Ga naar inhoud

Fabrikant printer zegt: instabiele windows


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:71820bbe34="Eddy X"]Ok, je hebt nu de standaard Windows driver. Ga nu terug naar systeem/apparaatbeheer/displaydriver, dubbelklikkken op de Windriver, en kiezen voor stuurprogramma bijwerken, zelf kiezen en verwijzen naar driver op Cd. Heb ondertussen de driver gevonden voor de Iiyama: http://list.driverguide.com/list/company477/page2/index.html Login: drivers Password: all[/quote:71820bbe34] Dit lukt niet. Hij zegt: er is geen apparaat informatie gevonden op deze lokatie (bij mij E:\ waar de ATi-installatiecdrom zit)
Link naar reactie
Je moet wel diep genoeg in de structuur van de CD-rom gaan, niet zomaar E: Je dient de driver voor Win98 aan te geven. Voor het geval dat er toch een ander merk displaydriver inzit; download dit http://www.fxcounters.com/counter/dlcount.php?id=gtopala&url=http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw.exe even, kan je alle hardware nakijken die in je PC zit.
Link naar reactie
[quote:7c5c07bd45="Eddy X"]Je moet wel diep genoeg in de structuur van de CD-rom gaan, niet zomaar E: Je dient de driver voor Win98 aan te geven. Voor het geval dat er toch een ander merk displaydriver inzit; download dit http://www.fxcounters.com/counter/dlcount.php?id=gtopala&url=http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw.exe even, kan je alle hardware nakijken die in je PC zit.[/quote:7c5c07bd45] Als ik 'dieper in de structuur' ga, kan ik niet op OK klikken. De displaydriver is echt de enige echte. Heb al eerder gehad dat ik ATI per ongeluk verwijderd had uit de software (toen ging dat wel en heel makkelijk) en daarna heb ik ATI weer geïnstalleerd, ook zonder problemen. Het is echt wel de goeie displaydriver.
Link naar reactie
[quote:35e1628ac9="Eddy X"] Voor het geval dat er toch een ander merk displaydriver inzit; download dit http://www.fxcounters.com/counter/dlcount.php?id=gtopala&url=http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw.exe even, kan je alle hardware nakijken die in je PC zit.[/quote:35e1628ac9] Ik heb Everest Home. Daarin staat: ATI Rage FuryPro\Xpert 2000 Pro Video Adapter. Bustype: AGP 4x
Link naar reactie
[quote:728d2bd438="jweijde"]ja, maar welk type videokaart geeft Unknown Device Identifier aan? had je de chipsetdrivers ook al geinstalleerd? die vind je een aantal posts terug (op de 2e pagina geloof ik, intelchip.exe).[/quote:728d2bd438] Chipsetdrivers net geïnstalleerd. Opnieuw opgestart, allerlei hardware gevonden etc, prima. Opnieuw ATI proberen te installeren, weer hetzelfde bericht: niet ondersteund door geinstalleerde beeldschermadapter. Vraag: hoe krijg ik oude ATI-onderdelen weg?
Link naar reactie
[quote:35d51d193d="Eddy X"][quote:35d51d193d="diana"][/quote:35d51d193d] Ik heb Everest Home. Daarin staat: ATI Rage FuryPro\Xpert 2000 Pro Video Adapter. Bustype: AGP 4x[/quote:35d51d193d] Dus toch AGP ? Voor Windows 98 heb je echt de AGP drivers nodig.[/quote] Dus? Het advies om windows over de oude versie heen te installeren is gewoon niet zo'n goed advies. Mijn printer installeert nog steeds niet, en nu doet m'n ATI driver het ook niet meer. :cry:
Link naar reactie
Jawel hoor, ik heb er ook al verschillende drivers vandaan. je moet eerst de driver die je zoekt aanklikken, daarna opent er een pagina waar je op de link onder "Filename" moet klikken. Je word dan naar een andere pagina geloost waar je moet inloggen met de gegevens van Eddy X. Je krijgt dan een melding dat je account binnenkort verloopt, die kun je negeren en daarna kun je op de link "If you don't want to create your new account, click here to continue on to the site." Op de pagina die dan opent moet je onder Download Verification de drie letters in het vak ernaast invullen. Vervolgens kun je de drivers downloaden door op de button eronder te klikken.
