Ga naar inhoud

5.1 set op dvd-recorder, maar hoe?


Aanbevolen berichten

[quote:dcedd966a9="kid jansen"]Ik denk niet dat hij daar geld voor heeft, wat denk je dat ongeveer 35m aan 4,0mm² speakerkabel kost van een goede kwaliteit. Je bent toch wel minstens €10/meter daarvoor kwijt => €350. Maar je hebt wel gelijk, bij die lengte heb je wel die doorsnede nodig.[/quote:dcedd966a9]Jij denkt iets teveel in: je moet minimaal Kimber/Siltech/Van de Hul/etc. kwaliteit hebben. 4mm² OFC kabel is 2 euro de meter. 2,5mm² OFC is 1,25. En anders - zoals je weet - zijn UTP kabels hele goede kabels met afscherming en goede vlechting enzo.
Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

okee, ik zat inderdaad te kijken naar 'van den hul'. :oops: Maar €70 gaat de TS ook niet uitgeven, dat kan ik je nu al vertellen, en een ruime €40 ook niet. En UTP kabel heeft wel bijna altijd die vlechting, maar is ook lang niet altijd afgeschermt. En goede UTP kabel koop je ook lang niet overal per meter van de rol. Meestal alleen van die kant en klare patchkabels, of haspels van 100m of meer. Verder heeft UTP kabel een doorsnede van niks, over het algemeen is dat gewoon signaaldraad van 0,10mm². Ik heb zelf nog een haspel staan met enkelsignaaldraad van iets van 1500m, dan kan de TS z'n eigen kabel vlechten. :P Voor €15 mag hij die haspel hebben.
Link naar reactie
[quote:5bb08efe6f="thommich"]Ik hoef geen nieuwe draad te kopen, naar mijn normen is het geluid fenomenaal goed! :D Ik was enkel benieuwd wat jullie van die kabels vonden... Ik blijf wel geïnteresseerd in het probleempje met die audiosettings. Overigens zou ik wel eens willen weten wat TS mag betekenen? :-?[/quote:5bb08efe6f]TopicStarter (= Jij) Overigens neem je 1 UTP draad per boxkanaal, en je neemt 3 draden per box, eentje voor in te vlechten, en dan 2 voor de polen.
Link naar reactie
[quote:e4e6650b11="thommich"]Ik hoef geen nieuwe draad te kopen, naar mijn normen is het geluid fenomenaal goed! :D Ik was enkel benieuwd wat jullie van die kabels vonden... Ik blijf wel geïnteresseerd in het probleempje met die audiosettings. Overigens zou ik wel eens willen weten wat TS mag betekenen? :-?[/quote:e4e6650b11] Kabels bestaat nogal wat onenigheeid over. De één zegt dat het helemaal niks uit maakt hoe lang kabels zijn en wat voor kabels het zijn. De ander zegt dat het zeer zeker uit maakt wat voor kabels het zijn en dat ze exact even lang moeten zijn. Het is maar net wat je wil horen, wat je denkt te kunnen horen en wat je er aan uit wil geven. Je hebt speakerkabel van €1500/meter, maar ik denk dat dat geen verschil uitmaakt tov een speakerkabel van €30/meter. Dikkere kabel is alleen bij grote vermogens veiliger, omdat de kabels dan minder warm worden. Maar ik ben wel van mening dat er veel verschil zit tussen speakerkabel van €0,50/meter en €30/meter, dan is de kwaliteit vaak nog best wel merkbaar. Technisch gezien komen er nog veel meer dingen bij kijken die uit maken bij speakerkabel dan de kwaliteit en de afscherming. Zo maakt de eigeninductie en de capaciteit ook nog uit, vooral bij hoge tonen. Als je de verkeerde kabel gebruikt, of een veel te lange, dan werkt de kabel zelf als een filter en kunnen er daardoor delen van het geluidsbeeld wegvallen. Maar ik denk dat die allemaal niet van al teveel toepassing is op je Z-5500. Daarvoor zitten er denk ik al te veel beperkingen in de speakers zelf. Met je geluidsinstellingen kan ik je niet zoveel helpen vanaf hier, dan zal je toch echt meer info moeten geven over de dvd, de dvd-speler en wat je precies doet. Verder had je toch je Z-5500 met een digitale coax kabel aangesloten op je dvd-speler?
Link naar reactie
