Ga naar inhoud

De hele Tweede Kamer moet opstappen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Volgens mij ga je wat kort door de bocht @Stroke33. \nEr zijn ook kiezers die kijken, wat een partij doet en wil, met deze verloederde en bijna verloren planeet. Of kijken wat een partij met Europa wil. \nMensen die dus niet naar gemak, of geld of opbrengst kijken maar naar principes. Of gewoon denken aan de generatie die na ons komt. \n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    139

[QUOTE=Niekie30;633255]Volgens mij ga je wat kort door de bocht @Stroke33. \r\nEr zijn ook kiezers die kijken, wat een partij doet en wil, met deze verloederde en bijna verloren planeet. Of kijken wat een partij met Europa wil. \r\nMensen die dus niet naar gemak, of geld of opbrengst kijken maar naar principes. Of gewoon denken aan de generatie die na ons komt. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa Niek, die zijn er ook maar er zijn er te weinig die echt begrijpen wat er van ze word verlangt bij verkiezingen, het woord (Stemvee) word niet voor niets zo vaak gebezigd. :(
Link naar reactie
[QUOTE]zoals (de partij die de eigen bijdrage in de zorg ongedaan maakt word door de chronisch zieken en bejaarde de volgende keer gekozen) of (de partij die de de wegenbelasting of de brandstof halveert word door de filerijder volgende keer gekozen)[/QUOTE]\n\n\nYep.... maar jij schetste de kiezers even slecht af, als wat \"men\" de politici verwijt. (eigen gewin) en dat is niet altijd zo.\nM\'n hele leven, ben ik al niet materialistisch ingesteld en ik zal dat nooit worden ook. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
Er is nog een bijkomend probleem.\r\nNieuwe partijen (zoals 50+) worden vaak raar aangekeken en dan wordt door de politiek gezegd van \"waarom vind je een nieuwe partij dan nodig\" en \"ja maar dit heeft de pvda toch ook al?\" of \"kun je dan niet beter met de VVD gaan samenvoegen\".\r\nDat soort opmerkingen hoor je ook vaak bij programma\'s als EenVandaag.\r\n\r\nMaar ze vergeten te kijken naar de verschillen.\r\nIk kijk ook naar partij programma\'s, maar om mijn wensen zo goed mogelijk te kunnen laten behartigen, zou ik op 3 verschillende partijen moeten stemmen en dat kan niet.\r\n\r\nVaak heeft een nieuwe partij wel iets wat misschien ergens anders ook wel zit, maar veel andere zaken die je dan daar niet tegen komt.\r\nEr wordt veel te snel geoordeeld \"dat men daar al een partij voor heeft\", want dat is dus niet zo.\r\nEn dat verklaart ook het succes van partijen als de PVV en de 50+.\r\nPVV ligt ook dicht bij de VVD maar heeft toch op een aantal speerpunten een compleet andere mening.\r\nZelfde voor 50+, die raakt ook hier of daar wel een partij, maar zit op bepaalde belangrijke punten ook op een totaal ander standpunt.\r\n\r\nOverigens is het kiezen voor eigen gewin niet altijd zo, maar geldt wel voor de meesten zo.\r\nDe meeste kiezers maken een keuze voor een partij die naar hun mening hun belangen het beste behartigt. En dat is eigenlijk ook logisch.\r\n\r\nHet enige fijne in dit land is dat er partijen bij kunnen komen en dat we iets te kiezen hebben.\r\nIn Amerika en sommige andere landen is het maar 2 (of misschien 3) partijen. Dan valt er niets te kiezen vind ik zelf. Probeer maar eens een keuze te maken als de ene partij het met de ene helft van je belangrijkste punten eens is en de andere partij met de andere helft.\r\nWat je ook kiest, je bent dan altijd voor de helft genaaid.\r\n\r\nNu moeten er compromissen gesloten worden om een regering te vormen, dan kan het zijn dat daar waar je normaliter genaaid zou worden, dat nu iets meer meevalt, de pijn verzacht.\r\nDaarom is het ook goed dat de PvdA naast die VVD zit anders zaten we dus echt weer in het bootje want de VVD denkt pas vanaf middeninkomens.
