Ga naar inhoud

Fabrikant printer zegt: instabiele windows


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:9d887b2ac2="derkdejong"]het kán natuurlijk zijn dat je vastloopt op resten van eerdere (de eerste) pogingen om de printer te installeren... vermeldingen in het register, staat er iets van hp in configuratiescherm-software? kan je natuurlijk nog even uitsluiten. je kan ook de printer omruilen.. maar ik zou zelf kiezen voor een grondige aanpak: data veiligstellen, formatteren en alles (wat nodig is) opnieuw installeren. zul je eens zien hoe je ding daar van op knapt![/quote:9d887b2ac2] Er staat inderdaad bij de softwaren HP1000series vermeld, maar als ik die wil verwijderen, komt er een pop-up met: "Deze bewerking is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geïnstalleerd" uitroepteken. En vervolgens wordt er niets verwijderd. Dezelfde boodschap verschijnt als ik bij programma's HP wil verwijderen. Register: ik heb het programma CCleaner, daarmee kun je fouten uit het register halen, is dat voldoende? Verder rommel ik niet graag inhet register.
Link naar reactie
ik denk vooralsnog niet aan een probleem met je usb-voorziening, want ik maakte al eerder mee dat een onvoltooide setup van een hp-product de zaak hopeloos in de war maakte. ik zou gewoon handmatig het register benaderen (da´s helemaal niet zo eng als het lijkt, zolang je maar goed leest wat je doet): start - uitvoeren - typ regedit en geef enter. kies om te beginnen voor exporteren in menu bestand, daarmee stel je de zaak veilig voor als er iets mis mocht gaan. vervolgens in menu bewerken kiezen voor zoeken en opgeven als zoekterm: hp, dan laten zoeken. (dat kan even aanduren). steeds als een melding van hp gevonden wordt stopt het zoeken en krijg je de kans de gevonden sleutel te bewerken of te verwijderen. alles wat op die printer slaat: verwijderen. vervolgens op f3 drukken om verder te zoeken, net zolang tot je de melding krijgt dat het hele register is doorzocht. daarna opnieuw starten, in c:\windows\temp alles van hp verwijderen, evenals (via zoeken in verkenner op hp) al het andere van hp. weer opnieuw starten, en probeer dan nog eens opnieuw de printer te installeren via de gedownloade versie. let op: de printer pas aankoppelen als de software-installatie daarom vraagt. zo niet, dan pas aankoppelen na volledige installatie. ik ben benieuwd!
Link naar reactie
[quote:2ffe6dbdff="derkdejong"]ik denk vooralsnog niet aan een probleem met je usb-voorziening, want ik maakte al eerder mee dat een onvoltooide setup van een hp-product de zaak hopeloos in de war maakte. ik zou gewoon handmatig het register benaderen (da´s helemaal niet zo eng als het lijkt, zolang je maar goed leest wat je doet): start - uitvoeren - typ regedit en geef enter. kies om te beginnen voor exporteren in menu bestand, daarmee stel je de zaak veilig voor als er iets mis mocht gaan. vervolgens in menu bewerken kiezen voor zoeken en opgeven als zoekterm: hp, dan laten zoeken. (dat kan even aanduren). steeds als een melding van hp gevonden wordt stopt het zoeken en krijg je de kans de gevonden sleutel te bewerken of te verwijderen. alles wat op die printer slaat: verwijderen. vervolgens op f3 drukken om verder te zoeken, net zolang tot je de melding krijgt dat het hele register is doorzocht. daarna opnieuw starten, in c:\windows\temp alles van hp verwijderen, evenals (via zoeken in verkenner op hp) al het andere van hp. weer opnieuw starten, en probeer dan nog eens opnieuw de printer te installeren via de gedownloade versie. let op: de printer pas aankoppelen als de software-installatie daarom vraagt. zo niet, dan pas aankoppelen na volledige installatie. ik ben benieuwd![/quote:2ffe6dbdff] Als ik in het register bij 'bewerken'en 'zoeken' hp intyp, komt er een enorme lijst met mappen en met korte extensies, maar daar staat geen 'hp' tussen. Hoe weet ik of dat allemaal van HP is? Is HP niet iets wat in veel meer zaken voorkomt als lettercombinatie?
