Ga naar inhoud

Fabrikant printer zegt: instabiele windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kwam op het idee om mijn oude printer, een Canon S300, nog eens proberen te installeren. En wat blijkt? Dat lukt ook niet meer. Hij installeert eerst het stuurprogramma, dat lijkt dan voltooid, maar vervolgens verschijnt het zandlopertje en verdwijnt niet meer. Dus: ctrl-alt-del gedaan. Dan komt het volgende bericht op een logo van Canon: "Geen printerdriver geïnstalleerd op dit systeem." Er is dus iets stuk, wat ook blijkt uit het feit dat de printerwizard van Windows het niet meer doet, die blijft ook haken op een zandlopertje. Conclusie: tijdens het installeren van de HP-printer is er iets stuk gegaan. Ik heb de installatie de eerste keer moeten afbreken vanwege Zonealarm, en daarbij of daarna is er iets gemold in mijn computer.
Link naar reactie
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmm, misschien zit er dan toch weinig anders op dan windows te herinstalleren. Maar misschien helpt dit: Ga naar Printers in het Configuratiescherm Kies Een printer toevoegen kies lokale printer klik volgende klik Diskette Kies Bladeren Blader naar map met driver (in de map waar je het van hp.nl/hp.com gedownloade driverpakket hebt uitgepakt staat ie in de submap Nedrlnds\Drivers\Win9X_ME\HB) Klik Ok Selecteer printer Klik Volgende Kies Stuurprogramma vervangen (als daarom gevraagd wordt) Klik Volgende Kies printerpoort (als daarom gevraagd wordt) Klik Volgende Standaardprinter ja Kies Voltooien hiermee installeer je de printer dus niet via de megeleverde installatiesoftware. Als dit niet werkt is er denk ik toch echt iets mis met Windows.
Link naar reactie
[quote:6ab4d5568e="jweijde"]Hmm, misschien zit er dan toch weinig anders op dan windows te herinstalleren. Maar misschien helpt dit: Ga naar Printers in het Configuratiescherm Kies Een printer toevoegen kies lokale printer klik volgende klik Diskette Kies Bladeren Blader naar map met driver (in de map waar je het van hp.nl/hp.com gedownloade driverpakket hebt uitgepakt staat ie in de submap Nedrlnds\Drivers\Win9X_ME\HB) Klik Ok Selecteer printer Klik Volgende Kies Stuurprogramma vervangen (als daarom gevraagd wordt) Klik Volgende Kies printerpoort (als daarom gevraagd wordt) Klik Volgende Standaardprinter ja Kies Voltooien hiermee installeer je de printer dus niet via de megeleverde installatiesoftware. Als dit niet werkt is er denk ik toch echt iets mis met Windows.[/quote:6ab4d5568e] Jij bedoelt de printerwizard, maar die is ook stuk zoals ik al zei. Als ik lokale printer kies, verschijnt het zandlopertje om niet meer te verdwijnen. Enige optie: ctrl-alt-del. Netwerkprinter kan ik nog wel kiezen, dan gaat hij wel door. Helaas heb ik geen netwerk.
Link naar reactie
ok, das duidelijk. lijkt me dan dat er iets mis is met de driverdatabase van windows zelf (die moet ie laden na het kiezen van lokale printer). Laatste wat je nog kunt proberen denk ik is het verplaatsen gehele map c:\windows\inf naar een andere lokatie. Maak daarna een nieuwe map met de naam "inf" aan in de windowsmap. Probeer vervolgens de wizard opnieuw. Als ie dan ook niet werkt, tja, dan zal windows toch echt opnieuw geinstalleerd moeten worden. Werkt ie wel, dan kun je de oude inf-map terugplaatsen. Denk er hierbij om dat je al bestaande bestanden NIET overschrijft. (inhoud oude inf-map weergeven, Ctrl+A (alles selecteren), Ctrl+C (Kopieren) vervolgens map c:\windows\inf openen en Ctrl+V doen, wanneer erom gevraagd wordt, al bestaand bestand niet vervangen, dus nee klikken.)