Link naar reactie
Maar stemmen op een nieuwe partij betekend niet dat er werkelijk iets verandert .\r\n\r\nHet Budget wat beschikbaar is dat bepaald mede wat mogelijk is, je kan als partij wel iets roepen je zult in de praktijk toch je kansen moeten verdelen met of 1 andere partij zoals nu , of met meerdere partijen ,met alle problemen vandien , want veel partijen werkt ook niet altijd goed samen.\r\n\r\nEn het feit dat dingen waar we zogenaamd recht op hadden . dat heeft ook mede de financiele toestand van ons landje bepaalt , we moeten dus hoe we er ook over denken allemaal een stapje terug,\r\nIn plaats van 3 keer op vakantie maar 2 keer etc etc, ;):D
Link naar reactie
Ook Politici zijn mensen die vaak uit een geheel ander vak gerukt zijn, en blind gemaakt voor de partij koers.\nWaardoor de persoonlijke keuzes die zij moeten maken voor miljoenen, niet de keuzes zijn van henzelf of die miljoenen, maar van de \"enkele\" oudgedienden binnen de partij.\nKijk maar naar de oude partijen, het zijn hoe dan ook nog steeds de oude rotten die die de dienst uitmaken en beslissen wat de jongeren mogen zeggen. \nKijk eens simpel naar de verenigingen in je eigen plaats van voetbal club tot zang vereniging veel leden en daadwerkelijk maar enkele en soms maar één die de scepter zwaait.\nAls je als nieuw lid in zo\'n bestuur word gekozen, dan ben je vaak de jonge hond die ondanks goede ideeën steeds weer de hoek in word getrapt.
Link naar reactie
Helaas Desperado is het Budget wat beschikbaar is voor het lands bestuur in een ver verleden al dik overschreden, als gevolg van het weggeef karakter van de toenmalige regeringen, en met die erfenis zitten alle huidige en komende regeringen opgescheept.\nBuiten dat is er natuurlijk het steeds maar groeien van het aantal inwoners hier en op de gehele wereld, en komt ondanks de honderden miljarden aan steun de halve bevolking van deze gesteunde landen naar hier, maar dat heeft vast voor mij onbegrijpelijke redenen.\nHet is niet dat wij als inwoners een stapje terug moeten doen, nee de door ons gekozen regering zou veel heel veel moeten snoeien in de uitgaven die niet dienen aan het volk.\nEen ieder kan precies zelf bedenken welke deze zijn.\nEr werd 25 jaar geleden gesteld dat ingeval van de computer het aantal werklozen flink zou oplopen hierdoor, de praktijk wijst precies de andere kant uit namelijk het aantal personeelsleden in de ambtenarij is zeker vervijfvoudigd op lokaal zowel als op nationaal gebied (ik weet i.v.b met personeel pc\'s dat er gemeentes zijn die zelfs van toen 50 naar nu 500 man/vrouw personeel zijn gegaan).
Link naar reactie
De jaren Balkenende heeft ons ook aardig de das om gedaan , die heeft met zijn medewerkers bijna alle beslissingen voor zich uit geschoven , kijk eens naar een minister Klink in samenwerking met [Louis De Funest ] van het RIVM die bestelde 16 Miljoen griep vaccins bijna alles is vernietigd.\r\n\r\nDit soort zaken doet ons ook de das om .\r\n\r\nEn ja veel mensen roepen er kan nog meer bij in Nederland . maar wie zal dat betalen vast niet de groep die alleen de hand ophoud.