Link naar reactie
^ dat komt ongeveer overeen met wat ik zou doen :wink: Ik zou alleen nog de bestanden die beginnen met "hp" uit de map \windows\inf verplaatsen naar een andere lokatie. Verzekerd je ervan dat windows alleen de nieuwste bestanden installeert. Nadien kun je de bestanden weer terugplaatsen. Als windows dan aangeeft dat een bepaald bestand al bestaat moet je NIET kiezen voor overschrijven, maar dat bestand gewoon overslaan. Die kun je dan gewoon verwijderen.
Link naar reactie
[quote:b88801286c="diana"][quote:b88801286c="derkdejong"]ik denk vooralsnog niet aan een probleem met je usb-voorziening, want ik maakte al eerder mee dat een onvoltooide setup van een hp-product de zaak hopeloos in de war maakte. ik zou gewoon handmatig het register benaderen (da´s helemaal niet zo eng als het lijkt, zolang je maar goed leest wat je doet): start - uitvoeren - typ regedit en geef enter. kies om te beginnen voor exporteren in menu bestand, daarmee stel je de zaak veilig voor als er iets mis mocht gaan. vervolgens in menu bewerken kiezen voor zoeken en opgeven als zoekterm: hp, dan laten zoeken. (dat kan even aanduren). steeds als een melding van hp gevonden wordt stopt het zoeken en krijg je de kans de gevonden sleutel te bewerken of te verwijderen. alles wat op die printer slaat: verwijderen. vervolgens op f3 drukken om verder te zoeken, net zolang tot je de melding krijgt dat het hele register is doorzocht. daarna opnieuw starten, in c:\windows\temp alles van hp verwijderen, evenals (via zoeken in verkenner op hp) al het andere van hp. weer opnieuw starten, en probeer dan nog eens opnieuw de printer te installeren via de gedownloade versie. let op: de printer pas aankoppelen als de software-installatie daarom vraagt. zo niet, dan pas aankoppelen na volledige installatie. ik ben benieuwd![/quote:b88801286c] Als ik in het register bij 'bewerken'en 'zoeken' hp intyp, komt er een enorme lijst met mappen en met korte extensies, maar daar staat geen 'hp' tussen. Hoe weet ik of dat allemaal van HP is? Is HP niet iets wat in veel meer zaken voorkomt als lettercombinatie?[/quote:b88801286c] Sorry, ik denk dat het register niets vond met HP en dat dan het hele register verschijnt. Nog een keer. Als ik HP intyp bij zoeken, komen er twee dingen aan de rechterzijde van het register, maar dat lijken me geen HP zaken. Als ik HP1010 intyp bij zoeken, komt er een grote lijst aan de rechterzijde van het register (na lange zoektijd) met veel Windows/system, maar het meeste heeft niets met HP1010 te maken. Ik zie er wel een rijtje HP1010 toolbox bij, die kan ik weg halen.
Link naar reactie
[quote:fccf96b614="diana"] Als ik in het register bij 'bewerken'en 'zoeken' hp intyp, komt er een enorme lijst met mappen en met korte extensies, maar daar staat geen 'hp' tussen. Hoe weet ik of dat allemaal van HP is? Is HP niet iets wat in veel meer zaken voorkomt als lettercombinatie?[/quote:fccf96b614] dat klopt idd. HP als lettercombinatie zal idd vast ook in andere sleutels voorkomen die niks te maken hebben met de printer. je zou eventueel ook de Registry Search van JV16 Powertools kunnen gebruiken, die is wat overzichtelijker dan Regedit hij is [url=http://members.chello.nl/j.vanderweyde1/jv16_1.3.0.195.zip][b:fccf96b614]hier[/b:fccf96b614][/url] te downloaden. Je zou overigens ook gewoon op "hewlett" en "packard" kunnen zoeken, misschien levert dat wat op.
