Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

[quote:0d628d0132="NoepZor"]Ik bedoel de G70, er zijn dus al testresultaten bekend, en hij is aangekondigd. Dus ik mag er toch wel vanuit gaan dattie binnen nu en 6 maand ergens verkrijgbaar is! :D[/quote:0d628d0132] lol. Volgens verschillende artikels gaat nvidea een andere strategie toepassen, 22juni wordt de kaart niet alleen officieel voorgesteld maar ook verscheept, dus niet zoals altijd geweest eerst voorstellen, maand nadien verschepen in beperkte oplage, dus nu is het de bedoeling dat je de dag van de voorstelling de kaart zou kunnen kopen, realistisch gezien wil dit zeggen dat de kaart wel sneller aan te raken zal zijn dan 6 maand. Ik wacht liever nog af tot ATI met hun R520 uit de bus komt, al zal dit nog wat langer duren aangezien ze deR520 aan het herzien zijn, dus deze is is ook nog niet (verre van) in productie
Link naar reactie
[quote:32e9a6ced7="Red Dragon"]Mensen die een nieuwe high-end grafische kaart willen aanschaffen doen er inderdaad verstandig aan om eerst eens te kijken wat ATI en nVidia tegenover elkaar zetten. het is nu nog te vroeg om een keuze te maken tussen de G70 of R520. over een maand of 2 weten we meer.[/quote:32e9a6ced7] Precies, ik hoop dat ik het volhoud ;) Anderzijds, er is bijna geen spel wat ik niet met een fatsoenlijke framerate kan spelen op mijn settings.. Tsja Fear met softshodows of Riddick, maar zo veel toegevoegde waarde hebben die soft shadows nou ook weer niet..
Link naar reactie
Ach FEAR is nog niet uit en Riddick heb ik al uitgespeeld ;) Ik krijg eind volgende week een 7800GTX binnen en zal hem dan eens op 1600x1200 met alles op max testen in Splinter Cell 3 (mijn zwaarste game die ik kan testen). Mijn eis is dat ik alles op 1600x1200 met max detail kan spelen, met AF op 8x en AA op 2x of 4x (dat is met die resolutie minder van belang). De meeste games kunnen dit met de X850XT of 6800Ultra al redelijk. De R520 en 7800GTX moeten dit zeker kunnen, helemaal met 512mb.
Link naar reactie
Ik ben van plan tussen dit en het einde van het jaar mijn Sapphire ATI 9800 PRO te vervangen voor een ATI Radeon X850 XT Platinum Edition. Ik ben echter geen grafische kaart kenner. Wordt de ATI Radeon X850 XT Platinum Edition in deze periode nog vervangen door een nog betere en snellere kaart of niet in deze prijsklasse?
Link naar reactie
[quote:b5e446d7c1="Red Dragon"]Ach FEAR is nog niet uit en Riddick heb ik al uitgespeeld ;) Ik krijg eind volgende week een 7800GTX binnen en zal hem dan eens op 1600x1200 met alles op max testen in Splinter Cell 3 (mijn zwaarste game die ik kan testen). Mijn eis is dat ik alles op 1600x1200 met max detail kan spelen, met AF op 8x en AA op 2x of 4x (dat is met die resolutie minder van belang). De meeste games kunnen dit met de X850XT of 6800Ultra al redelijk. De R520 en 7800GTX moeten dit zeker kunnen, helemaal met 512mb.[/quote:b5e446d7c1] Als de G70 echt goed is en vooral met HDR en natuurlijk idd te krijgen, hoop ik er volgende week ook eentje te hebben. Ik baal alleen dat ik naar PCIe moet. Ik ben tevreden met m'n mobo en voor SLI doe ik het ook (nog) niet. Ik ga alleen wel van 1 naar 2 gig, Battlefield2 vraag daar beslist om.
