Ga naar inhoud

De hele Tweede Kamer moet opstappen!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    139

[QUOTE=Aladin;632882]Of ik het er mee eens ben of niet laat ik maar in het midden.\nPolitiek en Godsdienst dient men te mijden op een forum als dit.[/QUOTE]\n\nPolitiek en Godsdienst horen bij het leven, dat vind je overal in terug en je mag hier in Nederland kiezen of je er wat mee wilt doen of niet, er zijn landen waar het erger kan zijn.\n\nJe hebt allemaal een jaar of tachtig gekregen om hier rond te hangen, dat kun je op verschillende manieren doen, leven met plezier met veel of weinig geld of als chagrijn met veel of weinig geld.\n\nIk heb gekozen voor plezier en met weinig geld al zo\'n 45 jaar en het bevalt mij prima, ik werk om te leven en ik leef niet om te werken, veel van mijn leeftijd genoten zijn er al niet meer en zijn met een dik pensioen gestorven voordat zij er ook maar één cent van konden innen.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;632920]Bij ons was er geen deel , Ruim 96 jaar is hij geworden ,dus hij heeft er lang en goed van genoten. en zo hoort het .:)[/QUOTE]\r\n\r\nZo gaat het bij de meeste , denk ik.\r\nHet is ook nergens voor nodig om van je ouders geld te erven .Laat ze gewoon lekker alles zelf op maken ,als ze die kans hebben . Ze hebben er tenslotte hard genoeg voor gewerkt.\r\nOok hebben de meeste kinderen (jongeren) het tegenwoordig veel beter dan hun ouders.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;632856]Had vanmorgen de link naar 150 kamerleden gestuurd en heb nu al 134 toezeggingen van kamerleden dat ze volgende week gezamelijk hun kamerlidmaatschap op zullen zeggen.\r\nOp dinsdag tijdens het vragenuurtje op 14.00, ze zullen de 16 kamerleden die het nog niet hebben toegezegt proberen mee te krijgen in dit besluit.:-P[/QUOTE]\r\nLOL, die 16 zijn nog ff nodig om de wet op het verbod van vuurwerk op Koninginnedag er door te krijgen i.v.m. de vogeltjes.
Link naar reactie
Tja, in het nieuws: flinke huurverhogingen te verwachten om de twijfelende kopers te porren...\nM.a.w. [I]diegenen die geen kant op kunnen straf je[/I] (weglopen doen ze echt niet), dat veroorzaakt prijsverhoging = inflatie, en dan heb je over een paar jaar weer een reden om meer te bezuinigen. En alles besloten door mensen die zelf een eigen huis hebben, dus geen last van de maatregel, en de waarde van hun huis door dit soort beslissingen alleen maar zien stijgen.\n\nIk snap misschien een beetje wat je bedoelt Hulk...\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[quote]maar er blijven uitvreters, en die klagen het hardste[/quote]\r\nIs dat zo? Ik denk dat die wat nu het hardst klagen de mensen met de laagste lonen zijn en die klagen terecht.\r\nMensen met hogere inkomens hebben vaak nooit aan de onderkant van de markt gewerkt en hebben geen flauw benul wat zich daar afspeelt.\r\nEn dan komen al gauw dit soort uitspraken en het soort uitspraken over eigen huizen.\r\n\r\nIk wilde me eigenlijk niet met deze discussie bemoeien, maar ik heb vanalles meegemaakt, van uitkeringsgerechtigde, via werken (enkele banen) naar een hogere baan als ambtenaar naar WAO en dus ook verschillende inkomensgroepen meegemaakt.\r\nDe meesten in de regering hebben echt geen flauw benul wat zich aan de onderkant van de samenleving afspeelt. En ambtenaren, ik heb er tussen gezeten, daar wil ik niet eens over beginnen.:(\r\n\r\nHet beste zie je dat terug toen er de inkomens afhankelijke zorgpremie kwam.\r\nTjonge, de mensen met geld moesten eens wat extra veel betalen, iets wat aan de lage kant van de inkomens grens al vele jaren gebeurt. En wat je toen op diverse sites aan uitspraken en scheldwoorden zag richting mensen met de kleinere portemonnee was meer dan idioot en asociaal te noemen.