Ga naar inhoud

Fabrikant printer zegt: instabiele windows


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:33bdd3a719="jweijde"]en opletten dat je de OEM-code van windows 98 bij de hand hebt ;) staat meestal op de cd, op je certificate of authenticity, de 'handleiding' of op een sticker op je pc. Je kunt m ook achterhalen (dacht ik) door met de rechter-muisknop te klikken op Deze Computer en dan te kiezen voor Eigenschappen. code ziet er zo uit: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (letters en cijfers) even noteren. Je hebt hem nodig tijdens de installatie.[/quote:33bdd3a719] Windows98se heb geherinstalleerd, overalles heen. Maar: nu ismijn beeldniet goed, het ziet er uit als in de veilige modus, een zeer vereenvoudigd grafisch uiterlijk. Wie helpt? Hoe krijg ik weer mijn oude vertrouwde windowsuiterlijk?
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:ab68fe61eb="derkdejong"]drivers van je videokaart (ophalen bij de fabrikant voor nieuwste versie) installeren, daarna kun je via rechtsklik op desktop-eigenschappen-geavanceerd het beeldscherm meer helemaal mooi instellen.[/quote:ab68fe61eb] Ik heb geprobeerd de ATI w98 rpro opnieuw te installeren, maar die geeft het volgende aan tijdens de installatie: "This display driver is not compatible with the display adapters installed in your computer" En zo heb ik een groot probleem, want de printer wilde niet installeren, maar andere zaken laten zich ook niet meer installeren ben ik bang... Graag jullie advies (Grootste probleem is dat ik niet meer kan typen in Word, omdat er zwarte regels verschijnen.)
Link naar reactie
je hebt dus een ATI Rage Pro videokaart als ik het goed begrijp? dan kun je de driver hier downloaden: http://www.ati.com/support/drivers/winme/wme-rpro-4132655-directx.html eventueel ben je nog direct x nodig, die kun je hier krijgen: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197 (is alleen wel 166 mb :o )
Link naar reactie
[quote:e07032c80f="jweijde"]je hebt dus een ATI Rage Pro videokaart als ik het goed begrijp? dan kun je de driver hier downloaden: http://www.ati.com/support/drivers/winme/wme-rpro-4132655-directx.html eventueel ben je nog direct x nodig, die kun je hier krijgen: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197 (is alleen wel 166 mb :o )[/quote:e07032c80f] Ook bij de downloadversie krijg ik het foutbericht: "ERnstig. Deze driver is niet compatible met de beeldschermadapters die in dit syteem zijn geinstalleerd." Ik zou graag terug willen naar vóór de herinstallatie. Is dat mogelijk? Of is er iemand die weet waar het probleem zit met de ATI-driver?
Link naar reactie
hmm, dan heb je blijkbaar toch een andere videokaart. heb je Windows 98 of Windows 98 SE? probeer eens te achterhalen welk type ATI videokaart je hebt. Je kunt daarvoor evt. het programma Unknown Device Identifier gebruiken. Deze is [b:d507795ccc][url=http://www.zhangduo.com/UnknownDeviceIdentifier.exe]hier[/url][/b:d507795ccc] te downloaden. Kijk naar de onderdelen die met ATI beginnen.
Link naar reactie
[quote:5275fbe10f="jweijde"]hmm, dan heb je blijkbaar toch een andere videokaart. heb je Windows 98 of Windows 98 SE? probeer eens te achterhalen welk type ATI videokaart je hebt. Je kunt daarvoor evt. het programma Unknown Device Identifier gebruiken. Deze is [b:5275fbe10f][url=http://www.zhangduo.com/UnknownDeviceIdentifier.exe]hier[/url][/b:5275fbe10f] te downloaden. Kijk naar de onderdelen die met ATI beginnen.[/quote:5275fbe10f] Ik denk het niet, want ik heb een cd'tje met alle programma's, ook de drivers. Het kan zijn dat ik mijn beeldschermdriver moet herinstalleren. Maar die heb ik nietmeer. Het nummer is iiyama MT-9017T. Echter dat nummer staat niet bij de drivers op de IIyama-site. Weet iemand waar ik de juiste beeldschermdriver kan vinden op internet?
