Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

@ R-bin Dergelijke koeling gebruikt nVidia eigenlijk al sinds de FX5800, teminste het idee van het naar buiten blazen, was een kwestie van tijd dat ATI het ook ging gebruiken. het is inderdaad wel beter voor de kast temperatuur en ook voor de temperatuur van de kaart zelf. @ JaFO SLI moet je gebruiken met 1600x1200 met AA en AF, op lagere resolutie's zit je vrij snel tegen de CPU bottleneck aan, ik heb SLI 6800GT getest met een nForce 4 moederbord en een Athlon 64 4000+ en kwam met 1280x1024 en lagere resolutie's erg snel tegen de CPU grens aan.
Link naar reactie
  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Dat kan niet, het systeem waar ik nu mee test is heel wat anders dan wat er op de HCC dagen stond, dit is gewoon een consumenten pc, Asus SLI moederbord voor Socket 939 met een Socket 939 AMD Athlon64 4000+ en de nForce 4 chipset. Op de hcc dagen stond een demo systeem met Dual Xeon, de A64 4000+ is sneller, ook sneller dan 2 van die XEON's in games. Mijn conclusie is dat je SLI 6800GT of Ultra allleen maar moet gebruiken als je 1600x1200 met beeldverbeterende functie's in elke game wilt gaan doen en je een CPU hebt die het aan kan, dus het liefst een A64 4000+ of sneller. De rest van de markt heeft overigens al een antwoord: http://www.tweakers.net/nieuws/35224 http://www.tweakers.net/nieuws/34919/?highlight=ATI+SLI
Link naar reactie
de eerste X850XTPE reviews zijn er, speedbump voor de verkrijgbaarheid geloof ik bv. http://www.driverheaven.net/reviews/X-850article/Conclusion.htm [quote:c66c8a2687][b:c66c8a2687]Conclusion[/b:c66c8a2687] When we first looked at the 6800 Ultra and X800 series we found there to be a significant gap in performance in favour of ATI, this gap was closed considerably by Nvidia through a series of driver enhancements and also manufacturers deviating from the reference clocks of 400/1100 to higher clocks such as 450/1200. The end result was that in more recent comparisons we have run the 6800Ultra performs on par with the X800 XTPE in a number of tests and only looses out on a few. With the release of the X850XTPE our results show that in recent games ATI has regained a clear performance lead over Nvidia's current competing product. In our detailed look at the design of the card earlier in the article we noted the difference in cooler/fan/heatsink compared to the X800 XT PE. One question I'm sure many of you will have is "How loud is that thing?". Well we are happy to report that it really isn't noticeably different in volume to the X800 series. Certainly it can theoretically be louder, this is demonstrated when the system is initially powered on and the fan spins at its maximum for a few seconds. However through normal, and extreme, usage we couldn't hear it over the other fans in the system. Even when overclocked considerably past stock speeds and left to loop through 3dmark the fan noise level remained fine. That said, we wouldn’t be surprised if a company like Asus moved away from the reference design cooler to a 1 slot design[/quote:c66c8a2687]
Link naar reactie
ATI maakt het weer lekker duidelijk met hun kaarten, kan me voorstellen dat consumenten nu nog slechter hun weg door het grafische landschap kunnen vinden. Aan de andere kant is deze release een goeie zaak, 5 grafische kaarten erbij, het PEG segment is goed dichtgetimmerd. wat dat betreft heeft ATI nu voor de PEG consument voor ieder wat wils. Even voor de duidelijkheid ik stel voor om voortaan PCI-Express af te korten op dit forum met PEG dit is een officieele afkorting en staat voor PCI-Express Graphics Kom ik meteen op het nieuwe PEG slot met 150watt mogelijkheid :) http://www.tweakers.net/nieuws/35245
Link naar reactie
Ik lees net op [url=http://www.tweakers.net/nieuws/35273]Tweakers.net[/url] dat de NV48 gecanceled zou wezen, of dit waar is is nog te bezien maar ik zou het wel jammer vinden. Ik had gehoopt dat met de komst van de NV48 de beschikbaarheid van de high-end PEG kaarten van nVidia zou verbeteren. (zelfde hoop ik voor de X850 van nATI). de High-end kaarten zijn namelijk bijzonder slecht leverbaar, helemaal als je een PEG wilt hebben. Nu maar hopen dat de NV47 snel uitkomt, volgens de geruchten zou dit een vernieuwde core wezen en niet zoals de NV48 slechts een speed bump.
Link naar reactie
2x 6800GT is wel sneller maar ook stukken duurder, duurder moederbord, duurdere voeding, duurder cpu (anders heb je er niets aan) 2x 6800GT of Ultra in SLI moet je niet zien als concurend tegenover de X850XT PE. Overigens komt ATI zelf ook met hun SLI variant onder de naam AMR, wat als ATI 2x X850XT PE in AMR tegenover 2x 6800Ultra in SLI zet? Ik hoop dat de NV45 (6800Ultra PEG) gewoon goed leverbaar word, op dit moment is het zelfs voor een revierwer moeilijk er een te bemachtigen, en ik hoop dat de NV47 snel komt.
Link naar reactie
Heb ongeveer anderhalve maand geleden een nieuwe pc laten samen stellen. Thuis wordt t standaard spul betaald en ik betaal de extra's. Ik wilde t in een keer goed hebben en daarom zou er een Asus X800 Pro in komen, verder P4 Presscot 3.2GHz en 1024 Mb intern. Helaas is die Asus teruggeroepen vanwege een of andere fout. Ben al enkele terug geweest en de kaart komt eind dit jaar toch of anders in januari. Maar ik ben ondertussen wel al enige tijd aan t wachten. Toen kwamen ze met enkele andere opties: oudere kaart erin (Asus V9570). Dit wil ik zelf niet, omdat ik liever t nu in een keer goed doe en er toch een jaar of twee mee vooruit wil. Andere optie was nieuw moederbord met die nieuwe socket en dus PCI-Express en dan een X700 (Pro). Wat betreft totaal prijs bleef het gelijk, duurder moederbord, goedkopere videokaart. Is het nu al verstandig om PCI-Express aan te schaffen ? En ook die X700 ? Want dat is toch een stuk minder model dan de X800Pro. Of kan dan beter een nog goedkoper model (X300/600) erin zetten en wachten tot de prijzen van de nieuwere PCI-Express gedaald zijn ? Moet ik bij het nieuwe moederbord ook meteen DDR2 erin zetten ? Groeten, Rolf
Link naar reactie
Om dan toch nog antwoord te geven op rolfs vraag. De x700pro is een stukje minder dan de x800pro. Als je er niet op achteruit wilt gaan qua prestaties zou je kunnen kijken naar een Nvidia 6800gt. Deze is iets duurder dan de x800pro, maar presteert ook net iets beter. Als je veel gamed, dan is zo'n sterke videokaart echt aan te raden. Game je af en toe, dan is een x700 of nvidia's tegenhanger, de 6600gt een goed alternatief. De 6600gt is vaak net wat sneller en vergelijkbaar met de oudere topkaarten (9800pro/xt). Over het veranderen van prijzen heb ik niet veel verstand, maar als ati de x850 serie uitbrengt (duurt nog wel een aantal maanden voordat je ze kunt krijgen), dan zullen de prijzen van de x800 wss wel wat zakken, maar eerder denk ik niet. Ik verdiep me nooit heel goed in het Intel gebeuren, maar volgens mij is er dan idd ddr2 geheugen nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...