\r\n\r\nEn in dat geval klopt deze uitspraak wel:\r\n[quote]maar er blijven uitvreters, en die klagen het hardste[/quote]\r\n\r\nIk zeg niet dat de mensen met meer geld alles moeten betalen, maar procentueel gezamenlijk delen is wel de eerlijkste wijze van bezuinigen, en daar willen die allemaal niet aan.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;633050]ik dacht altijd dat een goed verstaander maar een half woord nodig had.[/QUOTE]\nEr zijn ook slechte verstaanders en die wil ik niet uitsluiten te laten begrijpen wat je bedoelt.\n\n\nEen maatregel als huurverhoging om een koopmarkt te stimuleren doet mij denken dat politici onze eigen Nederlandse vastgoedmarkt als buiten de realiteit zien liggen, en de huizenprijzen die bij ons ooit net zo onrealistisch stegen geen oorzaak van problemen bij banken kunnen zijn. Ze houden vast aan die hoge prijzen, en passen hierom lapmiddelen toe. Waar in de markt zie je dat de overheid de verkoop van iets stimuleert door de concurrent duurder te maken ? De overheid als inflatie-stimulator.\nIk zou zeggen: pak je verlies, laat die prijzen verder zakken, en zie die markt vanzelf aantrekken. En dan zie je mensen verhuizen die willen verhuizen, niet die moeten verhuizen, want hoeveel mensen moeten hierdoor straks hun woning verlaten in de richting van een lagere huur i.p.v. een koophuis ? Is het niet juist een onderdeel van een bubbel om te blijven denken dat iedereen naar \'duurder\' verhuist ? \n\nIk moet wel zeggen dat \'huurverhoging\' een ongenuanceerde term is. Het gaat om een beperktere groep dan ik in eerste instantie dacht, maar toch geloof ik dat mensen niet uit hun huis (lees: omgeving) geprijsd mogen worden:\n\n[url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-de-maximale-huurverhoging.html]\"Hoe hoog is de maximale huurverhoging?\n\nHuurders die meer dan € 43.000 verdienen en in een goedkope huurwoning wonen, krijgen vanaf 2013 mogelijk 5% extra huurverhoging. Huurders met een huishoudinkomen tussen de € 33.000,- en de € 43.000,- kunnen vanaf 2013 een extra huurverhoging krijgen van 1% bovenop de jaarlijkse huurverhoging van 1,5% plus inflatie.\"[/url]\n\nWat dan weer de term \'goedkope huurwoning\' inhoudt staat er niet bij.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633064]\r\n\r\n\r\nHuurders die meer dan € 43.000 verdienen en in een goedkope huurwoning wonen, krijgen vanaf 2013 mogelijk 5% extra huurverhoging. Huurders met een huishoudinkomen tussen de € 33.000,- en de € 43.000,- kunnen vanaf 2013 een extra huurverhoging krijgen van 1% bovenop de jaarlijkse huurverhoging van 1,5% plus inflatie.\"[/url]\r\n\r\nWat dan weer de term \'goedkope huurwoning\' inhoudt staat er niet bij.[/QUOTE]\r\n\r\nZoiets is niks nieuws ,dat was of wilde ze tientallen jaren geleden ook al eens doen.\r\nOok wordt er bij het verkrijgen van een huurwoning naar je inkomsten gekeken . Je kunt voor een bepaalde woning te weinig verdienen ,dan krijg je hem dus niet ,maar het kan ook dat je te veel verdiend ,en dan krijg je hem ook niet !\r\n\r\nDat de huizen zo duur zijn ligt alleen maar aan de consument en nergens anders aan. Als er niemand meer wil kopen ,dan zakken de prijzen vanzelf !
Link naar reactie
Ik blijf dit soort discussies leuk vinden temeer de \"eigen huis\" bezitter merendeels helemaal geen \"eigen huis\" hebben maar een \"hypotheek\"en dan dus eigenlijk hetzelfde doen als een woningstichting, het onderhouden van een huis voor de werkelijke eigenaar \"de bank\". De werkelijke schuldige in alle crisis gevallen is \"de bank\" want zij waren het die omwille van het meer verkopen van leningen en hypotheken bij de regering bedongen hebben dat de rente aftrekbaar van de belasting moest zijn waardoor zij dus meer geld konden uitlenen, dat uitlenen is dus flink uit de hand gelopen, want men ging de klanten steeds meer laten lenen, want de huizen zouden steeds meer waard worden, wat dus zoals nu blijkt niet het geval is, dus zitten zij met de gebakken peren en moet de klant er maar voor opdraaien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...