Ga naar inhoud

wat is je grootste pc blunder?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    159

Er is naar mijn mening wel verschil tussen fouten en blunders. Dat met die Dual Channel geheugen dat door Phrea verkeerd werd geplaatst is wel fout, maar nog geen blunder. Want na het correct plaatsen werkt het toch nog. Ik had bij mijn Asus moederbord uit mijn onderschrift, dezelfde fout gemaakt. Wat mijn grootste blunder is, weet ik niet meer zeker. Maar lang geleden in het Pentium 1 tijdperk, had ik eens een diskette gemaakt met daarop een BIOS update. Deze was bestemd voor een collega, die een oude PC met Pentium 1 moederbord van mij had gekocht. Op deze diskette had ik een autoexec.bat aangemaakt met een commado erop dat deze BIOS update automatisch zou worden uitgevoerd, zonder dat het nodig is om iets te bevestigen. Toen deze floppy klaar was, vergat ik 'm uit mijn diskette station te verwijderen. Omdat in het BIOS van die Pentium die ik toen had, de floppy bovenaan de boot sequence stond, werd deze BIOS update op mijn PC uitgevoerd. Dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ik had een andere merk moederbord. Ik had toen nog de kans 'm opnieuw te flashen met het juiste BIOS. Met de nadruk op [b:065de1c75c] had. [/b:065de1c75c] Want na een reboot leek mijn PC wel op een "spook computer" Om een lang verhaal kort te maken. Het lukte me niet meer het juiste BIOS terug te flashen. Ik kreeg geen beeld meer op mijn monitor. Ook niet met behulp van een geleende ISA videokaart. De floppy station werd tijdens het opstarten niet meer ingelezen, dus automatisch flashen ging ook niet meer. Omdat de BIOS chip op het moederbord zat gesoldeerd, kon ik 'm ook niet "hot flashen" of vervangen. Veel later pas, heb ik dat oude Pentium moederbord weggegooid.
Link naar reactie
nou.. ik weet nog een leuke 'blunder' en dit vind ik echt een behoorlijke blunder.. bij azerty bestel ik een MSI G33M FI, in de specs staat dat er 5SATA aansluitingen op zitten. echter op het mobo zitten er maar 2. er is ruimte voor nog 2, maar ze zitten er niet aan! verder zit er nog een SATA 7 wat dat ook mag zijn.... en er zit een VGA uitgang op wat ook niet in de specs staat aangegeven..... lekker weer....
Link naar reactie
[quote:da7a15e7b1="eduard33"]bij azerty bestel ik een MSI G33M FI, in de specs staat dat er 5SATA aansluitingen op zitten. echter op het mobo zitten er maar 2. [/quote:da7a15e7b1] Mogelijk een foutje op de [url=http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/35643/g33m-fi.html]Azerty site.[/url] Want bij Salland automatisering toont bij dat MSI Moederbord G33M FI voor € 95,80 "2 x Serial ATA II 300" die linkt naar de site van [url=http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1184&maincat_no=1&cat2_no=170]MSI,[/url] waarin staat 2/4 SATAII ports (ICH9/ICH9R) with 2 *eSATA ports with transfer rate up to 3Gb/s en Optional. Azerty bepaalt in dit geval of deze zonder of met de optionele onboard hardware wordt verkocht.
Link naar reactie
heb jij enig idee hoe lang mijn neus is?? :lol: :lol: :lol: op school, als de leraar zei: je moet verder kijken dan je neus lang is' dan zei ik altijd: nou.. dan kijk ik verder als u! :D maar goed, als je iets besteld, dan ga je toch niet heel internet afspeuren of de specs bij azerty kloppen? je gaat er van uit dat wat ze erbij zetten zo is.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Um ik wilde mijn speakers aansluiten op mijn nieuwe PC want ik had dus een nieuwe geluidskaart erin. Dus ik doet dat zoals altijd bij dat groene rondje achter je computer.Er kwam gewoon geen geluid uit.Dus ik met mijn stomme kop snapte er niks van.Maar hij moest gewoon aangesloten worden bij de geluidskaart zelf en NIET bij dat groene rondje.En dat noemt zich dan een beginnende ICT er :wink:
Link naar reactie
Kennen jullie die nog van die koffiehouder? :oops: :oops: :oops: Nou, het leek me toen eigenlijk wel een goed idee. De cd-romspeler deed het toch niet meer. Ik kan niet werken zonder een grote beker koffie naast me en kom altijd ruimte te kort. Het werkte prima. Voor een maand of zo. Toen ging de lade van dat kreng, dat al zeker een jaar niets meer deed, ineens uit zichzelf dicht en toen weer open en daarna weer dicht. Heb nog geprobeerd om de beker koffie te redden maar dat maakte de zaak alleen maar erger. Alles droop, van binnen en van buiten. En dat betekende dus een nieuwe pc.
