Ga naar inhoud

5.1 set op dvd-recorder, maar hoe?


Aanbevolen berichten

Ik twijfelde aan de Z-5500 omdat je zelf geschreven hebt: [quote:d3a8b29d94]Kijk overigens niet naar de opgegeven vermogens van dat logitech ding, want daar klopt echt niets van.[/quote:d3a8b29d94] en: [quote:d3a8b29d94]Dat is nog een vrij aardige kamer, ik weet niet of die Z-5500D daarvoor genoeg is. Maar zoals gezegd, veel andere opties zijn er in jouw geval niet. Wat betreft het vermogen vergelijken ben ik niet zo heel erg goed in, maar ik kan je met zekerheid zeggen dat er uit twee B&W DM602 S3 meer geluid komt. [/quote:d3a8b29d94] Dus dacht ik "ok, dat valt buiten categorie, want ik zal nooit mijn geluid hard kunnen zetten" En nu plots is een set van 720 Watt helemaal niet zwaarder? :( ? Ik weet hoe langer hoe minder welke keuze ik moet maken. Heeft de Philips dan misschien minder Watt, maar grotere speakers?
Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is het nut dan van zwaardere sets kopen, als je met lichte sets als die logitech al zo hard kan zetten? En als de Logitech bedoeld is voor pc, hoelang zijn de kabels voor de speakers dan? (weet ik ongeveer hoe ik het hier kan opstellen? En als die Logitech al zo zwaar is, waarom zou de sony met 120 Watt te licht zijn? Getting desperate out here... Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
[quote:dadf4a5b50="thommich"]Wat is het nut dan van zwaardere sets kopen, als je met lichte sets als die logitech al zo hard kan zetten?[/quote:dadf4a5b50]Omdat sommige mensen minder vervorming willen, of omdat sommige sets gewoon meer power nodig hebben. Een Peerless woofer wil gewoon wat sap hebben. Met 120 watt als versterker loopt die versterker gewoon soms op zijn tenen. [quote:dadf4a5b50]En als de Logitech bedoeld is voor pc, hoelang zijn de kabels voor de speakers dan? (weet ik ongeveer hoe ik het hier kan opstellen?[/quote:dadf4a5b50]kan ik je niet vertellen, ik ga zo even zoeken. Maar je kan altijd zelf de kabels verlengen. [quote:dadf4a5b50]En als die Logitech al zo zwaar is, waarom zou de sony met 120 Watt te licht zijn?[/quote:dadf4a5b50]Wie zegt dat die sony 120 watt per kanaal heeft. Dan heeft de logitech 70 watt per kanaal. Maar ik heb je al verteld: 120 watt uit zo'n driver is gewoon waanzin... [quote:dadf4a5b50]Getting desperate out here... Nogmaals bedankt voor jullie hulp.[/quote:dadf4a5b50]Hoeft niet hoor, maar ik snap wel dat je het verwarrend vind.
Link naar reactie
[quote:28087570e7="thommich"]deze site zegt dat... http://www.pixmania.be/be/nl/112276/art/sony/home-cinema-set-dav-dzaii.html?srcid=256#fichetechnique[/quote:28087570e7] Ja. En ook want? Er staat bovendien eerst dat het 120 watt per kanaal is, en nu opeens nog maar 120 watt in totaal. Dat is opeens heel wat anders. Maar ik zou zeggen: ga maar eens kijken hoeveel de versterker van je lichtnet trekt. En je ziet dat het niet kan. Wacht even, dan zal ik even van logitech voorbeeld aanhalen. Kijk: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=9486 Kan ie nu opeens harder? 1000 watt muziekvermogen... :') Maar nu kijken we op de site van de fabrikant van de drivers zelf: http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-871s.htm Goh. Opeens hebben die speakers weer een stuk minder te verdragen... Realiteit en marketing zijn elkaar tegengekomen...
Link naar reactie
[quote:c5fd8392b0="thommich"]Ik ben blijkbaar complete noob, want ik snap nx van die tweede site. Maar jij beweert dus dat de Logitech even goed is als de Sony en de Philips, maar minder kost?[/quote:c5fd8392b0]Nee, die tweede site is ook echt voor speakerbouwers inderdaad, met fancy parameters als Qts, VAS enzo... :) Maar als je naar de nominal Power handling kijkt zie je gewoon dat er iets niet klopt. Wat ik sowieso probeer te zeggen is dat je zelf door te luisteren achter dat oordeel moet komen, maar ik snap dat dat niet altijd kan. Van de Z-5500 wordt gezegd door iedereen dat hij alle home-cinema setjes van dezelfde waarde er vierkant uitspeelt. Je moet natuurlijk ook even bedenken dat hier geen dvd-speler bij zit. (die had je toch al)? Edit: Ik probeerde je dus ook te leren: Kijk niet naar de power handling. In veel van de gevallen gaat het hard zat. Ik heb het eens gemeten, en met ene NORMALE muziekstand verbruikte 1 speaker 0.0028 watt... Go Figure.
