Ga naar inhoud

wat is je grootste pc blunder?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:cefd57eeaf="Smoothtalker"]Backup maken voor nieuwe installatie van windows, alles op een externe schijf... voor installatie partities deleten van HD en toen per ongeluk partitie van externe gedelete :-? En verder heb volgens mij in de afgelopen jaren wel eens meerdere van die ongelukjes gehad zoals door andere beschreven maar ach.... life goes on[/quote:cefd57eeaf] 2024mb geheugen, is dat ook een blunder?
Link naar reactie
  • Reacties 158
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    159

[quote:ba07b40fc2="Japie III"][quote:ba07b40fc2="Smoothtalker"]Backup maken voor nieuwe installatie van windows, alles op een externe schijf... voor installatie partities deleten van HD en toen per ongeluk partitie van externe gedelete :-? En verder heb volgens mij in de afgelopen jaren wel eens meerdere van die ongelukjes gehad zoals door andere beschreven maar ach.... life goes on[/quote:ba07b40fc2] 2024mb geheugen, is dat ook een blunder?[/quote:ba07b40fc2] hehe nah niet echt... meer budget technisch ;) en zo weer bij te prikken ... :P
Link naar reactie
[quote:b37884dc2d="Yocto"]Laatst nog mn vinger bezeerd aan een een boxkoeler, wat kan die harddraaien. Wilde bij een net gemaakte pc kijken of de heatsink juiste temperatuur had, omdat tijdens het formateren van die nieuwe schijf geen mogelijkheid is om speedfan te gebruiken[/quote:b37884dc2d] maar die fan draaid dus nog? de mijne niet namelijk.....maar okokok.. een schroevendraaier is dan ook iets harder dan een finger.... :lol:
Link naar reactie
Ok ok, ik heb veel blunders gehad, maar 1 steekt eruit... Paar jaar geleden [voor mij dus redelijk recent] had ik nieuwe 'guts' gekocht voor mijn pc [mabo, mem, cpu, etc], en zette dat ff inelkaar. Tot mijn verbazing deed heel de pc het niet, en heb er echt dagen over gedaan om te ontdekken wat er loos was. Wat bleek? Ik had een Asus bordje gekocht met DC mem slots, en Asus doet niet aan DC direct naast elkaar, en ik had de mem reepjes dus wel naast elkaar gezet [redenerende dat de slots zo waren gemaakt dat zwart/blauw 1 paar was, en het volgende paar zwart/blauw het volgende paar zou vormen]. Long story short, ik had het dus totaal verkeerd gedaan, kleuren horen bij elkaar, niet 'paartjes' zoals ik redeneerde. Verder hebbik zovaak domme dingen gedaan, zie het eerder gepostte draadje voor die onzin, en zo hebbik nog wel meer gedaan. Gheh.
Link naar reactie
Ik vond nog wat van mezelf van jaren geleden. Ik heb een keer een adrive vervangen en die veroorzaakte een binnenbrandje in m'n kast, hij stond nog open en ik zag ineens allemaal rook er uitkomen. Resultaat dat 2 van de 4 voedingstekkertjes waren gesmolten en dus niet meer bruikbaar, de comp heeft nog zeker een jaar gedraaid op splitters voor ik de voeding verving. Ik had in die comp een dualcooler (cpu) die ik een raar geluid vond maken, dus ik voelen of er een fannetje loszat en na dat gedaan te hebben zat hij echt los. :lol:
Link naar reactie
nou.. kweenie... ik heb ook wel eens brand in mijn pc gehad.. met dat verschil dat ik het zelf had aangestoken... :lol: ff IDE kabeltje aansluiten in een donkere kamer. en dan een aansteker gebruiken om bij te lichten.... mja... het werd ineens wel erg licht toen het omhulsel van mijn voedingskabel begon te fikken.... :oops:
Link naar reactie
Geen paniek over zelf bouwen, er is niets aan de hand zolang je maar goed kijkt wat je doet en je koppie erbij houdt. :wink: Ik heb na de blunders met dit systeem meerdere computers in elkaar gezet en geen blunders gemaakt, dus die draaien nu ook nog. :) De comp waar ik deze blunders mee had heb ik in juli 2000 in elkaar gezet en hij draait nu nog na 7 jaar. Vorige maand is de cpu gestopt met dienst doen en die heb ik zonder blunder vervangen. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...