Ga naar inhoud

5.1 set op dvd-recorder, maar hoe?


Aanbevolen berichten

[quote:fb8461090a="thommich"]Ik heb dus besloten (met jullie hulp en die van gerben in het bijzonder om een Z-5500 te kopen) Nu nog de goedkoopste leverancier in België zoeken en ik kan genieten van knallend geluid!! :lol: Nogmaals aan iedereen die hier gepost heeft bedankt voor de hulp...(en gerben in het bijzonder :wink: )[/quote:fb8461090a] Ga me volgende maand ook zo eentje aanschaffen. Ook nog een winkel zoeken in België en ik laat 't wel weten :D
Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb het antwoord zelf al gevonden: hij is inderdaad 5 euro goedkoper, maar dan heb je nog geen zekerheid over de verzendkosten, je krijgt pas na je bestelling antwoord over hoeveel de verzendkosten naar belgië bedragen. Nogal omslachtige wijze van handelen vind ik persoonlijk... PS: weet iemand toevallig hoelang het duurt voor je van alternate iets ontvangt in België. De site is nogal vaag
Link naar reactie
Ik heb ondertussen al rondgekeken op verschillende sites en er zijn blijkbaar twee verschillende versies vd Z-5500. het gaat hem om de luidsprekeraansluitingen, bij de ene versie worden een soort van tulpstekkertjes gebruikt. Maar bij de andere zijn het gewoon blote kabels met klemmetjes. Weet iemand wat alternate levert, (ivm de manier waarop ik de kabels wss moet verlengen)
Link naar reactie
Ik heb het niet over de aansluiting dvd-recorder => Z-5500, maar wel van de Z-5500 subwoofer =>satellietspeakers (en dat zijn dan idd ofwel 3,5 mm jacks ofwel blote kabels met klemmetjes) Mijn vraag blijft, wat ga ik krijgen (bij alternate besteld) De verbinding dvd-recorder=>Z-5500 ga ik coaxiaal maken denk ik (is dat niet goedkoper dan optisch, met zelfde kwaliteit?)
Link naar reactie
Zowel coaxiaal als optisch hebben een goede kwaliteit, volgens sommigen is er ook een hoorbaar verschil. Het hangt ook veel af van de kwaliteit en de lengte van de kabel. Neem daarvoor zo goed en kort mogelijk. Een normaal bedrag voor kabels is ongeveer 15% van de waarde van de rest van je apparatuur. Maar dat is dan van toepassing op een een home cinemaset samengesteld uit losse onderdelen. Dus surroundversterker, dvd-speler, rears, fronts, center en sub. In jouw geval heb je natuurlijk alleen maar een kabel van je dvd speler naar je sub nodig. Ik zou daarom iets van €20 uitgeven voor een korte kabel (<2m), rond de €30 voor een middellange (2-3m), en voor nog langer niet meer dan €50. Anders is je kabel te goed voor de rest van de apparatuur en haal je er toch niet heel veel winst meer mee. Dan wordt het meer een loze uitgave. Bedenk wel dat dit niet high-end spul is. Wat ik zeker niet zou doen is een kabeltje van €5 kopen, want dat is dat vrijwel zeker een bottleneck. Kabels zijn echt een belangrijk onderdeel in je opstelling en ook vaak de zwakste schakel, ze zijn namelijk erg gevoelig voor interferentie. Vergulde connectors, OFC kabel die dubbel is afgeschermd geeft echt een verbetering van de geluidskwaliteit. Over de aansluitingen van de speakers op de sub kan ik je niks zeggen.
Link naar reactie
Als kabels van speakers naar versterker, mag je eigenlijk niet cinch nemen, dat is daar helemaal niet voor gemaakt eigenlijk :P Maar ik dnek niet dat iemand je kan vertellen wat voor revisie je kunt krijgen. Maar als het met klemmetjes (barewire dus) zit, is het toch net zo weinig een probleem als met cinch stekkers? Ik zou voor een Z-5500 gewoon 1,5mm² OFC kabel nemen, als je wat rijker bent 2,5 mm². Veel dikker moet je niet gaan, en duurder ook niet dnek ik, anders word het zonde van je geld. Er wordt verteld dat zilver beter is voor het hoog, maar tja...
Link naar reactie
[quote:29739a170d="kid jansen"]zei ik dat dan? En wat je zegt van die ofc kabel, daarmee bedoel je toch de kabel voor het verlengen van de kabels tussen de speakers en de subwoofer? In dat geval zou ik de hele oorspronkelijke kabel verwijderen, en vervangen door een goede ofc speakerkabel. Als je het niet hoeft te verlengen gewoon niks aan doen.[/quote:29739a170d]Ik quotte je niet, dus ik reageerde voor een deel ook niet op jouw hè. ;) In ieder geval: Hij heeft het over klemmetjes, dus dan is het vervangen nogal simpel. Het verwijderen is dan opeens niet zo moeilijk meer...
Link naar reactie