Link naar reactie
@ Gerben, kan die Z-5500 dan ook heel hard zonder merkbare vervorming? Mijn speakers kunnen ook heel erg hard, maar het geluid is dan niet meer om aan te horen. @ Inter, wel een verschil 12-25W, ik moet de TS trouwens nageven dat de site niet heel erg duidelijk is, alleen als je echt into the speakers bent. Wat is trouwens het verschil tussen sensitivity (gevoeligheid) en SPL?
Link naar reactie
[quote:97e2aa89bc="gerben"]Mijn logitech Z560 heeft vrij weinig last van vervorming, ook als ie vol aan staat. Kraken doet ie sowieso niet.[/quote:97e2aa89bc]Dan is de versterker goed afgeregeld op de satellietjes. Maar ik wil die logitechs nog wel eens horen als ik er werkelijk 70 watt doorheenstouw... [quote:97e2aa89bc]@ Inter, wel een verschil 12-25W, ik moet de TS trouwens nageven dat de site niet heel erg duidelijk is, alleen als je echt into the speakers bent. Wat is trouwens het verschil tussen sensitivity (gevoeligheid) en SPL?[/quote:97e2aa89bc] Sensitivity betekend feitelijk hetzelfde als SPL (Sound Pressure Level) alleen is de gevoelighied altijd in dB/1watt op 1 meter (2,83volt) gemeten, en de SPL drukken ze daar meestal ook in uit, maar soms geven ze dus (zoals op de logitech site zelf) als Max SPL, of SPL, als maximale wat je uit de spaeker kan persen aan dB'tjes.
Link naar reactie
Ik vind dit topic sowieso wel grappig, alleen al die antwoorden van hydrah :P What's the big deal? Het gaat om een dvd spelertje van iets van €100. Zou dan gewoon die Z-5500 nemen als die ook redelijk klinkt en een lekker vermogen heeft. @ inter, OK, vandaar, ik vond die waarden altijd ook zo verschillend, die SPL op die logitech site is echt niet te vergelijken met die op bijvoorbeeld de B&W site.
Link naar reactie
[quote:80ba7a8c13="kid jansen"]Ik vind dit topic sowieso wel grappig, alleen al die antwoorden van hydrah :P What's the big deal? Het gaat om een dvd spelertje van iets van €100. Zou dan gewoon die Z-5500 nemen als die ook redelijk klinkt en een lekker vermogen heeft.[/quote:80ba7a8c13]Aangaande dat deze info op de logitech site klopt: # Maximum SPL: > 115 dB En kijk: http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geluid.html Bij 110 dB staat: Heimachine, rockconcert (110-130 dB), schreeuwen in iemands oor, gillend huilende baby, speelgoed piepbeestje dicht tegen het oor, motorzaag, bladblazer, disco, drukke videospelhal, symfonie-orkest gemiddeld niveau, onveilige walkman op zijn hardst (112 dB), op een sneeuwmobiel rijden, zandstralen, hard spelende radio of hifi, F16A straaljager op 90 m hoogte 115 is dus echt veel, aangaande dat de dB schaal logaritmisch is.
Link naar reactie
van die site: 160dB(A): ramjet van dichtbij (lol, zo'n ding ga ik maken alleen dan iets anders: pulsejet) Die 115dB zou misschien wel kunnen, maar ik weet niet of dat nog is aan te horen. Waar ik nog steeds van onder de indruk ben, is die DVD van Manowar. Rockconcertje met ruim 250000W RMS :o vermogen uit een helehoop helemooie Marshall speakers. Gaf een herrie van 152dB(A) op het podium 8) Wat het ook heel goed doet op het gebied van gehoorbeschadiging is werken met een diamantzaagmachine, waar je met je hoofd 20cm vanaf zit om te controleren of je wel langs het lijntje gaat zonder gehoorbescherming. Heb iets van twee maanden een klote pieptoon in m'n oren gehad.
Link naar reactie
[quote:ba0bb04d14="thommich"]Heb hem zonet gekocht bij Alternate voor 298€, verzendkosten en BTW inbegrepen... Nu volgt het wachten. Ik vrees dat ik hem op een slecht moment besteld heb, volgende week heb ik examens... :)[/quote:ba0bb04d14]Ach... In de examentijd heb je altijd veel vrije tijd... :) Veel plezier met je aanschaf trouwens!
Link naar reactie
[quote:d790d93f3d="thommich"]Heb hem zonet gekocht bij Alternate voor 298€, verzendkosten en BTW inbegrepen... Nu volgt het wachten. Ik vrees dat ik hem op een slecht moment besteld heb, volgende week heb ik examens... :)[/quote:d790d93f3d] Ik mag aannemen dat je tentamens bedoeld? Examens zijn pas in mei. Waarom trouwens Alternate, Salland is ook heel goed en goekoper met zowel product als verzending. @ inter, waar denk je dat die tijd voor bedoeld is? ik zou toch wel iets aan je studie besteden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...