Ga naar inhoud

5.1 set op dvd-recorder, maar hoe?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn 2 mogelijkheden. A) Je hebt een pauper 5.1 set gekocht en je moet alle audio kabels op je actieve subwoofer met ingebouwde versterker aansluiten en vanuit daar met een (tulp ?) kabel naar je dvd recorder. B) Je hebt een leuke set gekocht maar je mist alleen een reciever om je speakers op aan te sluiten, daar moet dan ook de rest van je apparatuur op worden aangesloten. Wat voor een 5.1 set heb je gekocht dan kan ik zo zeggen bij welke optie je hoort. Vertel het mij.
Link naar reactie
Het is een TARGA HT 5.1 AS. Ik heb gekeken en op de subwoofer zijn er idd aansluitingen voor de boksen, maar van de dvd naar de sub zijn er geen cinch aansluitingen (slechts 1 voor de bassen...) Ondertussen hebben we ook de helpdesk geraadpleegd en zij zeggen een versterker kopen, maar is dat echt nodig, of kan het ook gaan door de kabeltjes om te bouwen naar cinch? Wat kunnen jullie me dan aanraden als receiver of versterker (weet nog altijd niet wat het is). Liefst redelijk goedkoop. tnx :)
Link naar reactie
Als je een kale dvd recorder hebt gekocht, dan zit daar geen versterker in. Als je dat ook niet wilt, heb je een speakerset met ingebouwde versterker nodig, dus een computer-speakerset. Het is overigens vrij normaal, dat die versterker, met alle aansluitingen, in de subwoofer zit. Dus dat zou ik eerst maar eens nagaan. Welke speakerset gaat het om?
Link naar reactie
[quote:efc8627937="hydrah"]Ik heb anders nog wel 2 recievers te koop. Een Primare SPA21 (met afstands bediening) en een Krell KAV (ook met afstands bediening).[/quote:efc8627937]Ik denk dat die versterkers *ietsjes* buiten zijn budget vallen Hydrah. Ik snap dat dit prachtversterkers bij, maar meestal zit daar dan ook een set bij van >3000 euro waarde. Omdat je een surroundreceiver moet hebben, zou ik kijken voor iets als Marantz SR4300 bijvoorbeeld. Maar in jouw geval zou ik nog beter goed kijken in de tweedehandsmarkt, bij www.htforum.nl bijvoorbeeld. Edit: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35134.0 bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:58cd40aea5="Interficior"]Ik denk dat die versterkers *ietsjes* buiten zijn budget vallen Hydrah. Ik snap dat dit prachtversterkers bij, maar meestal zit daar dan ook een set bij van >3000 euro waarde.[/quote:58cd40aea5] Ik ken het budget van thommich is, de SPA21 mag hij kopen voor € 1700,- de krell voor € 6500,-
Link naar reactie
[quote:a1b87edc9b]Ik ken het budget van thommich is, de SPA21 mag hij kopen voor € 1700,- de krell voor € 6500,-[/quote:a1b87edc9b] Blijkbaar ken je mijn budget niet... Ik heb een zeer goedkoop setje gekocht (€100), dus daar ga ik geen versterkers van 2000+ euro aan hangen... :-? O ja, bedankt interficior voor de handige links, maar ik woon in West-Vlaanderen, dus kan ik moeilijk naar Den Haag rijden.
Link naar reactie
Die speakerset is te vinden voor een kleine €60, ik weet niet wat voor dvd-speler/recorder je hebt, maar van eentje van €100 is niet veel te verwachten en ik vind daarom een Marantz al zonde van het geld. Beetje knappe multi-channel receiver kost ook al snel €400 al dan niet meer en een versterker is nog duurder.
Link naar reactie
Mijn dvd-recorder heeft zoals gezegd een ingebouwde AC-3 decoder. Is dat dan niet voldoende?? De speakerset kostte hier €100. Wat moet ik dan in het vervolg kopen? Een speakerset met ingebouwde versterker ofzo?? Hoe komt het dan dat warenhuizen surroundsystemen aanbieden voor 200 euro, met dvd-speler, en een surround-systeem zonder dvd kost blijkbaar meer dan €500??
Link naar reactie
je hebt inderdaad van die complete setjes waar alles in één koop zit. Dat heeft m'n pa van BOSE: die 3-2-1 troep, maar anders zit je met losse onderdelen. AC-3 decoder wil niks anders zeggen dan dat je op de achterkant van je dvd-speler een uitgang heb om het geluidssignaal digitaal naar je receiver/versterker te sturen of naar een versterkte speakerset. Een beste oplossing is er in jouw geval niet echt, behalve al die troep weg doen en goed spul kopen, goedkope surroundreceivers zie ik namelijk nooit. Enige wat je kan doen is een pc-speakerset kopen, die dus een ingebouwde versterker heeft, maar dan heb je dus niks aan die Targa speakerset. Die combi die je nu hebt zal in ieder geval geen geluid uit komen, en die kabels ombouwen naar cinch lijkt mij geen goed idee want dan is het gewoon plof en dan is je dvd-speler naar de kl*te, die aansluitingen zijn namelijk voor een signaal van enkele milliwatts en niet voor iets van 100 watt. Dat kan je vaak ook zien aan het vermogen van je apparatuur, alles waar geen receiver of versterker in zit heeft vaak een vermogen van rond de 20W en versterkers en receivers veel hoger => >100W.
Link naar reactie
Ik weet niet waar je woont, maar in nijmegen staat bij audio/video (een winkel in de straat van station naar plein 44) een JBL SCE nog wat te koop voor 250 euro een keurige 5.1 set met houte speakers. 60watt fronts en rears 100watt center en 100watt sub. de kwaliteit is goed (geen plastic) en de sub is fantastisch voor die prijs, hij is afgeprijst dus naar 250, normaal is deze 530 euro. Voor een beginner is deze set uitstekend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...