Ik heb de set gisteren volledig aangesloten en hij klinkt echt prachtig. (Mijn moeder is wel niet zo tevreden met de bassen, maar dat neem ik er maar bij :wink: ) Bedankt voor jullie hulp. :wink: Ik heb extra kabels moeten kopen en ik vroeg me af: is koper het zelfde als dat zilverkleurig dat standaard meegeleverd wordt?? En mogen de achterspeakers op twee verschillende lengtes aangesloten worden? Ik hoor soms gekraak, is dat door die koperdraad... Als ik Dolby Pro Logic II gebruik, hoor ik enkel geluid uit de centerspeaker :-? Kan ik Dolby Digital enkel gebruiken bij een gekochte of gehuurde DVD?
Link naar reactie
welk zilverkleurig iets bedoel je precies? Koper heeft een beetje oranje-rood-bruine kleur, dus het is niet zilverkleurig. Je hebt ook wel puur zilveren bekabeling, maar je maakt mij niet wijs dat een Z-5500 daarmee is uitgerust. Zilver klinkt sowieso weer anders dan koper, het is maar net wat je mooi vindt. Verschillende lengtes kabels kunnen wel, zolang het maar geen verschillen van enkele meters zijn. Dat gekraak zou door de bekabeling kunnen komen, maar dan moet je toch meer vertellen over de speakerkabel die je hebt gekocht. En heb je wel de hele kabel vervangen en niet de één met de ander verlengt. Sowieso is afscherming belangrijk, anders kan je storing krijgen. Van die geluidstandaarden kan ik je niet zo heel veel vertellen, maar weet je zeker dat je dvd-speler wel dolby prologic II afspeelt? Dolby Digital heeft zo'n beetje elke dvd, maar ik weet niet of dat ook zo vanzelfsprekend is als je films download (neem aan dat je dat bedoelt).
Link naar reactie
[quote:669231f2f1]welk zilverkleurig iets bedoel je precies?[/quote:669231f2f1] Ik weet zelf niet wat het precies is, maar het ziet er zilverkleurig uit... Ik weet wel dat hetgeen ik kocht koper is. De linkervoorspeaker en centerspeaker zitten op dezelfde lengte, de rechtervoorspeaker is ongeveer 1 meter langer. Het verschil in lengte tussen de achterspeakers is ongeveer 4 meter (maar ik hoor geen echo of iets dergelijks) Ik heb de kabels niet verlengd, maar volledig vervangen (de linkervoorspeaker en center zitten nog op de originele (zilverkleurige draad). Wat bedoel je met afscherming? Over de geluidsstandaarden kan ik het volgende vertellen: Als ik gewoon naar TV kijk (via de dvd-recorder) krijg ik bij de Dolby Pro Logic II setting enkel geluid uit de centerspeaker. Als ik muziek of film (gehuurd) afspeel, is het wel in orde. Dolby Digital 5.1 kan ik niet gebruiken (bij de gehuurde film ook niet)
Link naar reactie
Ik bedoel niet wat voor materiaal het is, maar waar e het precies over hebt. De kern van de speakerskabel zelf toch? Zal in dat geval wel één van die dingen zijn die Richard noemde. Afscherming is bescherming van de kabel tegen invloeden van buitenaf, je kan het zien als je naar de doorsnede van de kabel kijkt. Als de kabel een dubbele buitenmantel heeft zit er vaak tussen die twee metaalfolie of gevlochten draad. Die lengte verschillen van de fronts kunnen wel, maar van de rears zou ik dan wel willen weten wat de totale lengtes van beide kabels zijn. Dat geluid kan ik je verder niet mee helpen, volgens mij had je ergens aan het begin van dit topic gezegd dat hij een ingebouwde dolby digital decoder had. Dus dan zou hij het af moeten kunnen spelen. Misschien eens de handleiding op naslaan.
Link naar reactie
[quote:60ce3d0740]Die lengte verschillen van de fronts kunnen wel, maar van de rears zou ik dan wel willen weten wat de totale lengtes van beide kabels zijn. [/quote:60ce3d0740] De linkse rear is ong 18m lang en de rechtse 14 meter Met dat zilverkleurig bedoel ik idd de binnenkant. Ik heb 1mm dik koperdraad gekocht (denk ik toch), maar van afscherming weet ik niks... Ik denk wel niet dat er afscherming opzit, want ik zie geen zo'n buitenmantel waar jij het over hebt.
Link naar reactie
Is het wel speciale speakerkabel? Als het 1mm dik is betekent dat, dat de kabel maar een doorsnede heeft van 0,75mm². En dat is wel erg weinig voor goede speakerkabel. Je hebt hopelijk toch niet gewone electrakabel gekocht voor lichte huis-tuin-keuken-apparaten? :P Overigens zijn die kabels wel heel erg lang, dat komt de kwaliteit van het geluid niet ten goede. Het verschil kan overigens wel met die lengte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...