een hele week gekeken -en me geirriteerd aan- fout weergegeven fonts waar ik XP van de schuld gaf, terwijl ik de resolutie voor die TFT monitor verkeerd had ingesteld.
Link naar reactie
Ik zou in mijn eentje al een hele pagina vol domme dingen al kunnen vullen... Zal er nog eentje doen: Een cpu [toen een 166MHz meen ik] ZOver opklokken [naar 266] en me dan afvragen waarom het allemaal niet zo stabiel loopt, en me een paar seconden later afvragen waar die misterieuze rook toch vandaan komt... Minder dom, maar wel zonde van cpu: proberen hoelang een 200MHz cpu het kan volhouden zonder koelblok. Niet lang dus.
Link naar reactie
Een laptop willen beschermen omdat een klein nichtje er een of andere kindersite op wilde bekijken. Om het ding tegen rondvliegende limonade te beschermen een plastic zak er omheen gedaan zodat alleen muis en beeldscherm er nog uit staken. Kindersite, veel flash, veel CPU gebruik, veel warmte maar geen luchttoevoer. Het ding is nooit meer de oude geworden. :oops:
Link naar reactie
Was 1994, mijn eerste computer en eerste gesluitel. Ik zette tegelijk een cd rom speler en een modemkaart (14k4!)in mijn 486sx computer van Ambra.......zet hem aan, valt alle stroom uit door hele huis. Zweet stond op voorhoofd...vreselijk.... Wat bleek, de buren hadden tegelijk hun elektrische ovens aan en de wasmachines. Hoofdstop trok dat niet. Was dus stom toeval en had nix met mijn pc te maken.....maar wat heb ik even in de rats gezeten
Link naar reactie
Is dus niet echt een pc blunder he... of eigenlijk "echt niet" :lol: Ik had in de jaren 90 mijn eerste 386. Alleen MSDos was geinstalleerd. Maar (zoals altijd) wilde ik alles zelf doen :) Ik geef dus de HD van maarliefst 40MB een format! en installeer zelf dos! Alles gaat goed! totdat ik de cd-rom speler wilde installeren... na die installatie bleef mijn pc in een opstartlus zitten... :( Ik terug naar de winkel met dat ding.. zo van: doetnie! :evil: .. Na 6 weken kon ik hem weer ophalen. Bleek dat de laatste zin van mijn config.sys het commando was van mijn cd-rom speler.. :roll: Vanaf dat moment heb ik mij toegelegt op alle bestaande bestands extenties! En gelukkig maar.. Want daar heb ik vandaag de dag nog baat bij!
Link naar reactie
Blunder ?, nou niet echt.Maar tijdje terug wegens omstandigheden voor het eerst een compleet ( simpel ) systeempje gekocht ( vroeger koos ik en samenwerking met iemand van de PC-TD de komponenten uit ( natuurlijk binnen mijn budget ) en liet de Pc dan door die TD in elkaar zetten ).Nou, misschien is het het gevoel ( niet echt ), maar na een tijdje valt het dan toch vies tegen kwa snelhied enz.Dan schroef je de kast open en dan denk je toch , tja tja tja ... afijn dat doe ik dus nooit meer. Dan maar wat langer puzzelen, misschien ben je ook wat meer kwijt, maar dan is het wel jouw Pc ..
Link naar reactie
[quote:753758c2de="Pjutertje"]Blunder ?, nou niet echt.Maar tijdje terug wegens omstandigheden voor het eerst een compleet ( simpel ) systeempje gekocht ( vroeger koos ik en samenwerking met iemand van de PC-TD de komponenten uit ( natuurlijk binnen mijn budget ) en liet de Pc dan door die TD in elkaar zetten ).Nou, misschien is het het gevoel ( niet echt ), maar na een tijdje valt het dan toch vies tegen kwa snelhied enz.Dan schroef je de kast open en dan denk je toch , tja tja tja ... afijn dat doe ik dus nooit meer. Dan maar wat langer puzzelen, misschien ben je ook wat meer kwijt, maar dan is het wel jouw Pc ..[/quote:753758c2de]Misschien ligt het aan mij maar ik begrijp er [u:753758c2de]geen hol van[/u:753758c2de]...
Link naar reactie
Vast een stroomschok gehad bij het de/remonteren en daarmee zijn verhalende-vaardigheiden gewist uit de 256mb :lol: Mijn recentste blunder (op nog steeds niet alle 6 de hd's te hebben vervangen door 2 grote na): cpu werd 90 graden, en dan denken "is al maanden zo .. hoef er niets aan te doen" :roll: Totdat die begon uit te vallen en amper meer werkte .. toch maar even stofvrij gemaakt. Honderd keer zo stil en weer netjes 36 - 40 graden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...