Ga naar inhoud

De hele Tweede Kamer moet opstappen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Paardenvlees word al vanaf de tijd voor de Romeinen gegeten in Europa en ook in Engeland, alleen namen daar de Edelen bezit van \"het paard\" en benoemden het tot een edel dier, waarna het niet meer als voedsel mocht dienen(werd overgenomen door de Europese adel behalve de Fransen), in het midden oosten mocht ook geen paard worden gegeten omdat deze niet halal of koosjer waren want er mocht alleen gegeten worden van dieren met gespleten hoeven.\nIn het oosten Rusland,Hongarije, Roemenië enz werd en word nog altijd merendeels paard gegeten in plaats van rund.\nZover ik mij kan herinneren heb ik al paardenvlees gegeten omdat het gewoon lekker is.\nHet vlees van de huidige consumptie dieren word na de slacht volgespoten met water tot wel 33%(Keuringsdienst van Waarde 2011 en 2012), buiten dat word slachtvee ook nog eens regelmatig in de groei periode behandeld tegen ziektes met antibiotica en andere middelen. Er werd vroeger en misschien nog wel, ook veel gewerkt met groeihormonen hoewel het tegenwoordig meer in de wetenschappelijke benadering van het voer zit, gewoon een snel groei voer dus. \n\nEen paard daarentegen rent de hele dag door de wei en krijgt geen prikken hooguit een bad tegen ziekte verwekkers.
Link naar reactie
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    139

Paarden kunnen voor andere doeleinden gefokt worden dan consumptie, in tegenstelling tot de koe die consumptie eigenlijk als enige functie heeft, en die paarden, b.v. renpaarden of trekpaarden, worden met medicijnen behandeld welke [I]niet [/I]geschikt zijn voor menselijke consumptie. Omdat de handel verduisterd is, weet je ook niet of ook die paarden gebruikt worden.\r\nMaar die medicijnen (pijnstillers) blijken aangetroffen in dat supermarkt voedsel.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633835]Ja... en waar denk je dat ze heen gaan als dat niet meer wil lukken na tig kalveren, melk komt alleen na het kalveren ? En waar gaan die kalveren ?\nConsumptie noemt men dat. Toch ? *-)\n\nZo niet dan moet je mij toch eens koehemel tonen. Zal wel druk zijn 8-|[/QUOTE]\n\nAlle koeien zullen best een keer naar de slacht gaan (de meeste na een jaar of 6). Maar melk geven ze het hele jaar. Na het kalveren geven ze biest.\n\n[url]http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/melkkoeien[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Het hele jaar door betekent:\n\"[I]Een melkkoe wordt ieder jaar kunstmatig bevrucht. Ze moet een kalf krijgen om de melkproductie op peil te houden, een koe produceert immers melk voor haar kalf. Het kalfje wordt direct na de geboorte weggehaald, zodat de koe gemolken kan worden.[/I]\".\n\nMaar dat van de biest vergat ik, ik heb al jaren geen koe... Mijn laatste melkkoe (een Citroën 2CV4) heb ik al aan het eind van de jaren \'70 weggedaan.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
@Stroke 33: Het ging er niet om of het ongezond was, maar wat op de verpakking stond of liever gezegd ontbrak en dat mag niet.\r\nEn de meeste mensen in Engeland eten geen paardenvlees. Dat er geen paardenvlees gegeten mocht worden, is misschien iets uit de middeleeuwen. Ik heb in mijn tijd zo\'n verbod gelukkig niet meer gekend.\r\nWij hadden vroeger een paardenslager tegenover ons en dat was heel lekker vlees. Sterker nog, wij vonden van paardenvlees sommige dingen het lekkerst. Drie huizen verderop lag een \"gewone\" slager, dus wij konden van beide soorten genieten.\r\n\r\nHet paard is een edel dier, dat zal best door de adelen komen. Daarom is het paard het enige dier (naast de mens) wat voorzien is van een hoofd en benen, en dus geen kop en poten.\r\nIn Engeland wordt het paard nog steeds veelal als edel dier beschouwd, daar is ook het paardenrennen nog steeds behoorlijk in trek.\r\n\r\nOver lekker gesproken... kalfsvlees is ook erg lekker, mals ook. Rundsvlees kennen we allemaal wel net als varkensvlees. Varkensvlees heeft erg lekker vlees erbij, maar is ongezonder dan ander vlees.\r\n\r\nMaakte men van koeien niet ook o.a. leren schoenen?
