Ga naar inhoud

C!T Pifast Challenge Part VI


Aanbevolen berichten

  • Reacties 345
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:d066094187="Vandread"][quote:d066094187="kamakazi"]Niet dat ik niet in een top10 wil staan ;) Maar het moet wel eerlijk blijven / worden gevonden.[/quote:d066094187] Fijne instelling :D hulde. Jammer dat er zo weinig s754 sempron OC's te vinden zijn. Zal eens even verder kijken.[/quote:d066094187] Gedeeltelijk off-topic ... Maar om even hierop terug te komen, omdat je bij de Sempron's de multiplier niet kunt veranderen (geen C'n'Q) moet de clock generator van goede kwaliteit zijn. Alhoewel in mijn BIOS die van 200 (def.) tot 455 kan worden ingesteld, is 280~285 de limiet voor mij. Even daarboven bevriest het systeem compleet, onafhankelijk van welke snelheids- en voltage instellingen ook. Een hogere PiFast score hoef je dus niet te verwachten van mij, maar dat terzijde. [url=http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-2600_7.html]2e 3e 4e 5e paragraaf[/url]. Ik vermoed dat een Sempron, mits het moederboord (clock generator) het aankan, wel zeker een plaatsje kan veroveren in de A64 lijst, al is het maar in het onderste gedeelte. Het lijstje van de andere AMD CPU's is dus te gemakkelijk ...
Link naar reactie
Nou, zoals beloofd ben ik vandaag maar eens aan het oc-en gegaan met mn waterkoeling. Helaas, geen betere resultaten. Ik kom met geen mogelijkheid stabiel boven de 245 MHz. fsb. Ik vermoed dat het aan het mobo ligt. Mem is het zeker niet, dat wil wel harder. Onderclocken van mem help ook niet. Dus als iemand nog een goed idee heeft? :)
Link naar reactie
[quote:10f6de785a="koene"]kan je van een vriend van je oid geen goed overklokbaar bordje lenen? :wink:[/quote:10f6de785a]Noop, niemand met socket 478 hier in de buurt. (en ik denk niet dat mn buren me zomaar ff hun pc lenen :wink:) Btw gaat dit offtopic, srry daarvoor. Koene, ik stel voor dat we verder gaan via pb/msn?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ach het topic begon zover weg te zakken dus dacht ik laat hem maar ff kicken.. Binnenkort nog meer oc resultaten van mijn kant, ik heb vandaag een vriezer gekregen en ook maar gelijk uit elkaar gesloopt. Nou die chiller nog bouwen :D // Verder @ msn oid.. 8) Sorry voor het offtopic gedeelte :roll:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
M'n dfitje wil wel een beetje na een hoop gestoei: [img:795dd2ac34]http://pcguy.spyware-politie.nl/4297_comp_ok.JPG[/img:795dd2ac34] Gebruikt: dfi nf4 ultra-d 3200+ winnie asetek waterchill blokje + wat slang lompe bak vijverpomp (hydor = dood) paar liter water koelelementen, muskin mem aantal fans
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik haal met mijn timings op standaard snelheid met programma's aan iets van 60 seconden. Die van jou heeft langzamere timings en dat rechtvaardig die 2 secondes extra wel dus ik denk dat er weinig mis is met je pc. Als je ook wilt oc'en: -Inlezen, google eens rond, kijk eens op http:\\gathering.tweakers.net (met name die hard overclocking en cooling) + http:\\xtremesystems.org (forums) + www.ministry-oc.net -Zorg dat je hardware geschikt is. (Redelijke koeling, en het liefst een moederbord met een nforce chipset) Edit: denk er net aan bij het OK klikken, Egslim zei laatst: If you're gonna play, be willing to pay. Daar heeft hij gelijk in en dat houdt in dat je er rekening mee dient de houden dat je hardware kapot kan gaan. Zeker als je onverantwoordelijk bezig gaat. Als je verantwoord bezig blijft valt het wel mee maar dien je er wel rekening mee te houden.
Link naar reactie
Ik wil erwel mee bezig gaan, ik ga iig den infopoelen benaderen specifiek gericht op mijn A64 3200 Wc. Met de tt bigwater als koelvoorziening moet ea te bereiken zijn... Prachtig die resultaten.. Net wat je zegt, de pc is deze snelheid al valt het gewoon op dat de schijven stevig pruttelen wat ik eerder niet had..
Link naar reactie
Over de TT bigwater ben ik niet zo heel enthousiast eerlijk gezegd. Echter maakt dat natuurlijk niet zoveel uit en gaat het er om of je met de hardware die je hebt een leuke score neer zet. Persoonlijk vind ik mijn score niet zo heel slecht als je kijkt met wat voor een hardware hij neer gezet is. Echter is een met ln2 gekoelde fx gewoon een stuk vlotter en kan je daarmee dus een snellere score neerzetten. Lees het e.e.a eens door over het oc'en in het algemeen, en over het oc'en van een athlon 64. Dan gaat het allemaal best goed komen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...