Ga naar inhoud

De hele Tweede Kamer moet opstappen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Waarom? Leest u nu eens het onderstaande artikel te vinden in NOS Nieuws en teletekst.\r\nWe weten allemaal dat het goed mis is gegaan met SNS Reaal. Dat kost de belastingbetaler een hoop geld. Maar wie is daar nu verantwoordelijk voor? \r\n\r\nRutte de man die van het kabinet Rutte 1 een puinhoop maakte en keer op keer blunderde en zaken fout deed verwijt de SNS-top mismanagement. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet, is dat niet de uitdrukking? Ook andere Kamerleden staan voorop om alles wat los en vast zit te veroordelen. Er moet een groot onderzoek komen! Echter dit is weer een mooie afleidingsmanouvre, want je wijst maar naar de ander, schuift die maar de Zwarte Piet toe met als enig doel om zelf buiten beeld te blijven. \r\n\r\nDe DNB komt nu met onderstaand artikel en als mensen hun gezond verstand gebruiken komen ze veel meer van dit soort zaken tegen waaruit blijkt dat die Tweede Kamer de helft van de tijd zit te slapen en ook niet voldoende mensen hebben die nog een up to date kennis van zaken hebben. Dit kan ook niet anders, omdat soms de helft van de leden van de Tweede Kamer vervangen worden door nieuwe bestuurders die weinig tot geen ervaring hebben. Allemaal nieuwe mensen en tegenwoordig azen al die mensen op een baantje in Brussel. Dat verdient hartstikke goed, zoals u wel gelezen hebt!\r\n\r\nOnder Wellink heeft de DNB niet veel goeds gedaan. Wellink was zeer goed met de mond maar heeft veel laten gebeuren als maar onder het mom dat hij niets kon zeggen. Icesave! Wie heeft niet van die naam gehoord! En met die crisis. Daar zat Wellink weer in Buitenhof en bij Pauw en Witteman met zijn gewiekste en moeilijk taalgebruik. Als het maar interessant overkwam. Nou, we zijn er allemaal wel achter gekomen hoe het in de financiële wereld toegaat. Die walgelijke affaire rond de DSB bank en het dubieuze optreden van de DNB en andere overheidsbestuurders. Hoe kun je in godsnaam vandaag zeggen: er is niets aan de hand, het is solvabel en en zijn voldoende liquide middelen en morgen is de zaak ten onder. Klopt toch helemaal niets van. Laat staan dat die DSB-bank natuurlijk zeer walgelijk/abject/verwerpelijk handelde met die hypotheken/leningen. Oh, ja, woekerpolissen.\r\n\r\nIn ieder geval woekert de onkunde en het onvermogen van de Tweede Kamerleden ook welig voort. Mijn mening is, allemaal opstappen mensen. Dat is de enigste juiste gang van zaken. Alle Tweede Kamerleden hebben gefaald. Immers ze zijn door de DNB en anderen op de hoogte gebracht en wisten dat de wet niet goed in elkaar zat en hebben ruim de tijd gehad om dit in orde te maken. Willens en wetens hebben ze de belastingbetaler gedupeerd. \r\n\r\nMijn mening is dat alle Tweede Kamerleden moeten opstappen! Ze zijn allemaal verantwoordelijk!\r\n\r\n\r\n[B]DNB wees op tekort Interventiewet[/B]» \r\nDe Nederlandsche Bank in Amsterdam\r\n NOS Toegevoegd: maandag 4 feb 2013, 18:09 \r\nUpdate: maandag 4 feb 2013, 20:58\r\n\r\nDe Nederlandsche Bank waarschuwde al in 2011 dat de Interventiewet tekortschoot. De toezichthouder constateerde in een brief aan het ministerie van Financiën dat DNB alleen bij een bank kan ingrijpen en niet bij de moedermaatschappij. De kritiek op de concepttekst vond geen gehoor. De wet werd in 2012 aangenomen.\r\n\r\nOp basis van de Interventiewet heeft de toezichthouder de mogelijkheid om in te grijpen bij noodlijdende banken of verzekeraars. Maar in het geval van SNS kon DNB die bevoegdheid niet gebruiken omdat de bank een onderdeel vormt van SNS Reaal. DNB had niet de bevoegdheid om bij het moederbedrijf in te grijpen. Daarom was een nationalisatie door de minister nog de enige optie.\r\n\r\nVolgens oud-DNB-directeur Lex Hoogduin bleek de Interventiewet voor DNB geen stevig wapen te zijn, \"maar een klappertjespistool\". In een reactie op de concept-wet waarschuwde DNB daar in 2011 voor.\r\n\r\n[B]Ontbrekende bevoegdheden[/B]\r\nIn de brief schrijft DNB dat de minister wél de mogelijkheid heeft om in te grijpen. Een soortgelijke bepaling om in te grijpen op het niveau van de moedermaatschappij ontbreekt voor de interventiebevoegdheden van DNB. DNB stelt voor om een soortgelijke bepaling alsnog op te nemen.\r\n\r\nIn het kader van een adviesronde over de Interventiewet is de brief in oktober 2011 naar de Kamer gestuurd. Ook in een advies van DLA Piper advocaten werd op de tekortkoming van de Interventiewet gewezen.