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;633890]\r\n.\r\nIn Engeland wordt het paard nog steeds veelal als edel dier beschouwd, daar is ook het paardenrennen nog steeds behoorlijk in trek.\r\n?[/QUOTE]\r\n\r\nAls ze het zo\'n edel dier vinden dan zouden ze de paarderennen metteen af moeten schaffen ,want dit is ook dierenmishandeling.\r\n\r\nOok als een paard niet meer te berijden is ,niet geschikt voor de fok of niets kan trekken ,word het gewoon afgemaakt . Niks rustige ouden dag omdat het edel is ,gewoon naar de slacht omdat het anders geld kost ,en dan wordt het verwerkt tot dierenvoeding.\r\n\r\n\r\nMaar al die ophef op dit moment over paardevlees is zwaar overdreven .\r\nPaardenvlees is inderdaat goed vlees ,er wordt ook bij elke slager of supermarkt paardenrookvlees verkocht.\r\nMet paardevlees is niks mis ,en ik denk ook niet dat het echt goedkoper is dan rundvlees.
Link naar reactie
[quote]Als ze het zo\'n edel dier vinden dan zouden ze de paarderennen metteen af moeten schaffen ,want dit is ook dierenmishandeling.[/quote]\r\nDat ligt in \"the eye of the beholder\". Misschie dat zweepje, maar daarbuiten worden die paarden toch hartstikke goed verzorgt, anders kun je er nooit iets mee winnen.\r\nJa als ze afgedaan hebben worden ze verkocht of als dat niet kan geslacht en in veevoer verwerkt.\r\nDoen ze met andere dieren (koeien, kippen, kalveren, varkens etc.) ook, dus ik begrijp het verschil niet goed, maar misschien mis ik iets, maar geen van die dieren krijgt een rustige oude dag.\r\n\r\n[quote]Maar al die ophef op dit moment over paardevlees is zwaar overdreven.[/quote]\r\nDe ophef gaat niet over paardenvlees. De ophef gaat er over dat dit niet op de verpakking vermeld staat of het er in zit.\r\nNatuurlijk is het goed vlees en misschien ook nog wel goedkoper, ik weet het niet, ik eet het graag in elk geval.\r\nMaar als je nu als instantie niet gelijk hier bovenop zit, heb je dadelijk varkensvlees in Halal eten zitten of stiekum toch vlees in vegetarisch voer, of lactose in lactose vrij eten.\r\nDus nu ingrijpen anders is het hek van de dam.\r\n\r\nAlleen omdat er zoveel media op inspringt wordt het verhaal wat teveel opgeblazen. Maar er werd ook in diverse media gezegd dat er niets mis was met het vlees dus niets ongezonds, maar dat het om de verpakking ging.
Link naar reactie
[QUOTE] maar misschien mis ik iets, maar geen van die dieren krijgt een rustige oude dag.[/QUOTE]Misschien sommige toch wel, mits ze een goed ren of springpaard waren. Dan doen ze nog enige tijd dienst als dekhengst of fokmerrie, alhoewel dat ook steeds vaker via een \"rietje\" gaat helaas.\n Maar om nu daarvoor de hele 2e kamer af te laten treden:s\n Alhoewel....je zou misschien een fokprogramma kunnen opzetten om de beste politici met elkaar te kruisen, in de hoop dat de volgende generatie het een stuk beter doet :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...