Link naar reactie
[quote:21cb74bff9="jweijde"]Jawel hoor, ik heb er ook al verschillende drivers vandaan. je moet eerst de driver die je zoekt aanklikken, daarna opent er een pagina waar je op de link onder "Filename" moet klikken. Je word dan naar een andere pagina geloost waar je moet inloggen met de gegevens van Eddy X. Je krijgt dan een melding dat je account binnenkort verloopt, die kun je negeren en daarna kun je op de link "If you don't want to create your new account, click here to continue on to the site." Op de pagina die dan opent moet je onder Download Verification de drie letters in het vak ernaast invullen. Vervolgens kun je de drivers downloaden door op de button eronder te klikken.[/quote:21cb74bff9] Hier begrijp ik niet veel van. Hoe weet ik van de gegevens van Eddy X zijn? Hoe dan ook, ik dacht begrepen te hebben dat het niet aan de beeldschermdriver ligt. Allereerst wil ik alle oude ATI-onderdelen verwijderen, en dat lukt niet tot nu toe. Op de ATI-site heb ik dit gevonden: Prior to attempting to install drivers for your ATI product, try exiting all other applications running on the system. You may additionally consider disabling/removing any devices which share IRQ, DMA, or IO Port resources with your graphics card. Then try installing your ATI display driver again. (???) Heeft iemand een suggestie hoe dit aan te pakken?
Link naar reactie
"Prior to attempting to install drivers for your ATI product, try exiting all other applications running on the system. You may additionally consider disabling/removing any devices which share IRQ, DMA, or IO Port resources with your graphics card. Then try installing your ATI display driver again. (???)" dat wil zeggen dat je moet proberen om alle programma's die je hebt draaien af moet sluiten (alle openstaande vensters, virusscanner, firewall, ed) Eventueel kun je mbv CTRL+ALT+DELETE overige taken beeindigen (al weet ik niet precies welke taken vereist zijn, in ieder geval explorer.exe en systray.exe. die moet je dus iig laten staan) Verder zul je eventueel hardwareonderdelen uit moeten schakelen of moeten verwijderen. Dit kun je doen door naar het onderdeel Systeem te gaan in het Configuratiescherm en het tabblad Hardware te openen. Hier kun je de hardware selecteren en met de knop Verwijderen, verwijderen (logisch ;)). Klik niet op vernieuwen en herstart je pc niet voordat je hebt geprobeerd de drivers van je videokaart te verwijderen. Bij een herstart installeert ie namelijk de verwijderde hardware weer. Hardwareonderdelen die je kunt verwijderen zijn je netwerkkaart, geluidskaart en modem. dus, om ff samen te vatten: ;) 1. sluit openstaande programma's af 2. verwijder in het configuratiescherm je netwerk-, geluid- en evt. modemkaart. 3. probeer de drivers van je videokaart te verwijderen. overigens, met "de gegevens van Eddy X" bedoelde ik de gebruikersnaam en het wachtwoord dat hij al eerder in deze topic heeft gepost. Op driverguide kun je inloggen met u: drivers p: all
Link naar reactie
Ok nog eens van voor afaan. 1)In apparaatbeheer beeldschermadapter, kies de standaard Windows driver. 2)Herstart 3)Verwijder via software de ATI driver. 4)Herstart 5)Installeer de ATI driver opnieuw. 6)Herstart 7)Klik rechts op een lege plek van het bureaublad en stel resolutie en kleur in. De beeldschermdriver is niet absoluut noodzakelijk. Als de opgegeven site je te ingewikkelt is, stuur dan een PB met je emailadres, dan stuur ikje de driver wel door. Ik denk dat we ergens halverwege na je Windowsreinstall een beetje te snel van stapel gelopen zijn met allerhande zaken toe te passen, de ATI driver was nog aanwezig als beeldschermdriver, het simpel aanpassen van de resolutie was mijn inziens voldoende geweest. Het herinstalleren van een Windows systeem is niet zo'n slechte maatregel als je alle gegevens wil behouden. Soms loop je na een herinstall tegen kleine problemen aan, en moet je even het hoofd erbij houden om die op te lossen (heb ik dus niet gedaan :( )
Link naar reactie
Het probleem was juist dat de ATI-driver zich niet liet verwijderen via software. Maar ik ga alles hierboven niet opvolgen. Op het forum-onderdeel dat over beeld gaat, heb ik de vraag gesteld hoe de ATI-onderdelen verwijderd kunnen worden. Daar kwam de juiste tip: drivercleaner, een tooltje om o.a. ATI-drives te verwijderen. Nu is alles van ATI weg. :wink:
Link naar reactie
Ik hoop dat het je nu lukt om de soft voor de ATI kaart te installeren, maar heb zo mijn twijfels. Eén van mijn eerste Pc's was uitgerust met een ATI Mach64 kaart, idien na een herinstallatie van Windows niet eerst werd gekozen voor standaard Windows drivers, en zonder herstart, was het onmogelijk om de juiste drivers te installeren. Je hebt nu wel de drivers van ATI kunnen verwijderen, maar bepaalde verwijzingen in het register blijven aanwezig. Doorloop het register en verwijder elke verwijzing naar ATI alvorens de driver opnieuw te installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...