Link naar reactie
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    139

Ik heb mezelf aangeleerd, om problemen die ik zelf niet kan oplossen, over m\'n schouder te flikkeren en er geen moment aandacht meer aan te schenken. (en nu doe ik toch even) \nWeet je..... zelfs een geheel nieuwe 2e en 1e kamer lossen dit niet op, dus waar maak jij je nog druk om.\n\nOf denk je echt dat je kundige mensen in die kamers kunt krijgen, als ze in het bedrijfsleven 5 keer zoveel kunnen verdienen? \n\nNiek
Link naar reactie
Of de burger heeft gekozen op 12-09-2012 of er is iets volkomen mis met de rechtstaat in Nederland, en gezien Alex nu koning word begin ik steeds meer in het laatste te geloven.\nEen regering van PVV en SP voor de troonopvolging dat kan natuurlijk niet dus is er gesjoemeld met de stemmen \"PvdA en SP stemmen zijn verwisseld\" want een PvdA en VVD regering kan natuurlijk wel, de PvdA voor het volk zogenaamd en de VVD voor de bazen.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;632852]Druk maken doe ik me niet, maar ik heb een hekel aan politici die zaken zo eenzijdig voorstellen. De burgers moeten daar niet langer intrappen en de verantwoordelijkheid op de juiste plaats leggen.[/QUOTE]\r\n\r\nGezien de lap tekst ben je er redelijk mee bezig.\r\n\r\nKan je het oplossen? Ik zeg DOEN.\r\nKan je het niet oplossen? Laat het LOS.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Die Samson heeft zich mooi in de luren laten leggen door de VVD. Gisteren was hij nog op de tv. Hier is dan een rasechte VVD\'er aan het woord. Van dat \'inkomensafhankelijke\' is totaal niets terechtgekomen. En nu pakt Samson maar de spaarcenten van de ouderen af. Wel zo gemakkelijk. Beste mensen, stem nooit meer op de PvdA, want die hebben hun ware gezicht laten zien. Niets voor het volk of de arbeiders! Mensen met lage inkomens en ouderen worden financieel uitgekleed. Nooit meer PvdA stemmen! Nooit meer!
Link naar reactie
[QUOTE]Wat wil je hier nu mee bereiken?[/QUOTE]\r\nWaar staat dat ik er iets mee wil bereiken? Waar staat deze Topic? In het internet café. In een café kun je gewoon wat kletsen. vermoedelijk valt de drank bij sommigen te zwaar.\r\n\r\n[QUOTE]Anderhalve man en een paardekop lezen dat ongenuanceerde geneuzel, wordt lid van een partij, zorg dat je in de kamer komt en doe er wat aan. [/QUOTE]\r\nOngenuanceerd? Ik dacht dat ik behoorlijk de vinger op de zere plek leg. Ik geef voorbeelden en feiten. Dat sommige mensen daar niet tegen kunnen ligt aan henzelf. Waarschijnlijk komen dat soort mensen zelf nergens mee klaar. \r\n\r\nIk ben altijd al actief geweest in de politiek en in de samenleving. Ik geef ook altijd oplossingen. Maar hoe kun je met mensen praten die er voortdurende op uit zijn om hun eigen zakken te vullen. Neem nou Wim kok. Nee, toen hij premier was, vond hij het zeer verwerpelijk dat mensen zoveel verdienden en zich bonussen toeëigenden in contanten, in de vorm van obligaties en aandelen. Toen hij ermee stopte had hij zo \'tig\' commissariaten en verdiende driftig bij. Toen was het ineens prima. \r\n\r\n[QUOTE]Het zijn de kinderen van die ouderen , die denken dat straks de erfenis te klein uitvalt.[/QUOTE]\r\nZeg jij maar tegen je ouders dat jij afziet van jouw deel van een erfenis.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;632900]ik dacht van dat dikke pensioen.[/QUOTE]\r\n\r\nJawel... daardoor kan ik hem [B]blijven[/B] rijden tjoekse. Deze maand weer poetsen in de stalling en half maart ga ik hem weer \"uitlaten\". \r\nEind oktober zet ik hem weg binnen, onverwarmd. Half maart 1 druk op de knop en dan pruttelt tie weer heel tevreden. \r\nElk jaar sleur ik de startbooster mee, maar nog nooit nodig gehad.:-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...