Ga naar inhoud

Fabrikant printer zegt: instabiele windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag, Het lukt niet om mijn nieuwe printer te installeren. De fabrikant heb ik het probleem uitgelegd en hij zegt dat waarschijnlijk mijn Windows98SE instabiel is geworden. Hij geeft als enige optie: opnieuw installeren. Vraag: is er een diagnostisch programma dat ik los kan laten op windows dat misschien het probleem kan oplossen? Of is herinstallatie echt de enige optie?
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:692c2f9fc9="plextor"]als het goed is . zitten er op de cdrom usb2 drivers. install dezen eens zonder de andere software . en laat dan windows naar je printer zoeken . koppel de printer af ook de stroom. dus usb kabel uit de pc en de stekker uit het stopkontact .[/quote:692c2f9fc9] Het betreft HP LJ1010 en ik zie op de cd-rom wel iets met usb staan, maar het is geen .exe. De printer heb ik sowieso nog niet aangekoppeld, omdat de installatie van de software eerst moet lukken.
Link naar reactie
[quote:f1522482a4="Eddy X"]Enkele mogelijkheden: W98SE heeft soms wel eens last met USB, is W98 up to date? Heb je eerst de software van de printer geinstalleert alvorens de printer aan te sluiten? Zoniet soft verwijderen, printer afkoppelen herstarten en soft terug installeren. Eventueel parallel aansluiten.[/quote:f1522482a4] W98 is up-to-date, ik ga regelmatig naar de microsoft site voor updates. De software heb ik steeds geprobeerd aan te sluiten zonder dat de printer was aangesloten. Er zit geen parallele aansluiting op de printer. :cry: Windows lijkt me wel kaduuk, want de Windows wizard om een nieuwe printer aan te sluiten, werkt niet meer: als hij vraagt of het een printer is die rechtstreeks is aangesloten of via een netwerk, en ik klik: rechtstreeks, verschijnt het zandlopertje en dat gaat niet meer weg. Ctrl-alt-del is dan nog de enige mogelijkheid. :cry:
Link naar reactie
[quote:5bbae13044="derkdejong"]en wel enig effect op poging om printer te installeren?[/quote:5bbae13044] De windowswizward werkt nog steeds niet. Installatie vanaf CD-rom: hij stokte weer bij kopieren plug and playbestanden. Na ongeveer een kwartier kwam er een bericht: "Kan een of meer bestanden die zijn vereist voor het herstellen van de oorspronkelijke staat van de computer, niet vinden. Herstellen is niet mogelijk." Daarnaast kwamen er achter de volgende pop-up berichten: "Interne fout 2905 C:\Config.Msi\5420obb.rbs, C:\Config.Msi\3865bf.rbs, C:\Config.Msi\528d6.rbs en C:\Config.Msi\3dbd6c.rbs
Link naar reactie
de map config.msi heeft iets te maken met opslag van installatiebestanden en zou als alles goed loopt verwijderd kunnen worden, lees ik ergens. ook lees ik: verwijder die map cq verplaats naar ander station cq hernoem, als remedies. wat soms ook helpt: eerst de installatiebestanden op de cd kopiëren naar hd. als win weigerachtig blijft misschien nog eens opnieuw laten updaten? (zolang je tenminste niet wilt formatteren + opnieuw installeren, want daar knapt ieder systeem van op!)
Link naar reactie
[quote:088cb9c98c="derkdejong"]de map config.msi heeft iets te maken met opslag van installatiebestanden en zou als alles goed loopt verwijderd kunnen worden, lees ik ergens. ook lees ik: verwijder die map cq verplaats naar ander station cq hernoem, als remedies. wat soms ook helpt: eerst de installatiebestanden op de cd kopiëren naar hd. als win weigerachtig blijft misschien nog eens opnieuw laten updaten? (zolang je tenminste niet wilt formatteren + opnieuw installeren, want daar knapt ieder systeem van op!)[/quote:088cb9c98c] Ik heb de cd-romsoftware gedownload van de HP-site, maar ook via die weg liep de installatie vast op hetzelfde punt. De map c:\config.msi kan ik helemaal niet vinden op mijn computer. Helaas ben ik een leek, dus misschien is de beste oplossing: printer omruilen voor een met parallele kabel (tip HP).
Link naar reactie
[quote:551d9e0edc="taco78"]installeer is de nieuwste windows installer 2.0 voor windows 98 [url]http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=cebbacd8-c094-4255-b702-de3bb768148f&DisplayLang=en[/url][/quote:551d9e0edc] Gedaan. Daarna hoopvol geprobeerd de printer te installeren vanaf de CD-rom, maar weer treedt de hapering op, op hetzelfde punt. :cry: :cry:
Link naar reactie
het kán natuurlijk zijn dat je vastloopt op resten van eerdere (de eerste) pogingen om de printer te installeren... vermeldingen in het register, staat er iets van hp in configuratiescherm-software? kan je natuurlijk nog even uitsluiten. je kan ook de printer omruilen.. maar ik zou zelf kiezen voor een grondige aanpak: data veiligstellen, formatteren en alles (wat nodig is) opnieuw installeren. zul je eens zien hoe je ding daar van op knapt!
Link naar reactie
[quote:c095a171c4="diana"]De fabrikant heb ik het probleem uitgelegd en hij zegt dat waarschijnlijk mijn Windows98SE instabiel is geworden. Hij geeft als enige optie: opnieuw installeren.[/quote:c095a171c4] das echt weer iets voor HP :-? :roll: :wink: [quote:c095a171c4="derkdejong"]data veiligstellen, formatteren en alles (wat nodig is) opnieuw installeren.[/quote:c095a171c4] niet doen! dan geef je HP gelijk!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...