Link naar reactie
beeldschermadapter: dat is de driverset van de grafische kaart, en dus niet van je monitor. als je windows eroverheen hebt gezet: zie je dan in configuratiescherm - software - lijst geînstalleerde programma´s een vermelding van ati staan? die moet je dan eerst netjes deïnstalleren via de knop verwijderen. ati laat zich niet installeren over bestaande drivers heen. maar voor alles moet je wel weten of je de goede drivers hebt, en dat weet je als als je de kaartnaam/-code kent. daarvoor is die device-identifier van belang. we komen er wel, maar je moet alle noodzakelijke stappen nemen!
Link naar reactie
[quote:b62d53ab9d="derkdejong"]beeldschermadapter: dat is de driverset van de grafische kaart, en dus niet van je monitor. als je windows eroverheen hebt gezet: zie je dan in configuratiescherm - software - lijst geînstalleerde programma´s een vermelding van ati staan? die moet je dan eerst netjes deïnstalleren via de knop verwijderen. ati laat zich niet installeren over bestaande drivers heen. maar voor alles moet je wel weten of je de goede drivers hebt, en dat weet je als als je de kaartnaam/-code kent. daarvoor is die device-identifier van belang. we komen er wel, maar je moet alle noodzakelijke stappen nemen![/quote:b62d53ab9d] Dat heb ik allang geprobeerd, maar hij zegt: "oude of niet-ati onderdelen kunnen niet worden verwijderd."
Link naar reactie
Je dient inderdaad eerst de juiste drivers van de videokaart te installeren, die voor het beeldscherm hebben niet zo'n groot belang. Eerst en vooral dien je via systeem/apparaatbeheer/beeldschermadapter, de standaard Windows driver te selecteren. Pas na een herstart kan je de juiste drivers installeren. Even nog een bedenking, indien het om een AGP kaart gaat, moet je vóór alles de moederbord drivers installeren (AGP en best ook IDE).
Link naar reactie
[quote:6a1def5c70="Eddy X"]Je dient inderdaad eerst de juiste drivers van de videokaart te installeren, die voor het beeldscherm hebben niet zo'n groot belang. Eerst en vooral dien je via systeem/apparaatbeheer/beeldschermadapter, de standaard Windows driver te selecteren. Pas na een herstart kan je de juiste drivers installeren. Even nog een bedenking, indien het om een AGP kaart gaat, moet je vóór alles de moederbord drivers installeren (AGP en best ook IDE).[/quote:6a1def5c70] Bij Systeem/apparaatbeheer/beeldschermadapter staat: standaard PCI grafische adapter.
Link naar reactie
[quote:80245d8b82="Eddy X"]Je hebt toch Cd's, diskettes gekregen toen je de PC aankocht ? Of indien je het om zelfbouw gaat, heb je je toch de drivers voor alle apparatuur ?[/quote:80245d8b82] Ja precies, ik heb ook de ATI-driver op een cd staan. Maar hij wil niet installeren. Nu stond ATI er gewoon nog op na de windowsherinstallatie, maar het beeld was toch niet goed. Vandaar de poging ATI nog eens te installeren. Daarvoor heb ik geprobeerd ATI weg te halen bij configuratiescherm->software, maar ATI laat zich daar niet verwijderen. Dus probleem: niet te verwijderen en niet opnieuw te installeren.
Link naar reactie
Ok, je hebt nu de standaard Windows driver. Ga nu terug naar systeem/apparaatbeheer/displaydriver, dubbelklikkken op de Windriver, en kiezen voor stuurprogramma bijwerken, zelf kiezen en verwijzen naar driver op Cd. Heb ondertussen de driver gevonden voor de Iiyama: http://list.driverguide.com/list/company477/page2/index.html Login: drivers Password: all
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...