Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

[quote:6a86a6fa89="Red Dragon"]Als ik hem volgende week daadwerkelijk krijg dan laat ik mijn bevindingen in beperkte mate weten, anders leest niemand de Computer! totaal meer ;)[/quote:6a86a6fa89] Nooit gedaan ik ben een legal alien op dit forum :lol: @ carlo hieronder Dat hoort iig niet in dit topic. Kijk maar fijn op GoT en TZ ;)
Link naar reactie
  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Ik snap het niet. Wordt dit een highend kaart? Lijkt me niet dat dit een kaart moet worden die de ultra's en GT's er uit moet concureren. SLI zie ik de meerwaarde wel van in, mits die SLI kaarten natuurlijk goed beschikbaar blijven. Anders heb je er nog niets aan. Stel de GF4ti was er geweest in SLI had ik nu een probleem gehad om een identieke leadtek te vinden als dat ik 2.5 jaar geleden had aangeschaft, worden immers bijna nergens meer verkocht. Maar deze dualcore kaart? Voor welk publiek wordt die uberhaupt gemaakt?
Link naar reactie
Zelfde publiek als die een 6800Ultra of X850XT koopt, de kaart moet volgens Gigabyte sneller zijn dan deze 2 kaarten. Het is SLI op 1 bord, je hebt er dus geen speciaal SLI moederbord voor nodig, je kan dus als Intel gebruiker direct aan de SLI ipv dat je moet wachten op de nForce 5, ook voor mensen die geen SLI bord willen omdat er dan weinig ruimte over blijft voor andere insteek kaarten is dit een goeie oplossing. Ik zelf vind het een leuke toevoeging van Gigabyte op wat er reeds op de markt is. Omdat je de niet moet zien als iets van nVidia maar iets van Gigabyte zelf moet je het ook niet zien als directe concurent van de 6800 Ultra of GT. Gigabyte maakt met de 3D1 een unikum en concureert met alle high-end kaarten van alle andere kaarten bakkers. Of de 3D1 ook daadwerkelijk in games sneller is dan de concurentie moet nog blijken uiteraard.
Link naar reactie
Nee ik weet het niet 100% zeker aangezien ik de kaart pas Maandag of Dinsdag in huis heb en eerder niet kan proberen of hij werkt op een normale nForce 4. Ik weet het echter voor 98% zeker, SLI is namelijk niet iets wat in de chipset van het moederbord zit maar iets wat door de kaart samen met de drivers word geregeld. Dit is al bewezen doordat men een werkende SLI combo heeft laten draaien op een nForce 4 system met een PCI-Express 1x slot en 16x slot. Men heeft in dat geval het PCI-Express 1x slot opebgebroken om de kaart erin te krijgen. het werkte toen wel Bij de 3D1 zit SLI op het kaartje zelf en word daardoor met de drivers geregeld, je hebt hierdoor geen moederbord nodig met 2 PCI-Express 8x sloten. Btw, op tweakers zegen ze wel meer wat nergens op slaat ;)
Link naar reactie
[i:40bfea554b]Het feit dat de 3D1 gebundeld wordt met een GA-K8NXP-SLI-moederbord duidt erop dat Gigabytes prestatiemonster waarschijnlijk niet gebruikt kan worden in een normaal moederbord, maar dus een SLI-ready moederbord nodig heeft. Men claimt wel dat de videokaart plus het moederbord minder kosten dan een high-end videokaart.[/i:40bfea554b] Meer een verkoop truk van Gigabyte dus. Maar wel een goede upgrade, een pci-e bord en een highend kaart in een, en nog goedkoper dan een Ultra? Mits het klopt wat hier staat.
Link naar reactie
Prijs van de 3D1 kaart is nog niet bekend. In de PDF van Gigabyte die tweakers en ik ook van Gigabyte heb gehad staat inderdaad dat hij word gebundeld met de SLI uitvoering van de k8nXP, er staat echter niet dat dit gedaan is omdat de kaart niet zou werken met een non-sli bord. in de PDF staat leterlijk: [list:c220ddf3cd] " ... bundle selling with GBT extra preformance 8 Σ series GA-K8NXP-SLI motherboard to provide the most deluxe gaming package" [/list:u:c220ddf3cd] Om dan maar meteen de conclussie te trekken dat je SLI nodig hebt is nogal kort door de bocht.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
3D1 is in tha House 8) Net getest in een MSI K8N neo 4 (non-SLI), daar wil de kaart niet eens in booten. Hij werkt inderdaad alleen maar in de gebundelde Gigabyte GA-K8NXP-SLI plank. Ik moet zegen dat de kaart erg snel is, haal 6300 in 3dmark '05 zonder overklokken of tweaks in de drivers te doen met de 71.24 drivers Nadeel van de kaart is dat hij erg heet word, temps van 65+ op beide core's zit je zo op. overklokken is dut niets voor deze kaart (nog niet geprobeerd overigens).
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...