Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

[quote:fcd6b5f900="SkinnerEd"]Ik zal van het weekend ook wel wat benches draaien. Ik heb de 7800 van Leadtek vandaag gehaald, maar het is veel te mooi weer om te gaan nerden tussen de siliconen en ik heb veel werk omdat ik van mobo verwissel en eerst erg veel data op CD moet zetten ivm met een fresh win install. ;)[/quote:fcd6b5f900] Man dan heb je hem nog eerder dan ik, dat komt niet vaak voor, die van mij komt pas morgen of overmorgen.... :( Ik baal wel, gasten van HardwareInfo hebben blijkbaar betere contacten met nVidia dan ik, zij hadden 2 weken geleden al een Editor-day in San Fransico heb hebben toen al direct twee 7800GTX kaarten meegekregen: http://www.hardware.info/reviews.php?id=582&page=1 Gasten zitten al 2 weken met 2 kaarten in hun Lab en Ik heb nog steeds niets. :evil: Baal ik best wel een beetje van... Ik ben twee dagen in Parijs geweest (helaas geen San Fransico maar ja...) en veel gezien en wat games gespeeld op de 7800GTX in SLI op een FX-57 systeem. Battlfield 2, Age of Empires 3, Starship Troopers en Serious Sam 2 gespeeld. zag er allemaal erg goed uit. //...512MB Ik heb uitgebreid 512mb getest, X800XL 512MB en 6800Ultra 512MB (gewoon en in SLI). 512mb brengt helemaal geen voordeel met de huidige generatie. ik mis het ook niet op de 7800GTX, als het er op had gezeten was de kaart onodig duur geweest (lees 800 Euro).
Link naar reactie
  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Er wordt van alle kanten trouwens beweerd dat de kaart geen extreme stroomvreter is. ALs ik bijv website van MSI bekijk, wordt er stellig geadviseerd de kaart ten alle tijde van extra stroom te voorzien dmv de pci-e connector of bijgeleverd verloopstuk met dubbele molex-aansluiting. Stel dat je die kaart nu in SLI opstelt., vreet dit dan niet meer stroom dan bijv 6800 ultra in sli...?
Link naar reactie
[quote:7065d2f739="Enios"]Er wordt van alle kanten trouwens beweerd dat de kaart geen extreme stroomvreter is. ALs ik bijv website van MSI bekijk, wordt er stellig geadviseerd de kaart ten alle tijde van extra stroom te voorzien dmv de pci-e connector of bijgeleverd verloopstuk met dubbele molex-aansluiting. Stel dat je die kaart nu in SLI opstelt., vreet dit dan niet meer stroom dan bijv 6800 ultra in sli...?[/quote:7065d2f739] Hij verbruikt inderdaad minder stroom, hij word minder heet en de cooler maakt minder lawaai. een 440watt voeding is voldoende voor 2x 7800GTX in SLI. 2x 6800U in sli = 220watt stroom verbruik 2x 7800GTX in sli = 200watt stroom verbruik. De opmerking van MSI over de stroomaansluiting is niet nieuw of speciaal voor de 7800GTX. Het verhaal geld ook voor de Radeon X850XT en GeForce 6800GT/Ultra. Niks bijzonders dus. [quote:7065d2f739="NoepZor"]De 6800GT kost nog maar 269 momenteel.. niet bepaald duur, en een 6800 Ultra 319 :)[/quote:7065d2f739] 319 voor een ultra? welke shop? dat is wel extreem goedkoop.. geef even een link. de 7800GTX gaat de 6800 Ultra ook niet vervangen heb ik begrepen, de ultra blijft voorlopig nog gewoon leverbaar. Ps. Als alles volgens plan verloopt heb ik dit weekend DRIE GeForce 7800GTX kaarten in huis [size=9:7065d2f739](Met dank aan Club-3d en XFX) [/size:7065d2f739], zal dan direct even wat SLI scores plaatsen 8)
Link naar reactie
Die 6800GT en Ultra zijn dan inderdaad heel erg goedkoop bij Alternate, ook de PCIe prijs is laag. Die kaarten worden wel erg betaalbaar zo. @ Jolt Ik ga geen poging doen de scores van Oppainter te verbeteren. Deze overklokker gebruikt veel extremere cooling dan ik. //...Dual GPU kaarten Ik vind die dual gpu kaarten maar niks, de kaarten zijn veel en veel te groot. Asus heeft al een 6800Ultra dual card en die is ook veel te groot. Je kan beter gewoon twee kaarten in SLI doen veel makkelijker en geen gerotzooi met een mega lompe kaart.
Link naar reactie
Ik heb het idee dat de AGP kaarten een beetje gedumpt worden. Dus die dingen verkopen amper en/of men verwacht er heel weinig meer van. Ik al een 6800GT gezien voor 235, maar dat was in Duitsland. Een PEG 6800ultra wordt al wel verkocht voor 369. http://shop.alternate.nl/cgi-bin/go.pl?main=/html/nodes_info/jaxx46.html
Link naar reactie
AGP loopt langzaam ten einde, vooral in het top segement zie je dit. Er is geen eens een 7800GTX AGP aangekondigd. (dat wil niet zegen dat die er niet komt). AGP word bij het top segment steeds minder geproduceerd en verkocht. Computer!Totaal heeft niet voor niks deze maand al zijn laatste AGP artikel uitgebracht. ;) :)
Link naar reactie
Een duitse 6800gt voor 240 euro, wordt zo te zien ook wel naar NL geleverd. http://www.hiq24.de/product_info.php?cPath=279_61_182_344&products_id=2977 Dit in combinatie met het nieuwe DFI nf3 ultra-d bordje (109 euro), levert toch ook nog wel een interessant systeempje op. Maar ja, upgraden is er dan niet meer bij.
Link naar reactie
Het is inderdaad lastig, het kan goed wezen dat er geen AGP versie van een 7600 kaart komt. Je zult dan inderdaad voor PCIe moeten gaan. Aan de andere kant, als je nu een AGP 6800 Ultra koopt zit je voorloppig gebakken. tegen de tijd data die niet meer snel genoeg voor je is kan je altijd nog over gaan op PCIe
Link naar reactie
[quote:cb393d4251="Red Dragon"]Het is inderdaad lastig, het kan goed wezen dat er geen AGP versie van een 7600 kaart komt. Je zult dan inderdaad voor PCIe moeten gaan. Aan de andere kant, als je nu een AGP 6800 Ultra koopt zit je voorloppig gebakken. tegen de tijd data die niet meer snel genoeg voor je is kan je altijd nog over gaan op PCIe[/quote:cb393d4251] Dat is zeker waar, maar het blijft voor mij erg lastig, ik koop wat betreft videokaarten meestal de midden klasse, zo kan ik bijna elk jaar weer upgraden zonder dat het mij bakken met geld kost. Dus klein stukje terug 9600pro/5900xt/6600gt en dan in één keer het topmodel, is wel leuk natuurlijk, ik neem aan dat mijn zalman v700alcu hier ook wel op past? Moet ook even kijken of mijn chieftec 420 het trekt. Naja, sorry voor de ontopic. Ik er zowiezo al iets bekend wat betreft de 7600?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...