Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Met dank aan Edward (Skinnered) die dit op GOT heeft gepost: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1029501/6 [quote:765a1ea572] Up until the April 25th, I worked for a adverstising/consulting firm that was involved in a project with Dell for the Dimension XPS Gen5 (or 6). For personal reasons I was fired from that firm. All the details released here were protected under multiple NDA's. Upon being fired, all the promotional material I was working on was removed for those very reasons and then I was able to take my PC home. The cool part is that the USB Key in my briefcase did contain an older file - a wallpaper in JPEG format that gives some concise information. Normally our firm wouldn't have any sort of hands on, but the project manager requested some physical material to work with, so a working XPS tower with a pre-release Xaveon AMR setup made it into our office for some demo viewing and photography work (not featured here, unfortunately). It was running a Pentium D 840 EE at 3.6GHz and 2GB DDR2-667. There were no details on the actual speeds of the video cards. Some of the details have changed since and/or need clarification: [b:765a1ea572] (1) The ATI Xaveon with multiple VPU setups (i.e. AMR) is for real, and a small in-house demonstration showed the XPS hooked up to four - yes, 4 of Dell's 24" LCD's! They seemed to be running at their native resolution of 1920x1200, even with games. Half-Life 2 does not run multiple monitors correctly as of yet, but updates to the Source engine with the Aftermath expansion will indeed do up to three monitors. We did see Far Cry running on three monitors with a couple of minor glitches, but that showed great potential. They was no clarification about AA or FSAA at that time, but the monitors were all set to 1920x1200. The Xaveon will be released in four flavors - Xaveon XT, Xaveon Pro, Xaveon, and Xaveon HD. ATI claims a consistent 60% to 95% increase in game performance with AMR, and a full 2.5x increase over two GeForce 6800 Ultras in SLI mode. The Xaveon HD of particular interest will ship at speeds slightly lower than the XT, but will include ATI's unannounced Theatre 600HD chip - and that name says it all. The Xaveon series will be launched by other manufacturers at the same time.[/b:765a1ea572] [/quote:765a1ea572] R520 = Xaveon ?? :-? afwachten of het bovenstaande waar is.
Link naar reactie
Ja dat is wel de conclusie die je kan trekken uit dit verhaal. Beter gezegd, de nieuwe generatie ATI kaarten gaat Xaveon heten volgens dit verhaal. De Radeon blijft natuurlijk Radeon :) verder is de kaart erg snel, in AMR (Multiple VPU setup, kortom concurent van SLI) moet de Xaveon XT 2,5x zo snel wezen dan twee 6800Ultra kaarten in SLI... :o
Link naar reactie
[quote:bc6b1af6b4="Red Dragon"]Ja dat is wel de conclusie die je kan trekken uit dit verhaal. Beter gezegd, de nieuwe generatie ATI kaarten gaat Xaveon heten volgens dit verhaal. De Radeon blijft natuurlijk Radeon :)[/quote:bc6b1af6b4]Dus zeg maar hetzelfde verhaal als de stap ATI Rage ---> ATI Radeon? [quote:bc6b1af6b4="Red Dragon"]verder is de kaart erg snel, in AMR (Multiple VPU setup, kortom concurent van SLI) moet de Xaveon XT 2,5x zo snel wezen dan twee 6800Ultra kaarten in SLI... :o[/quote:bc6b1af6b4]Idd snel kaartje, ben benieuwd wat nVidia hierop te antwoorden heeft. :)
Link naar reactie
[quote:f3bc443085="Red Dragon"]Met dank aan Edward (Skinnered) die dit op GOT heeft gepost: verhaal afwachten of het bovenstaande waar is.[/quote:f3bc443085] Zo die gast heeft wel eventjes een boekje open gedaan :lol: volgens mij ben je dan nog steeds gebonden aan geheimhouding etc dus die zal wel zwaar het zaadje zijn :o
Link naar reactie
Ik weet niet hoe het precies werkt met een NDA voor bedrijven, ik moet ze zelf ook vaak zat tekenen, ik zet dan mijn naam/handtekening eronder. Bij een bedrijf tekend misschien iemand anders en vervalt het voor de persoon die ontslag krijgt. Geen idee hoe het precies zit maar echt netjes is het niet van deze vent. Aan de andere kant, als alles echt waar is heeft hij veel itteresante info los gelaten :)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ff een lekkere kick http://www.tweakers.net/nieuws/37399 Staat wat over de GPU's van de Xbox 360 en de PS3. Ze zijn 2x zo snel dan de huidige generatie kaarten, de Nvidia chip wordt bijna gelijk aan de G70, de ATi is een losstaand ontwerp, maar wel 2x zo snel dan de huidige kaarten.. :o Belooft wat moois de komende tijd :D
Link naar reactie
[quote:dde6b6de0f="Red Dragon"]Nou ik neem geen SLI meer, kan het je ook niet aanraden. Ga zelf voor 2x R520 in CrossFire opstelling. dat zie ik veel meer zitten.[/quote:dde6b6de0f] Nog steeds zo weinig ondersteund in games? Nou ik wacht ook met m'n defenitieve oordeel nadat er onafhankelijke revieuws zijn geweest, of het moet zo zijn dat er veel verschil in release datums gaat zitten.
Link naar reactie
Ik vind SLI een ware puinhoop, 100 games ondersteund? wat is 100 games nu als je met CrossFire 10.000 games kan laten draaien met twee kaarten? Ik kan niet zoveel zegen omdat ik een NDA getekend heb maar ik zet in op CrossFire. Scheelt natuurlijk dat ik al wat ervaring heb met diverse SLI systemen en reeds een CrossFire demo + tech uitleg heb gehad. Uiteraard ga ik SLI vs CrossFire uitgebreid testen voordat ik bepaal wat het definitief word. en R520 vs GeForce 7800 GTX natuurlijk :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...