Link naar reactie
[quote:37a6cac483="Eddy X"]Dan toch maar Windows opnieuw "over" de bestaande installatie installeren, ik weet dat de meerderheid op dit forum hier helemaal niet voor is, maar 90% van de problemen met Win worden hiermee opgelost, en je behoudt je bestanden. :roll:[/quote:37a6cac483] Kan dat??? Blijven al je andere programma's dan staan, ook bijv. Word XP dat bij mij erop staat? En wat zijn de nadelen of eventuele negatieve gevolgen?
Link naar reactie
[quote:cc31ad40b1="jweijde"]ok, das duidelijk. lijkt me dan dat er iets mis is met de driverdatabase van windows zelf (die moet ie laden na het kiezen van lokale printer). Laatste wat je nog kunt proberen denk ik is het verplaatsen gehele map c:\windows\inf naar een andere lokatie. Maak daarna een nieuwe map met de naam "inf" aan in de windowsmap. Probeer vervolgens de wizard opnieuw. Als ie dan ook niet werkt, tja, dan zal windows toch echt opnieuw geinstalleerd moeten worden. Werkt ie wel, dan kun je de oude inf-map terugplaatsen. Denk er hierbij om dat je al bestaande bestanden NIET overschrijft. (inhoud oude inf-map weergeven, Ctrl+A (alles selecteren), Ctrl+C (Kopieren) vervolgens map c:\windows\inf openen en Ctrl+V doen, wanneer erom gevraagd wordt, al bestaand bestand niet vervangen, dus nee klikken.)[/quote:cc31ad40b1] Ik zie geen map c:\windows\inf ... :-?
Link naar reactie
oh, dan is ie waarschijnlijk nog verborgen. Kies in de Verkenner het menu Extra en selecteer Mapopties. Op het tabblad Beeld scroll je dan even naar "Verborgen bestanden" en klik je daar "Verborgen bestanden weergeven" aan. Als het goed is wordt ie nu weergegeven. Edit: na het klikken van Toepassen en Ok, natuurlijk ;)
Link naar reactie
[quote:3cb4e31fdd="jweijde"]oh, dan is ie waarschijnlijk nog verborgen. Kies in de Verkenner het menu Extra en selecteer Mapopties. Op het tabblad Beeld scroll je dan even naar "Verborgen bestanden" en klik je daar "Verborgen bestanden weergeven" aan. Als het goed is wordt ie nu weergegeven. Edit: na het klikken van Toepassen en Ok, natuurlijk ;)[/quote:3cb4e31fdd] Dat werkt, hij staat er. En naar welke lokatie kan ik de map verplaatsen?
Link naar reactie
[quote:75c65a350e="jweijde"]ok, das duidelijk. lijkt me dan dat er iets mis is met de driverdatabase van windows zelf (die moet ie laden na het kiezen van lokale printer). Laatste wat je nog kunt proberen denk ik is het verplaatsen gehele map c:\windows\inf naar een andere lokatie. Maak daarna een nieuwe map met de naam "inf" aan in de windowsmap. Probeer vervolgens de wizard opnieuw. Als ie dan ook niet werkt, tja, dan zal windows toch echt opnieuw geinstalleerd moeten worden. Werkt ie wel, dan kun je de oude inf-map terugplaatsen. Denk er hierbij om dat je al bestaande bestanden NIET overschrijft. (inhoud oude inf-map weergeven, Ctrl+A (alles selecteren), Ctrl+C (Kopieren) vervolgens map c:\windows\inf openen en Ctrl+V doen, wanneer erom gevraagd wordt, al bestaand bestand niet vervangen, dus nee klikken.)[/quote:75c65a350e] Je toevoeging had ik niet gelezen voordat ik de operatie uitvoerde. Ik heb gedaan: map verplaatst, nieuwe map inf aangemaakt, en printerwizard uitgevoerd. Die werkte nu, tot en met deze popup: "APPS.inf ontbreekt. Kopieer het bestand van windows set-up diskette naar de inf-map van windows" Wat moet ik nu doen? Oude map terugplaatsen? Die was toch de reden dat de wizard vastliep? En zo ja, als ik de map moet kopieren, dan is het probleem dat de oude map info 4 mappen bevat. Hoe doe ik dat met cltrA? Kan het niet met linkermuisknop, map kopieren, niet overschrijven?
