Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Nou vrees ik dat jouw aars ook gekicked wordt. :P :lol: Probeer morgen nog een heel ietsiepietsie sneller te zijn zodat ik ook Zjarl nog even voorbij ga. Nu sta ik gelijk met hem :( Wat heb ik gedaan: Pinmod van 133mhz fsb naar 166mhz fsb standaard (L12 alleen dan niet op de cpu maar op de socket) En vdimm = 3,3 volt mod En een modded Merlin bios erop geflashed (Jarno bedankt) [img:7365c39a7e]http://pcguy.spyware-politie.nl/athlonxp5589ok.JPG[/img:7365c39a7e]
Link naar reactie
[quote:c676e8f846="pcguy"] Probeer morgen nog een heel ietsiepietsie sneller te zijn zodat ik ook Zjarl nog even voorbij ga. Nu sta ik gelijk met hem :( [/quote:c676e8f846]damned...ik word ingehaald hier :P netjes hoor voor een 2200+ :wink: maar wat verwacht je met zo'n hoge fsb. ik heb helaas geen tijd en geld om verder te spelen. wegens verhuizing en het sparen voor een motorrijbewijs :)
Link naar reactie
Ik heb even gezocht in dit en het vorige topic, maar niet gevonden: ik kan aannemen dat de AMD Sempron s754 valt onder de categorie A64 CPU's? (alleen minder L2 cache natuurlijk). ... dan nog 8 seconden van mijn score zien te minderen ( ik zit nu te testen hoever ik m'n budget systeem kan krijgen :roll: )
Link naar reactie
[quote:3f008cc961="Vandread"]Sempron s754 is als het goed is geen A64, dus post je score eerst maar es gewoon ;)[/quote:3f008cc961] Maar qua kloksnelheid en score komt het daar wel bij in de buurt. Maargoed, morgen zal ik wel een screenshot leveren (beetje haast nu): Sempron @ 2280Mhz HTT 855 Mem 228 (2.5-3-3-8 1T) 56.34 sec Helaas wilt mij geheugen niet boven de 230 ...
Link naar reactie
http://home.planet.nl/~bissc109/pf01.jpg 56.25 seconden AMD Sempron 2800+ @ 2280Mhz FSB 285 x 3 = 855 HTT Mem (cpu / 10) = 228 Mhz @ 2.5-4-3-8 1T Ik ben benieuwd hoe ver ik de CPU uiteindelijk kan krijgen, helaas moet ik nu het geheugen op "cpu / 12" zetten wil ik weer verder kunnen komen ... maar dat zie ik komend weekend allemaal wel :)
Link naar reactie
[quote:7965b8924b="kamakazi"]http://home.planet.nl/~bissc109/pf01.jpg 56.25 seconden AMD Sempron 2800+ @ 2280Mhz FSB 285 x 3 = 855 HTT Mem (cpu / 10) = 228 Mhz @ 2.5-4-3-8 1T Ik ben benieuwd hoe ver ik de CPU uiteindelijk kan krijgen, helaas moet ik nu het geheugen op "cpu / 12" zetten wil ik weer verder kunnen komen ... maar dat zie ik komend weekend allemaal wel :)[/quote:7965b8924b] Sempron s754 zijn per clockcyclus dus overduidelijk veel sneller, gevolg is dat ik twijfel wat ik doe :P Een gelijkwaardige athlon xp 256kb cache zou minstens op 2500mhz / 250 mem moeten lopen. Wat denken we ervan? :lol:
Link naar reactie
[quote:7d150b842e="Vandread"]Sempron s754 zijn per clockcyclus dus overduidelijk veel sneller, gevolg is dat ik twijfel wat ik doe :P Een gelijkwaardige athlon xp 256kb cache zou minstens op 2500mhz / 250 mem moeten lopen. Wat denken we ervan? :lol:[/quote:7d150b842e] Ik had mijn score's met verschillende (oplopende) kloksnelheden bijgehouden op papier, en tot nu toe is het redelijk hetzelfde op dit punt: +4% kloksnelheid = -4% PiFast score. (loopt wel wat af naarmate de Mhz-en toenemen). Als ik dat doorreken naar de tiende tijd van het A64 rijtje, zal ik tegen de 2700Mhz uit de Sempron moeten persen. (heh, +1100Mhz OC dus) Qua kloksnelheid komt dat wel redelijk overeen met het A64 rijtje; meer dan met de rest van de AMD's. Niet dat ik niet in een top10 wil staan ;) Maar het moet wel eerlijk blijven / worden gevonden.
Link naar reactie
[size=18:2664f95be1]Rise out of Dead:[/size:2664f95be1] Aangezien ik een tijd geleden nieuwe reepjes heb gekocht en daarna een booster moest het er maar eens van komen, sommige onder ons weten dat ik vorige week ookal aan het oc'en ben geweest, samen met Jarno (Jayday, mijn broer :wink: ) maar dat was niet zo geslaagd :roll:. Dus toen deze week nog maar eens proberen... Een aantal BIOS'en geprobeerd maar die van Jarno (Merlin modded) is tot nu toe toch de beste.. 8). Dus om een langverhaal kort te maken (Joost: "Niet te veel slap gel*l aub"). System specs: Amd XP 2700+ @ 1.9V Infineon BH6 @ 3.5V Nf7 S rev. 2.0 Met DDR Booster.. Water gekoeld door een Zalman blokje met een sloopradje :wink: Watertemp: 19C (na afkoeling v/d radiator) Cputemp: +- 35C Ik heb nog plannen voor een waterchiller maar die zijn nog niet opgang gekomen.. Helaas, maar dat komt nog wel :P (daar horen jullie dan destijds wel wat van :wink:) Dan de score, hij niet zo geweldig maar wel een leuke gedeelde plaats samen met de topicstarter :D.. [URL=http://img99.exs.cx/my.php?loc=img99&image=257sq.jpg][img:2664f95be1]http://img99.exs.cx/img99/3339/257sq.th.jpg[/img:2664f95be1][/URL] Ik hoop dat ik nog wel een beetje verder kom, ik zat er ook nog aan te denken om een andere cpu te kopen maar dat is nog niet zeker... Massol Marvin
Link naar reactie
Meer volts @ cpu geven.... Bovendien zou je een vdimm=3,3 volt modje kunnen doen en een 3,3 voltlijn mod op je voeding kunnen zetten. Dan kan je nog steeds 3,5 volt op het geheugen kinkelen maar ook in dual channel draaien en dat maakt best wel wat verschil heb ik ondervonden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...