Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

[quote:99e84ff901="Red Dragon"]Het irritante is voor CV dat Colckgen nog niet werkt met de nForce 4 chipset, hij moet alles vanuit de bios doen. verder denk ik dat hij nog wel verder kan komen met een fasoenlijke voeding, ik weet uit diverse PB uitwisselingen met CV dat zijn voeding momenteel de zwakste schakel is.[/quote:99e84ff901] Voeding zal het inderdaad zwaar hebben, maar het is niet onmogelijk om met zo'n voeding te draaien Ik kon met een 360W chieftec ook op 3GHz pifasten. En dat clockgen niet werkt boeit niks :P vanuit de bios is een stuk stabieler hier. Booten op 3003MHz en dan met clockgen opschroeven naar 3018Mhz resulteerd hier constant in een lock-up. Booten op 3020MHz en pifasten gaat gewoon. Maar hij moet gewoon nodig z'n mem tweaken, want daarop komt hij gewoon enorm tekort. Vergeleken met YoupY zorgt die 512k aan cache extra voor een verschil van 0.4s (CV heeft ook nog 20MHz meer cpu) wat gewoon te weinig is. De score is eigenlijk alles bij elkaar genomen gewoon slecht :P
Link naar reactie
  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Score kan idd een stuk hoger, maar vergeet niet dat dit op Windows 2003 server is gedraaid, ten opzichte van Windows 2000 bij jullie waarschijnlijk. Windows 2003 vanwege iets hogere overklok. Dit is al genoeg voor .2-.3 sec. Ook draai ik een FSB die een stuk lager is en niet veel hoger kan vanwege 2x512MB en een zwakke voeding, en een Neo2 is clock voor clock een sneller bord. Verder was dit een score om eigenlijk Youpy te verslaan, maar verder op een ongetweaked systeem. Op een getweaked systeem heb ik al 39.02 gehaald, wat al een stuk meer in de buurt komt. Zal proberen in de loop van de week een hogere score te halen, hoewel dit moederbord niet van hoge FSB's houdt, zelfs niet met dividers.
Link naar reactie
Alles beter als XP. Ben cdtje van w2k kwijt. Verder vind ik de score van CV redelijk netjes. Als je kijkt naar de cpu dan moet er idd nog wel wat af kunnen, ik denk onder de 39 seconden. Ik ben aan het wachten op die stomme ddr booster die er nog steeds niet is. :evil: Dan kan er bij mij waarschijnlijk ook nog een hoop af, bovendien wil dit bord niet zo geweldig op een hoge fsb lopen met deze bios en moet nog steeds andere biossen uittesten maar dat komt waarschijnlijk morgenmiddag. Temparatuur maakt bij mij niet uit (met en zonder heatspreader die ik er net maar afgesloopt heb) meer vcore helpt ook niet. Misschien dat de heren YoupY en Syngrow snappen waarom dat is?
Link naar reactie
Is Vandread dood ofzo dat hij de startpost niet update? :P Maar goed, eindelijk onder de 45 seconden. Heb nu via de bios geklokt (mem getweakt met A64 tweaker). [img:4d6884dab2]http://pcguy.spyware-politie.nl/44_81_ok.JPG[/img:4d6884dab2] Ik zal die eikels waar ik m'n booster heb besteld eens mailen, ik wil dat ding nog hebben voordat alles met ddr2 werkt. :evil:
Link naar reactie
Ik heb vandaag op het amerikaanse abit forum gelzen dat de bios versie nummer 16 beter zou zijn dan 17 die ik had. Maar er is ook sinds kort een nieuwe uit namelijk versie 18. Dus als eerste heb ik 18 geïnstalleerd, en deze bleek echt compleet ruk te zijn... ik heb de bios wel 20 keer moeten resetten voordat ik eindelijk in windows kwam! Het was voor mij echt een vreemde zaak. :-? Eenmaal in windows aangekomen was ik aan het twijfelen dus 16 en (vertrouwde) 17, en heb zoals de echte tweaker de drang niet kan weerstaan, toch maar even voor weer een andere versie gekozen. Bij versie 16 was niks vreemds en ik heb ook hierbij eens geprobeerd of ik de FSB misschien toch hoger kon krijgen wat bij bios versie 17 gewoon onmogelijk was om de 1 of andere vreemde reden. Tot mijn grote verbazing lukte het en ik ben dus lekker aan de slag gegaan met overklokken. Uiteindelijk blijkt dat ik amper prestatie winst krijg... dus ik heb pifast eens gedraaid @ 200Mhz fsb en een multi van 12. Bij mijn oude bios (v17) haalde ik hiermee 58.2x seconden. Maar met de nieuwe bios (v16) doet hij er 60.80 seconden over!! :o Iemand enig id hoe dit kan? en ligt dat werkelijk aan de bios? Zoja ben ik aan het denken over weer flashen naar versie 17... :roll:
Link naar reactie
Ik heb net een gemodificeerde bios van tictac geprobeerd en die deed de deur dicht! :P 63 seconden! :o Toen heb ik de oude vertrouwde versie 17 erop gezet, maar hierbij haal ik niet de gebruikelijke 58.2x maar opeens 59.3x! Snap er geen ruk meer van... laat voorlopig maar versie 17 erop staan, ik heb namelijk niet veel zin meer in dat geklooi. [size=9:74f49a37ca]word tijd voor socket 939[/size:74f49a37ca]
Link naar reactie
Begin me nu zwaar te ergeren aan mijn pc! :evil: Dat achterlijk apparaat doet er nu al 61.xx seconden over... terwijl hij pas geformatteerd is, en ik heb net gecontrolleerd op spyware maar het progje kon niks vinden! :-? Misschien dat ik hem als ik over een maand tijd heb hem nog es formatteer... alweer! :roll:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik moet binnenkort toch maar eens dfi nforce 4 gaan bestellen en mn mem en cpu meer op hun flikker geven :) pcguy inhalen :P waarschijnlijk ga ik ook nog wat ander ram bestellen :) en als het geld er is 2 6800 gt/ultra kaartjes om het geheel weer helemaal compleet te maken :P dan kan ik mn geld weer een tijdje ergens anders op verbruiken :P
Link naar reactie
Jochem, als ik geluk heb komt dat prommie er toch nog, dan kan je het helemaal vergeten met die boxed van je. Dat ze last hebben van lage temparaturen schijnt niet altijd zo te zijn (btw bios 1,4 zou het moeten oplossen) en anders regel ik wel een 3500+ newcastle cpu. :D Maar goed, eerst maar eens voor een nieuwe 3000+ zorgen, met een beetje geluk heb ik er een die lekker oc'ed en kan ik onder de 43 sec komen. Liefst nog iets lager :D Overigens in pifast ben ik sneller, maar in 3dmark ga jij mij dik inhalen :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...