Link naar reactie
Je kunt ook zeggen dat een democratie slecht is.\r\nMet stemmen schiet je helemaal niks op.\r\nDe meeste stemmen zijn domme stemmen ,dus er zit altijd een verkeerde regering.\r\n\r\nMaar ik maak me er niet druk om.\r\nWaarschijnlijk zijn degene die het hardste klagen zelf niet eens wezen stemmen.\r\nIk ga wel altijd stemmen ,en al erg lang op dezelfde partij en zal dat ook nog erg lang blijven doen.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;633267] , we moeten dus hoe we er ook over denken allemaal een stapje terug,\r\nIn plaats van 3 keer op vakantie maar 2 keer etc etc, ;):D[/QUOTE]\r\n\r\nWe moeten helemaal niet allemaal een stapje terug.\r\nJa ,misschien degene die altijd al het minste hebben gehad ,maar die kunnen niet terug.\r\n\r\nEn degene die wel terug kunnen ,die dus gewend waren 3 keer op vakantie te gaan ,ofzo ,,die hebben altijd veel te veel gehad.\r\n\r\nIk ga in iedergeval helemaal geen stapje terug.
Link naar reactie
[URL=\"http://www.overheid.nl/zowerktdeoverheid/hoewerktdedemocratie\"]Hier[/URL] is waar de regering de democratie uitlegt en zichzelf tegenspreekt, (democratie = volksheerschappij) maar door de verdeeldheid zoals uitgelegd word door de regering op deze pagina, kan een democratie helemaal niet bestaan, deze zou enkel kunnen bestaan als het volk haar stem in referenda zou kunnen laten horen bij belangrijke beslissingen.\r\nMaar omdat de regering lak heeft aan referenda en deze wel uitschrijft maar zich van de uitkomst niets aantrekt, heet dit dus een feodale dictatuur die na verloop van tijd zichzelf omzet in een Dictatoriaal bestuur gelijk aan welke Hitler aan de macht hielp, met alle gevolgen van dien.\r\nAls de regering werkelijk gevolg wil geven aan de Nederlandse democratie dan dient zij referenda uit te schrijven en zich daar aan te houden.\r\nIk ben ook al ruim over de bewaar datum dus mijn tijd zal het wel duren, maar omdat ik mijzelf heb voortgeplant dien ik wel rekening te houden met de nakomelingen en zal dus dientengevolge moeten optreden of het nu wel of niet helpt.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;633277]We moeten helemaal niet allemaal een stapje terug.\r\nJa ,misschien degene die altijd al het minste hebben gehad ,maar die kunnen niet terug.\r\n\r\nEn degene die wel terug kunnen ,die dus gewend waren 3 keer op vakantie te gaan ,ofzo ,,die hebben altijd veel te veel gehad.\r\n\r\nIk ga in iedergeval helemaal geen stapje terug.[/QUOTE]\r\n\r\nNatuurlijk wel je inkomen is per 1 januari toch iets gekrompen door wettelijke aanpassingen. en ja hoeveel dat kan voor veel mensen anders zijn.\r\nOok je eigen risico . je weet zelf wat je in 2012 hebt moeten betalen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;633279][URL=\"http://www.overheid.nl/zowerktdeoverheid/hoewerktdedemocratie\"]Hier[/URL] is waar de regering de democratie uitlegt en zichzelf tegenspreekt, (democratie = volksheerschappij) [/QUOTE]\r\n\r\nGoed lezen. Er staat nog een beetje uitleg bij: \r\n[QUOTE]Als het bestuur door de leden wordt gekozen, spreken we van een democratische vereniging. Op soortgelijke wijze zit de Nederlandse staat in elkaar. Omdat we niet met z\'n allen tegelijk het land kunnen besturen, kiezen we volksvertegenwoordigers.[/QUOTE]\r\n\r\nJe zal met mij eens zijn dat we geen democratisch regering van 16 mln personen kunnen hebben.\r\n\r\nEn verder: \r\n\r\n@ stroke [QUOTE]Buiten dat is er natuurlijk het steeds maar groeien van het aantal inwoners hier en op de gehele wereld, en komt ondanks de honderden miljarden aan steun de halve bevolking van deze gesteunde landen naar hier, maar dat heeft vast voor mij onbegrijpelijke redenen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom zouden we niet meer delen met medemensen die het veel en veel slechter hebben dan ons? Ik zag daar mensen die nauwelijks 1 maaltijd per dag hebben, terwijl hier bijna iedereen met meerdere smartfoons loopt, soms meerdere auto\'s heeft en inderdaad 2 of 3 keer met vakantie gaat. \r\n\r\nIk begrijp het best wel, dat mensen uit veel armere landen hierheen komen. Stel je voor dat jij daar geboren was? Dan zou je toch ook minimaal overwegen om een betere omgeving te zoeken, waar je wel te eten hebt? \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;633280]Natuurlijk wel je inkomen is per 1 januari toch iets gekrompen door wettelijke aanpassingen. en ja hoeveel dat kan voor veel mensen anders zijn.