Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

Dat is jammer, het punt is dat ik geen upgrade nodig heb. Maar met die prijzen is het wel interresant, ik twijfel alleen tussen agp en pci-e. Ik kan die 6600GT nog wel even gebruiken, maar heb gene geld om meteen een andere videokaart aan te schaffen. Misschien dat een 6800gt er nog wel inzit (pci-e). Welke proc is eigenlijk minimaal een aanrader bij die 7800GTX? Loopt een 3500+ s939 gelijk weer achter, of gaat dit geen bottleneck vormen?
Link naar reactie
Het aanschaffen van een GeForce 7800GTX heeft alleen zin als je games speelt op een resolutie van 1600x1200 of hoger. (en dan natuurlijk met gebruik van AA en AF). Op een lagere resoltie (1280x1024 en lager) is een GeForce 6800 Ultra in de meeste gevallen al snel genoeg. De CPU is dan ook veel eerder een bottleneck. Voor een 7800GTX (of 6800GT/Ultra, 7800GTX in SLI) raad ik minimaal een Athlon64 4000+ aan. een FX55 of 57 is helemaal mooi. een 3800+ of lager is simpelweg te weinig, zelfs met een resolutie van 1600x1200. Heb je dus een 17"/19"TFT en een 3500+ CPU dan is de 7800GTX weggegooid geld.
Link naar reactie
Heb net mijn XFX 7800GTX binnen gekregen, ben em nu aan het installeren. Ben erg benieuwd naar de resultaten van deze kaart. Heb maar besloten om een 7800GTX aan te schaffen aangezien mijn X850XT kapot was gegaan... :-? Heb net een eerste run gedaan in 3DMark05, kan hem alleen nog niet publishen, maar de score was 8087, dit met de CPU op de standaard snelheid, volgens mij is de kaart wel overgeklokt.
Link naar reactie
@NoepZor Off-topic @ Dracoplasm een 6800Ultra of 6800GT kan prima met een A64 3500+, ik had het over SLI. @CV Ik krijg er morgen 3 binnen (2x Club-3d en 1x XFX), laat als het even kan morgen wel wat resulaten zien. Ik zou als ik jou was een TFT regelen die 1600x1200 kan, lagere resolutie's zijn zonde op een 7800GTX. Welk merk heb je? hoeveel was je er voor kwijt? zeker bij icomputers ;)
Link naar reactie
[quote:d131f426d8="CV"]Heb net mijn XFX 7800GTX binnen gekregen, ben em nu aan het installeren. Ben erg benieuwd naar de resultaten van deze kaart. Heb maar besloten om een 7800GTX aan te schaffen aangezien mijn X850XT kapot was gegaan... :-? Heb net een eerste run gedaan in 3DMark05, kan hem alleen nog niet publishen, maar de score was 8087, dit met de CPU op de standaard snelheid, volgens mij is de kaart wel overgeklokt.[/quote:d131f426d8] XFX loopt toch standaard op 450/1250
Link naar reactie
AA heeft helemaal niets met de CPU te maken, snelle CPU leverd geen snelere AA. Om maar weer On-topic te gaan, ik ben wat aan het testen met een enkele 7800GTX momenteel (de XFX) en ik ben erg enthousiast. Zelfs SplinterCell 3 is speelbaar op 1600x1200 AF8x en HDR geachtiveerd. wel met gemiddeld 44fps maar dat is voor die game voldoende.
Link naar reactie
wat moet jij met een 7800GTX dan? met een resolutie van 1280x1024 heb je genoeg aan een 6800 Ultra. je zegt overigens over de R520: "de een zegt nog tot september", wat zegt de ander dan? als de een wat zegt zegt de ander ook altijd wat toch? Ben benieuwd waar die "een" die wijsheid vandaan heeft. :roll:
Link naar reactie
Tja, die ati fanboys op tweakers.net :P. 27 July stond het officeel, daarna augustus en toen kwam een met september aanzeilen. En dan zijn ze dan ook meteen leverbaar?(Ik denk aan het X800XT PE leverbaarheid verhaal....) Tja, als de 7800GTX goedkoper word, kan ik zowel een nieuwe GPU kopen als een nieuw CRT/TFT :) Maar ik denk toch dat ik meer heb aan wat meer cpu power+ geheugen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...