Link naar reactie
[quote:1deb598cba="jweijde"][quote:1deb598cba="diana"] Als ik in het register bij 'bewerken'en 'zoeken' hp intyp, komt er een enorme lijst met mappen en met korte extensies, maar daar staat geen 'hp' tussen. Hoe weet ik of dat allemaal van HP is? Is HP niet iets wat in veel meer zaken voorkomt als lettercombinatie?[/quote:1deb598cba] dat klopt idd. HP als lettercombinatie zal idd vast ook in andere sleutels voorkomen die niks te maken hebben met de printer. je zou eventueel ook de Registry Search van JV16 Powertools kunnen gebruiken, die is wat overzichtelijker dan Regedit hij is [url=http://members.chello.nl/j.vanderweyde1/jv16_1.3.0.195.zip][b:1deb598cba]hier[/b:1deb598cba][/url] te downloaden. Je zou overigens ook gewoon op "hewlett" en "packard" kunnen zoeken, misschien levert dat wat op.[/quote:1deb598cba] JV16 Powertools is heel goed, dank je. Had het al eens gedownload, maar toen zat er een proeftijd op volgens mij, nu niet! Alles is nu weg, register geeft niets meer aan, bij software is HP weg, dus nu ga ik INSTALLEREN! Tot zo.
Link naar reactie
Alles perfect opgevolgd, opnieuw opgestart, installatie gedaan vanuit de gedownloade HP-versie, maar helaas. Weer precies dezelfde hapering, hij ontdekt een 'ernstige fout' tijdens het kopieren van plug en playbestanden en houdt ermee op. Helaas. Ik geef het op. Vraag: Ik wil de printer omruilen voor een andere HP met parallelle aansluiting. Is de kans groot dan het dan wel lukt?
Link naar reactie
[quote:ced5f67912="rwilligen"]Heb je soms een( al wat ouder) moederbord met VIA chipset? Er zijn van een aantal VIA chipsets bekend dat ze usb problemen hebben (oa KT133 en KT266), een los usb kaartje lost dat dan op.[/quote:ced5f67912] Ik heb de computer van mijn broer overgenomen en heb er zelf weinig verstand van. Mijn broer zegt dat wat jij zegt weleens het geval kan zijn. De computer is al acht jaar oud, dus...
Link naar reactie
[quote:d0f975f3b4="jweijde"]Download eens Everest Home Edition vanaf www.lavalys.com. Daarmee kun je controleren welke chipset je pc heeft. Dit kun je zien onder het kopje Computer > Summary. Daar zie je onder Motherboard "Motherboard Chipset" staan.[/quote:d0f975f3b4] Wat is Everest Home voor iets? Ik word niet veel wijs uit de site.
Link naar reactie
[quote:9286a81b48="derkdejong"]op deze pagina haal je de .exe of de .zip-versie: http://www.lavalys.com./products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3[/quote:9286a81b48] Ik heb het programma gedownload. Bij chipset staat i.440LX. Noordbrug intel 82443LX PAC en zuidbrug intel 82371AB PIIX4. "Probleem: AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van de grootte van het systeemgeheugen. Dit kan prestatieproblemen geven." Kan dit oorzaak van het printerprobleem zijn? De bios is al twee jaar oud en moet geupdate worden, staat er. Is dat aan te raden? Geen idee namelijk wat de bios is en hoe belangrijk het is en of het eventueel te maken kan hebben met mijn installatieprobleem met de printer.
Link naar reactie
[quote:a15ecbe06f="jweijde"]Ik denk zelf niet dat die AGP-melding wat met je printerproblemen te maken heeft. Lijkt me meer wat te maken hebben met je videokaart, maar of het echt een probleem is... Je hoeft je er volgens mij niet direct zorgen over te maken iig ;) Wat is precies de naam van het moederbord dat je hebt?[/quote:a15ecbe06f] Moederbordnaam: Intel Atlanta AL440LX
Link naar reactie
[quote:9ce5368d72="jweijde"]Doen andere usb apparaten het wel dan op die pc? je zou kunnen proberen deze drivers te downloaden en te installeren, zijn officiele moederbord chipset drivers: [url=http://members.chello.nl/j.vanderweyde1/intelchip.exe][b:9ce5368d72]intelchip.exe[/b:9ce5368d72][/url][/quote:9ce5368d72] Andere USB-apparaten doen het prima. Gaven ook geen problemen met installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...