\r\nOok je eigen risico . je weet zelf wat je in 2012 hebt moeten betalen.[/QUOTE]\r\n\r\nOok al zoiets waar je niks van weet hoe dat bij een ander is ,,mijn inkomen is zelfs iets gestegen (en dat heeft niks met cao verhoging te maken)\r\nEn inderdaad eigen risico zorg verzekering is verhoogd ,,ik kan er niet van wakker liggen ,wat ik hen al heb gekost zullen ze aan mij nooit meer terug verdienen . Mijn eigen risico heb ik binnen een half jaar ,of eerder al uitgegeven.\r\n\r\n\r\nJe kunt beter leren tevreden te zijn met wat je hebt.;)\r\nOok je druk maken om dingen waar je geen invloed op hebt ,daar heb je niks aan en is zelfs erg ongezond.\r\nEr zijn belangrijkere dingen in het leven . Het kan zo maar ineens voorbij zijn!\r\nZolang ik rond kan komen en redelijk gezond blijf ben ik tevreden. Ik hoef geen (dure) auto of de nieuwste komputer.\r\nMijn moto is \"leef van dag tot dag ,,niemand heeft je morgen beloofd\" \r\nMaar eerst moet je wat mee maken ,voordat je er zo over gaat denken (denk ik):D
Link naar reactie
Animal! Ben het helemaal met je eens!!!!\n\n[QUOTE]Er zijn belangrijkere dingen in het leven . Het kan zo maar ineens voorbij zijn!\nZolang ik rond kan komen en redelijk gezond blijf ben ik tevreden.[/QUOTE]\n\nOp mijn (ex) werk zat iedereen te rekenen, wat hij wel niet zou kunnen vangen, als hij er mee stopte.\nIk was de enige die zei: Ik heb niet meer als ..... (bedrag) nodig om het te kunnen redden, dus alles wat er meer uit komt is meegenomen. \nBen ook gelijk gestopt, toen bleek dat het veel meer was, dan ik dacht, maar ook veel minder, als dat wat de collega\'s aan het berekenen waren.\n\nGeniet nu al 2 jaar ten volle nog meer van het vrije leven, terwijl de anderen nog mokkend en sputterend elke dag naar hun werk gaan. \nga er zo eens in de 3 maanden een bakkie doen. Nog steeds gezellig, maar ik mis het niet. :-)\n\nNiek
Link naar reactie
[quote]Ik zag daar mensen die nauwelijks 1 maaltijd per dag hebben,[/quote]\r\nLaten we daar niet aan denken, daar gaan al meer dan 40 jaar miljarden naar toen en ze hebben nog steeds evenveel honger. Let wel! Dat ligt niet aan die mensen aldaar.\r\nMaar aan het feit dat er:\r\na.) teveel onnodig aan de strijkstok blijft hangen\r\nb.) te weinig met dat geld gedaan wordt aan onderwijs en medische zorg en vanwege de invloed van Rome o.a. anticonceptie.\r\nc.) voor die wat het wel voor elkaar hebben, wordt gezorgd dat ze niet fatsoenlijk mee kunnen doen in internationale handel, waardoor hun producten ofwel niet afgezet kunnen worden, ofwel te duur. Behalve dan datgene wat westerse landen erg goed kunnen gebruiken (zoals cacoa en koffie).\r\n\r\nKortom: daar hoeft niet -meer- naar toe, het moet alleen beter geregeld worden. Dat het na 40 jaar of meer nog steeds even slecht is, ondanks al die miljarden, ligt aan het beleid van de regeringen die dat geld geven.\r\n\r\nWij zijn beiden ons eigen risico ook al binnen een paar maanden kwijt. En mijn vrouw maakt zich helemaal niet meer druk. Ik wel nog met enige regelmaat maar dat wordt steeds weiniger. Want er moet echt een totaal andere partij eens goed aan de macht komen om echt dingen te kunnen veranderen. Niet die partijen die het altijd al gedaan hebben.\r\nDus genieten van het leven en proberen zoveel mogelijk plezier elke dag te hebben, met name ook van elkaar en het gezien, want het kan elk moment plots voorbij zijn.