Wat zin en onzin over audio zaken en kabel: http://www.ilikejam.dsl.pipex.com/audiophile.htm Vooral het stukje over knoppen (Knobs. Yes, knobs) is humor van de hoogste plank. Dan nog wat kabel sla: http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/top10cablesnakeoil.php Maar ook algemeen audio mythes en bijgeloof: http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/index.php Geloof niet alles wat een hoop kost,bijgestaan wordt door mooie praat of intressante plaatjes, gebruik je gezonde verstand.
Link naar reactie
Ik stel voor dat ik mijn gekochte kabels gewoon houd aangezien ik heel tevreden ben. Ik heb nog een vraagje (vermoedelijk enorm belachelijk, maar ik zit er toch maar mee :oops: ): Hoe weet ik hoe luid ik mijn set kan zetten zonder hem "door te blazen". Ik durf hem nu nog niet helemaal open te zetten uit vrees dat hij zal springen, maar hoe kan ik weten dat hij zal kapot zijn?
Link naar reactie
[quote:5a5c4f5029="thommich"]Ik stel voor dat ik mijn gekochte kabels gewoon houd aangezien ik heel tevreden ben. Ik heb nog een vraagje (vermoedelijk enorm belachelijk, maar ik zit er toch maar mee :oops: ): Hoe weet ik hoe luid ik mijn set kan zetten zonder hem "door te blazen". Ik durf hem nu nog niet helemaal open te zetten uit vrees dat hij zal springen, maar hoe kan ik weten dat hij zal kapot zijn?[/quote:5a5c4f5029]In pirincipe moet de set daarvoor afgeschermd zijn, maar je hoort het als je te ver gaat door vervorming van de set, dus als de spreekspoel van de speakers buiten het magneetveld valt van de magneet en daardoor geen controle meer over de speaker heeft, en dsu bij de teruggaande beweging tegen de poolpaat tikt, dus je hoort van kraken en vervorming. Maar zo snel gebeurt dat niet denk ik, aangezien het een SET is, en dus (hopelijk) op elkaar afgestemd.
Link naar reactie
[quote:ac6f24002b]In pirincipe moet de set daarvoor afgeschermd zijn, maar je hoort het als je te ver gaat door vervorming van de set, dus als de spreekspoel van de speakers buiten het magneetveld valt van de magneet en daardoor geen controle meer over de speaker heeft, en dsu bij de teruggaande beweging tegen de poolpaat tikt, dus je hoort van kraken en vervorming.[/quote:ac6f24002b] Is dat duidelijk gekraak, want als ik al niet hoor dat ik "slechte" bekabeling gekocht heb, zal ik dat waarschijnlijk ook niet horen, ik ben namelijk nogal rap tevreden :wink:
Link naar reactie
Hé. Je moet nu niet denken dat je niet het beste kabel hebt dat je set gelijk prut is. Als je een speaker overstuurt, heb je dat echt wel door, ook met dropveterbekabeling (zit er standaard ook op neem ik aan :P) Je moet het zien, dat het bewegend onderdeel van de speaker tegen de achterkant van het vaste deel aan staat te tikken. Puur fysiek krijg je dus dat geluid, en heeft weinig met je kabels te maken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
We zijn aanbeland in een nieuwe episode van problemen :roll: Ik weet niet of ik hiervoor nieuw topic moet openen maar ik stel tog maar ff hier mijn vraag: Het is eigenlijk een heel simpel probleem de afstandsbedieningen van de dvd-recorder en de Z-5500 werken op elkaar in... Dit wil in de praktijk zeggen: 1) als ik het volume van mijn surround luider zet, sluit de dvd-recorder af 2) als ik het algemeen volume luider zet, krijg ik timerprogrammatie 3) als ik verander van media op de dvd-recorder (hdd of dvd) gaat de surround aan en uit... Er zijn wss nog ander toetsen die ik nog niet opgemerkt heb. In het begin vond ik dit wel grappig maar nu begint het wel enorm op mijn zenuwen te werken :evil: Zijn er oplossingen??
Link naar reactie
Ik vind het ook wel grappig, zie je wel vaker, mijn opa heeft er ook last van met z'n videorecorders en TV. Blijkbaar gebruiken verschillende fabrikanten dezelfde signalen voor totaal andere functies. Er valt denk ik weinig aan te doen, je zal zo veel mogelijk op de apparaten zelf moeten instellen en dus niet meer de remotes gebruiken. Maar dat is inderdaad schijtirritant, los van het feit dat een groot aantal functies van dvd-spelers vaak alleen maar vanaf de remote toegankelijk zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...