Link naar reactie
[quote:e7b363babd="gerben"]RD: Als je boiling point road to hell hebt, probeer die dan ook eens. Er is bijna geen systeem waar dat ding nu fatsoenlijk op draait.[/quote:e7b363babd] Dat is volgens mij ook weer een game waarbij je met 1 gig ram niet genoeg meer heb, swapt als een gek. Hij draait hier ook wat stroef in 1280x1024 x16AF met de 6800U
Link naar reactie
[quote:405bbdecfe="SkinnerEd"][quote:405bbdecfe="gerben"]RD: Als je boiling point road to hell hebt, probeer die dan ook eens. Er is bijna geen systeem waar dat ding nu fatsoenlijk op draait.[/quote:405bbdecfe] Dat is volgens mij ook weer een game waarbij je met 1 gig ram niet genoeg meer heb, swapt als een gek. Hij draait hier ook wat stroef in 1280x1024 x16AF met de 6800U[/quote:405bbdecfe] Kan je dat spel ook benchmarken? dat is voor mij van belang voor me reviews. zo ja dan moet ik die ook even aanschaffen. Meer dan 1gig voor een game? weet je dat zeker, ken geen enkele game die meer dan 1 gig nodig heeft. Heb wel de demo van Battlefield 2, is dat daar ook het geval? vind 2 gig voor een game machine erg overdreven, als 1gig te weinig is druk ik er wel 512mb bij, 1,5 gig zal toch ook wel genoeg wezen. de mem controller van de Athlon 64 vind 4x 512mb echt niet leuk, stabiel draaien word dan best moeilijk. Alhoewel de Athlon 64 4000+ San Diego die ik in beide PC's heb zitten wel een verbeterde mem controller heeft. Verder is het niet zo erg om over te gaan op PCIe, je zult toch moeten, de toekomstige kaarten komen allemaal eerst op PCIe en daarna op AGP of zelfs helemaal niet. PCIe is een stap die je moet maken en niet eens zoveel geld kost.
Link naar reactie
even verder over de 3dmarkscore van de 7800 , eigenlijk nader bekeken vind ik ze niet echt spectaculair, als je kijkt in de thread hier van de 3dmarkscores, zie je dat CV een 7310 3dmark05 punten behaald met 1 enkele kaart , een x850xp pe . dit met een licht overklokte FX55 . De nieuwe G70, de 7800 dus, behaald met een licht overklokte FX-57 slechts 500 punten meer.
Link naar reactie
[quote:3e61c47adb="Red Dragon"][quote:3e61c47adb="SkinnerEd"][quote:3e61c47adb="gerben"]RD: Als je boiling point road to hell hebt, probeer die dan ook eens. Er is bijna geen systeem waar dat ding nu fatsoenlijk op draait.[/quote:3e61c47adb] Dat is volgens mij ook weer een game waarbij je met 1 gig ram niet genoeg meer heb, swapt als een gek. Hij draait hier ook wat stroef in 1280x1024 x16AF met de 6800U[/quote:3e61c47adb] Kan je dat spel ook benchmarken? dat is voor mij van belang voor me reviews. zo ja dan moet ik die ook even aanschaffen. Meer dan 1gig voor een game? weet je dat zeker, ken geen enkele game die meer dan 1 gig nodig heeft. Heb wel de demo van Battlefield 2, is dat daar ook het geval? vind 2 gig voor een game machine erg overdreven, als 1gig te weinig is druk ik er wel 512mb bij, 1,5 gig zal toch ook wel genoeg wezen. de mem controller van de Athlon 64 vind 4x 512mb echt niet leuk, stabiel draaien word dan best moeilijk. Alhoewel de Athlon 64 4000+ San Diego die ik in beide PC's heb zitten wel een verbeterde mem controller heeft. Verder is het niet zo erg om over te gaan op PCIe, je zult toch moeten, de toekomstige kaarten komen allemaal eerst op PCIe en daarna op AGP of zelfs helemaal niet. PCIe is een stap die je moet maken en niet eens zoveel geld kost.[/quote:3e61c47adb] Offtopic, volgens mij is er nog geen benchmark van. Het probleem met dit spel is dat je in 1 keer bijna het hele spel laadt, het kent geen levels, dus dat kost al aardig wat. Het kan ook zijn dat het gewoon slecht gecoded is, er zitten nog veel bugs in, maar dat zal wel goed komen. Als je in game bent is het swappen vooral in het begin niet van de lucht in HQ. Voorwat betreft Battlefield 2, ik denk dat 1g op het randje is, als je niet teveel heb draaien op de achtegrond. De single player doet het 99% zonder swappen, maar het multriplaulevels niet, ook als server, dus het ligt niet aan i-net lag. Verder adviseren de devs eigenlijk ook minimaal 1,5 gig geloof ik.
Link naar reactie
Heb net de benchmark/demo bestanden van de nVdia site gedownload (pers only gedeelte) met de 77.62 drivers. zal van de week eens kijken of ik Battlefield 2 ergens kan aanschaffen. Eind van de week zal ik de GF7800TX daar is mee testen. Heb hier wel 2gig (verdeeld over 2 pc's) kan altijd wat schuiven kijken of het wat uitmaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...