Link naar reactie
wat je kunt proberen is in de oude (verplaatste) inf-map het bestand apps.inf opzoeken en deze kopieren naar de nieuwe inf-map in c:\windows en het daarna opnieuw proberen. Krijg je dan wederom een melding dat ie een bestand niet kan vinden, herhaal dit dan voor dat bestand. wat betreft het terugplaatsen: als je de oude inf map geopend hebt, zie je in het rechter verkennerscherm de bestanden en submappen van deze map. Wanneer je dan met ctrl+a alles selecteert, selecteert ie ook gelijk de submappen. Als je dan kopieert met ctrl+c plaatst ie de submappen ook op het klembord en worden deze dus ook meegekopieerd. maar je kunt ze inderdaad ook apart selecteren en knippen met behulp van de rechtermuisknop. Daarna kun je ze plakken in de nieuwe c:\windows\inf map.
Link naar reactie
[quote:f6bb412772="jweijde"]wat je kunt proberen is in de oude (verplaatste) inf-map het bestand apps.inf opzoeken en deze kopieren naar de nieuwe inf-map in c:\windows en het daarna opnieuw proberen. Krijg je dan wederom een melding dat ie een bestand niet kan vinden, herhaal dit dan voor dat bestand. [/quote:f6bb412772] Bestand opgezocht en gekopieerd naar nieuwe inf-map. Het installeren van de wizard kwam nu verder dan ooit, het hele plug-and-playbestanden-kopieren door, maar toen toch weer dit bericht: "ernstige fout ontdekt, de installatie wordt afgebroken." Waarna alles keurig terugdraait.
Link naar reactie
[quote:caa1d008c3="diana"][quote:caa1d008c3="Eddy X"]Dan toch maar Windows opnieuw "over" de bestaande installatie installeren, ik weet dat de meerderheid op dit forum hier helemaal niet voor is, maar 90% van de problemen met Win worden hiermee opgelost, en je behoudt je bestanden. :roll:[/quote:caa1d008c3] Kan dat??? Blijven al je andere programma's dan staan, ook bijv. Word XP dat bij mij erop staat? En wat zijn de nadelen of eventuele negatieve gevolgen?[/quote:caa1d008c3] Alle programma's blijven zonder wijziging behouden. Bij een installatie over een bestaand OS, worden alle updates als het ware verwijdert, en wordt Windows teruggezet naar de initiele installatie. Nadeel is dat resten van oude, verwijderde programma's, achterblijven in het register, en eventueel de werking van je PC kunnen vertragen. Verder is er helemaal geen nadeel aan deze manier van werken. Vermits je Win 98 gebruikt, is het programma Regclean van Microsoft hét geschikte hulpmiddel om het register op te schonen.
Link naar reactie
[quote:b3f189dd1f="jweijde"]ja, dat is denk ik nog de enige oplossing die wat uit kan richten. na afloop van de installatie kun je evt. Microsoft Regclean ff draaien (zoals Eddy X ook al zegt). Die is [b:b3f189dd1f][url=http://www.majorgeeks.com/download458.html]hier[/url][/b:b3f189dd1f] the downloaden.[/quote:b3f189dd1f] Regclean heb ik al. Maar ik durf het niet, windows over alles heen installeren. Moet ik nog ergens op letten of kan ik de zaak zo afdraaien?
Link naar reactie
en opletten dat je de OEM-code van windows 98 bij de hand hebt ;) staat meestal op de cd, op je certificate of authenticity, de 'handleiding' of op een sticker op je pc. Je kunt m ook achterhalen (dacht ik) door met de rechter-muisknop te klikken op Deze Computer en dan te kiezen voor Eigenschappen. code ziet er zo uit: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (letters en cijfers) even noteren. Je hebt hem nodig tijdens de installatie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...