Link naar reactie
Ik heb zoveel blunders gemaakt... Gheh, is geen opsommen aan bijna. Als ik een een dagje de tijd heb zal ik het opsommen [if ever dus]. Edit: nou, eentje dan alvast: ik klokte een Cyrix op van 150MHz naar 233MHz. Ging opzich goed, tot ik de heatsink ervanaf haalde omdat ik nieuwsgierig was wat er dan zou gebeuren... De rest laat zich raden, de cpu, het socket en het mabo waren gefrituurd. :)
Link naar reactie
[quote:ac0b5be5b5="gramps"]Kennen jullie die nog van die koffiehouder? :oops: :oops: :oops:[/quote:ac0b5be5b5] Zowiezo om iets van vloeibaars zo dicht bij je pc te hebben is al een blunder opzich.. :lol: Bij mij is het dichtsbijzijnde vloeibaar goedje(lees koffie) op 1,5 meter afstand. en dan nog op zo'n manier dat de vloeistof er zelf nooit bij kan komen.. tenzij ik het er expres overheen gooi.... :D
Link naar reactie
Fouten c.q. blunders heb ik ook begaan. Ik heb in 2002 een nieuwe pc gebouwd met een SB live geluidskaart en een DTT3500 speakerset. Alles kabels / plugjes goed aangesloten, maar er kwam maar steeds geen geluid uit de speakers. Op een gegeven moment zit ik wat te rommelen in Windows XP zie ik eens een tabblad in de windows mixer waar op ik kan aanvinken "digital output only". Ik dat aanvinken en er komt geluid uit de speakers. Ik had voordat ik deze pc gebouwd heb alleen maar P3's gebouwd. En bij de P4 moet je ook een 4 polige stekker aansluiten op het moederbord. Dat was ik dus vergeten. Gelukkig kwam ik na een paar dagen er achter. Op mijn werk heb ik heb een asus barebone staan die als server fungeert. De computer gaf allerlei problemen. In overleg met mijn collega, die systeembeheerder is, besloten de computer op te sturen naar de leverancier i.v.m garantie. De systeemkast in een paar lagen nopjesfolie gewikkeld en daarna in een ruime doos gedaan. Daarna de de ruimtes in de doos opgevuld met bruin pakpapier, zodat de systeemkast niet kon bewegen. De doos opgestuurd met GLS. Een paar dagen later wordt ik gebeld door mijn collega met de vraag in welke staat de systeemkast was toen ik hem opgestuurd heb. De systeemkast was aangekomen alsof hij van 2 hoog naar beneden was gevallen. Ik heb de foto's gezien. De volgende keer stuur ik m'n computer niet weer op. Mocht het nodig zijn dan laat ik wel een koerier rijden. Het enige positieve hier aan is dat ik een nieuwe barebone heb met een C2D processor i.p.v. een Pentium D. Verder heb ik laatst nog de 20 Gb harde schijf van mijn ouders pc vervangen voor een 120 Gb harde schijf. Doordat ik nog een 80mm koeler had liggen dacht ik van die plaats ik er achter om zo de harde schijven een beetje te koelen. De molexstekker die aan de koeler zat was niet al te best meer (pinnetjes zaten een beetje los). Ik heb hem dus gewoon op de harde schijf gedrukt, maar dat ging niet helemaal lekker met gevolg dat een van de pinnetjes van de molexaansluiting op de harde schijf een beetje verbogen was. Ik heb het gelukkig nog recht kunnen buigen en de harde schijf doet het nog steeds.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...