Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Zoals Noepzor zegt, je hebt spul met potentie. Helaas is je score er niet bepaald na. Meer core voltage op de cpu wil misschien wel helpen (let op, soms niet altijd beter, en er zit ergens een voltage waarop hij optimaal presteert, ga je hoger is het ook niet beter). Dat geheugen moet 2-2-2-6 wel aankunnen als het echt UTT is, moet je er wel volts doorheen jagen. Werk met multiplier 10 of multiplier 9, en gebruik een divider op je geheugen, speel daar eens wat mee, kan echt behoorlijk wat verschil maken (zorg dus dat het geheugen en de cpu beide op ongeveer maximaal draaien, dat is mogenlijk door goed met multipliers en dividers te spelen, en dividers zijn er genoeg op die dfi)
Link naar reactie
Ik test nu met Value geheugen aangezien het UTT stuk aankwam. Afijn, geld terug en zoek nu wat nieuws. Voltage zit ik al overheen, heb nu al 1,5v boven de stock voltage (1.4). Max voor air was meen 1.5/1.525, en voor water 1.6. Overclocken met divider lukt niet echt, aangezien met alle A64 overclocking guides, waar je als eerst test hoever je HTT gaat, dat niet werkt. Met multi van 8 t/m 10.5 kom ik niet ver, pas lager kan ik HTT boven 300 halen.
Link naar reactie
[quote:5953186ecf="ge0rgiie"]Ik test nu met Value geheugen aangezien het UTT stuk aankwam. Afijn, geld terug en zoek nu wat nieuws. Voltage zit ik al overheen, heb nu al 1,5v boven de stock voltage (1.4). Max voor air was meen 1.5/1.525, en voor water 1.6. Overclocken met divider lukt niet echt, aangezien met alle A64 overclocking guides, waar je als eerst test hoever je HTT gaat, dat niet werkt. Met multi van 8 t/m 10.5 kom ik niet ver, pas lager kan ik HTT boven 300 halen.[/quote:5953186ecf] Probeer ook andere biossen, en stel die HTT multiplier handmatig in zodat hij onder 1000 blijft. Ander geheugen, tja daar is niks aan in te stellen verder. Voltage valt wel mee, om even wat te testen kan je best wat hoger gebruiken, alleen niet voor 24/7...
Link naar reactie
[quote:4fd52aa1c7="Vandread"]Vind je score beetje "zwak" vergeleken met lycan. Je hebt 1 mb cache en je bent iets sneller, zou toch wel meer moeten schelen als 1 tiende. Zorg dat je zoveel mogelijk uit hebt staan en een verse reboot hebt gedaan.[/quote:4fd52aa1c7] :P Hij laat tenminste zien wat z'n resultaat is :P Van jou nieuwe systeem heb ik hier nog niks gezien... :P Maar, je moet gewoon volhouden en blijven proberen en zoeken naar instellingen. Toen ik bezig ging met m'n dfi nf3 (socket 754) met 1 reep 512mb bh-5 en een athlon 3000+ (newcastle) kwam ik eerst uit op iets minder als 50, toen steeds wat lager maar zo goed als niet onder de 49. Toen ik de 49 gebroken had, had ik datzelfde gezeur in de 48.xx, maar toen na wat spelen (ook met koeling wat voor 30mhz ofzo zorgde) ging het toch richting 46.86.... Lukt het even niet meer, wordt je er ziek van en raak je geirriteerd: Schrijf je instellingen op (of onthoud ze, of met een dfi nf4 sla je ze op in de bios) en laad de stock instellingen (of die voor 24/7). Stop er dan mee tot je weer zin hebt en ga dan verder... lukt het vanzelf Geef de moed dus NIET op....
Link naar reactie
[quote:dab2e4a080="pcguy"]:P Hij laat tenminste zien wat z'n resultaat is :P Van jou nieuwe systeem heb ik hier nog niks gezien... :P [/quote:dab2e4a080] *kuch*pubercommentaar*kuch* Heb geen zin, het zit nu in een kast en werkt en CS Source draait dus ik vind het wel best momenteel. Komt wel weer. Als het weer eens koud is en de moed ;) is er weer gaat er wellicht wel wat gebeuren. /tot zover offtopic gebral.
Link naar reactie
[quote:2276ec4906="Vandread"]Vind je score beetje "zwak" vergeleken met lycan. Je hebt 1 mb cache en je bent iets sneller, zou toch wel meer moeten schelen als 1 tiende. Zorg dat je zoveel mogelijk uit hebt staan en een verse reboot hebt gedaan.[/quote:2276ec4906] Zal wanneer me raptors binnen komen wel een nieuwe install moeten doen, helpt vast wel.
Link naar reactie
[quote:1cc605c942="Vandread"][quote:1cc605c942="ge0rgiie"]Zal wanneer me raptors binnen komen wel een nieuwe install moeten doen, helpt vast wel.[/quote:1cc605c942] Dat zal weinig tot niets helpen... je hebt gewoon te veel verborgen dingen aan staan :)[/quote:1cc605c942] ALLES staat uit. Ik installeer nooit troep, heb momenteel zelfs geen anti-spyware. Enigste in de tray is Smartguarian en Smart-speed. In processes staat ook niets wat geen std. Win32 toepassing is.
Link naar reactie
Ok mensen! Eindelijk ben ik wat verder gekomen, ik heb net zolang lopen prutsen tot ie verder ging :lol: Het is op een paar honderdste geen plekje in de lijst, maar ik heb me persoonlijke doel iig berijkt en dat was de 2,6 ghz Ik ga em wel verder proberen te krijgen maar heel veel verder wil ie niet denk ik. Ik moet zoiezo ff die stockkoeler vervangen mss dat ie dan nog wat verder komt. [url]http://i18.photobucket.com/albums/b137/Erikm88/OC.jpg[/url] ik ga weer verder prutsen :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...