Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

Nette score met een 3000+ op die snelheid PcGuy, met Phase Change zal je wel een stuk verder komen :wink: Ik ben nu bezig met OCZ VX, is echt geheugen wat goed in moet branden, vanmiddag had ie moeite met 235, nu zit ik al op 240Mhz in Pifast, en dat op 'maar' 3.3V, kan niet hoger op dit moment omdat ik de mod cap heb gedaan, waardoor je alleen maar 3.3 als voltage hebt. Als dit VX een beetje meewerkt, zeker op de DFI die ik besteld heb, dan gaat dit goed geheugen worden :)
Link naar reactie
  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3c12537a81="pcguy"]Jochem, als ik geluk heb komt dat prommie er toch nog, dan kan je het helemaal vergeten met die boxed van je. Dat ze last hebben van lage temparaturen schijnt niet altijd zo te zijn (btw bios 1,4 zou het moeten oplossen) en anders regel ik wel een 3500+ newcastle cpu. :D Maar goed, eerst maar eens voor een nieuwe 3000+ zorgen, met een beetje geluk heb ik er een die lekker oc'ed en kan ik onder de 43 sec komen. Liefst nog iets lager :D Overigens in pifast ben ik sneller, maar in 3dmark ga jij mij dik inhalen :lol:[/quote:3c12537a81] 3dmark ownen.. op dit moment nog niet hoor :D met een onbekend merk 8 mb pci kaartje :P x800xt is verkocht... kon er nog 400 voor krijgen... nu lekker sparen voor DFI sli bordje en 2 6800 gt/ultra kaartjes, en ram.. al ben ik er echt nog niet uit welk merk :P Gskill pc4800 / ocz VX / Twinmos 450... ik wil er iig veel mhzen mee gaan halen :P
Link naar reactie
Gskill: veel mhz'en. OCZ VX: Iets minder mhz'en als gskill, maar op hoge snelheid wel strakkere timings. BH6 van mushkin: 250mhz @ 3,3 volt @ 2-2-2-5 niet ingebrand. Mem is nog steeds te koop bij icomputers, echter geen 1gb variant. Phch zit er waarschijnlijk niet meer in rma op mijn cpu krijg never nooit meer, de hele core ligt in 2 stukken. (misschien kan ik vanmiddag wel een foto posten) Maar goed, ik zal eens kijken of die prom die ik had gezien toch nog gaat lukken. Kan op zich wel een leuke pifast score worden, echter kan mp10 geen kwaad dus ik kan wellicht beter voor een 3200+ gaan.
Link naar reactie
[quote:69701307a8="NoepZor"]dat Voltage Xtreme schijnen nieuwe chippies te hebben van winbond, gaan net zo hard als BH5, zit ook weleens op Twinmos geheugen, iemand had er al 270 2-2-2-5 mee gedaan :o wel op 3.7v ofzo..[/quote:69701307a8] Mijn bh-6 doet dat ook op 3,7 volt hoor. Overigens draait gskill vrij makkelijk 300+mhz
Link naar reactie
[quote:113338c30b="Vandread"][quote:113338c30b="pcguy"] Wel degelijk 2-2-2-5. Als ik m'n nieuwe cpu heb zal ik even screenshotje fixen.[/quote:113338c30b] Hij bedoelt dat gskill tccd nooit op hoge fsbs 2-2-2 kan draaien... niet dat bh6 dat niet kan...[/quote:113338c30b] Hehe, sorry. Hele dag school gehad dus ik was wat slaperig. :P
Link naar reactie
Ik ben zelf nog aan het kijken wat beter is, G.Skill of de Winbond UTT chips, bijvoorbeeld op OCZ. Tot nu toe heb ik op het G.Skill 280Mhz gehaald 1:1, dit is met 2x512MB, dus dat verklaart wel wat. Met het OCZ zit ik nu op 245Mhz, 2-2-2-5-2-2-2-2 1T timings, dit is erg laag voor die snelheden, en ook maar 3.3V Op dit moment is het G.Skill voor mij nog sneller, maar als ik in de buurt van de 26oMhz kom dan gaat daar zeker verschil in komen.
Link naar reactie
Heb al een DDR Booster besteld, is alleen nog niet binnen, en tegen de tijd dat die binnen is heb ik dat DFI mobo al, dus dan heb ik er niks meer aan :wink: DFI mobo gaat tot 4V het Dimm :o Kan dat OCZ VX nu met 3.3V op 250Mhz draaien, hoger nog niet gebrobeerd, dit is stabiel voor een paar runs PiFast en SuperPi, ook 3DMark kan ik hiermee draaien, op 252x12 heb ik zelfde snelheid als 275x11, maar dan strakke timings, dan moet ik wel in de 38.XX kunnen halen in PiFast. :D
Link naar reactie
Nieuwe score: [img:806ebc33b7]http://www.hardwaredome.nl/images/syngrow/pifast/3955.JPG[/img:806ebc33b7] 39.55s Specs: A64 3500+ NC @ 3008MHz MSI K8N Neo2 (vcore + cap modded) Corsair TWINX512-3200LLPT v1.1 (BH-5) @ DDR547 3,8v CL1,5-2-2-4 Prometeia Mach II r507 OCZ DDR-Booster BH-5 pwnatsje 8) @ CV: nu kom ik toch belachelijk dichtbij die FX van jouw :P
Link naar reactie
[quote:756d554583="Syngrow"]Nieuwe score: [imghttp://www.hardwaredome.nl/images/syngrow/pifast/3955.JPG/img] 39.55s BH-5 pwnatsje 8) @ CV: nu kom ik toch belachelijk dichtbij die FX van jouw :P[/quote:756d554583] nice, sub 40 ^_^ en youpy voorbij hier :) Echter CV heeft binnekort ook Phase Change op ze cputje hangen en toen nog niet ;) bedenk de mogelijkheden eens :lol: *morgen update ik de boel*
Link naar reactie
[quote:1ad9979732="NoepZor"]wow lekkere score :) gaan winchesters nu echt harder dan een goeie newcastle, want ik zie regelmatig een NC 3ghz doen :)[/quote:1ad9979732] Het probleem van die Winchesters is dat niet alle cpu's onder 0 nog steeds fatsoenlijk werken. Zolang je boven 0 blijft kun je in mijn ogen beter een Winchester hebben als een Newcastle, alleen sub-zero ben je zekerder van een fatsoenlijk resultaat met een NC.
Link naar reactie
Nette score Syngrow, je komt idd erg dicht in de buurt :P Heb echter de Ultra-D van DFI binnen, dus moet nu wel lager kunnen, of met TCCD of met het VX op een volt of 3.7 :wink: Nu alleen het moederbord nog aan de praat krijgen, en dan moet het lukken :wink: @ RD: Ik heb nog steeds het idee dat het een CPU-bug is van die Winchesters, sommigen kunnen wel sub-zero, anderen niet. Ook met dezelfde mobo's heb ik sommige wel onder 0C zien gaan en anderen niet :-?
Link naar reactie
Ok, ik kom ook aandacht te kort, dus nieuwe score 8) (geintje :roll:) Maargoed. Nog wat tweaks gedaan en ziedaar: [img:10392721d6]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/pifast5359.JPG[/img:10392721d6] Hoger wil ie echt niet. Hij draait makkelijk 3600 mHz zonder ook maar iets voltage te verhogen. Daarna wordt ie onstabieler, maar meer volt heeft en bij mem, en bij cpu geen zin. Dus toch chipset denk ik dan aan. Temp is het iig ook niet. @Vandread, score aub wel aanpassen ook al stijg ik niet, is het verschil tussen mij en de 4e plaats groter :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...