Link naar reactie
Black Tiger,\n\nBuiten dat het ver van huis is en dat we er al vele tientallen zo niet over de gehele wereld honderden miljarden aan hebben uitgegeven, en dat de mensen het daar vreselijk slecht hebben, blijf toch de bevolkingsaanwas maar groeien ja zelfs ondanks vreselijke ziektes als Aids en Malaria enz.\nEn ik zie dagelijks al veertig jaar lang de zielige uitgemergelde baby\'s op de TV, bladen en in de bioscoop voorbij komen en denk dan treurig.\nMaar ik ben daar in mijn Zeetijd zelf geweest en met eigen ogen gezien dat er oppervlaktes zo groot als voetbalvelden half soms geheel overdekt vol met rijst, poedermelk enz lag opgeslagen, totaal ongeschikt voor consumptie omdat zelfs de ratten er dood aan gingen want ook daar lag het dus vol mee.\nEr zijn in het westen al decennia lang personen die gigantisch veel geld binnen halen aan de zogenaamde hulp aan de slachtoffers in de derde wereld.\n\nIk maak mij na drie keer een bijna dood ervaring al helemaal niet meer druk, wat ik wel vind is dat er altijd word geschermd met dat het altijd nog slechter kan en word de derde wereld erbij gehaald.\nNatuurlijk kan het altijd slechter maar om dit nu te horen uit de mond van een gelovige of een miljonair is voor mij volledig ongeloofwaardig.\nElke morgen als ik de TV aanzet dan zie ik Jan Slagter in een of ander weeshuis in Roemenië waar hij weer eens veel geld aan heeft uitgegeven, dan denk Jan dat zijn wel belasting centen die jij daar uitgeeft want die paar tientjes ledengeld zijn nog niet eens genoeg voor jou reis er naartoe.\nDaar zou een goede regering beter op moeten letten want het is natuurlijk niet Jan Slagter alleen die dit soort dingen doet elke nationale door de belastingbetaler gefinancierde omroep of club maakt zich daar schuldig aan.\nOverigens er komt een tijd dat men zich via sociale netwerken (net als in Haren maar beter georganiseerd) groepsgewijs gaat verzetten en in opstand komen met alle gevolgen van dien.
Link naar reactie
Buiten dat wij hier natuurlijk niet de problemen van de hele wereld op onze boterham hoeven te krijgen.\r\nEn gelukszoekers daar moeten wij het ook niet van hebben, die zorgen voor veel problemen ,en vaak van een soort waar wij geen kaas van hebben gekeken .\r\n\r\nHoe het daar in die [ arme ] landen is , ik zou het niet wetenen ook zou ik er niet naar toe willen om te zien.\r\nDe ene dag zijn het de tutsies die aan de macht zijn, en 2 dagen later mischien weer de husties of he ze ook mogen heten. zolang die partijen in al die landen ,het niet met elkaar eens worden , blijft in ieder geval de gewone bevolking de dupe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...