Ga naar inhoud

5.1 set op dvd-recorder, maar hoe?


Aanbevolen berichten

[quote:65d65c7c15="Interficior"]En de surround versterker voor 50 euro? Of zit die ingebouwd? (Guess not)[/quote:65d65c7c15] Oh ik dacht een budget van 300 euro voor de speakers.. Als je het niet zo breed hebt dan zou ik als ik jou was in de richting kijken van een jvc reciever of iets dergelijks, leuk voor op je kamer, leuke prestaties voor het geld. en ze beginnen bij 160 euro. daarnaast een 5.1 speaker set kopen voor de overgebleven 140 euro wordt wat lastiger. Als ik jou was zou ik even door sparen totdat je iets goeds kan kopen want hier krijg je geheid spijt van. Je kan natuurlijk ook een blokker 5.1 set voor 100 euro kopen en die doorverbinden met een scart kabel :lol:
Link naar reactie
  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:6ee1b775f8]Kijk overigens niet naar de opgegeven vermogens van dat logitech ding, want daar klopt echt niets van.[/quote:6ee1b775f8] Met wat kun je die dan wel vergelijken, qua vermogen... Ik ben namelijk toch redelijk geïnteresseerd in die Z-5500. Ik weet niet of het ertoe doet, maar de ruimte waarin het systeempje komt is ongeveer 4 meter op 6 meter groot. tnx
Link naar reactie
Dat is nog een vrij aardige kamer, ik weet niet of die Z-5500D daarvoor genoeg is. Maar zoals gezegd, veel andere opties zijn er in jouw geval niet. Wat betreft het vermogen vergelijken ben ik niet zo heel erg goed in, maar ik kan je met zekerheid zeggen dat er uit twee B&W DM602 S3 meer geluid komt. Alleen de bass zal wat minder zijn dan die van de Z-5500D, maar ik hou dan ook meer van een natuurgetrouw geluid, misschien wat warm zonder zo'n bonk bass. Beste advies wat ik je kan geven is, ga naar een zaak waar ze die Z-5500D verkopen en ga dat setje eens goed beluisteren. Neem er de tijd voor, en neem wat muziek, dvd'tjes, en eventueel nog andere geluiden mee, en ook meteen je dvd speler, dan kan je meteen luisteren of de combinatie van die twee goed klinkt. De andere opties zijn allemaal zonde van je geld, want dan hou je altijd een bottleneck. Dan zou je meteen alles goed moeten kopen, en het is al gebleken dat je budget dat niet toelaat. Nog een herhaling, neem die dvd-speler van je sowieso mee, want op een pc of een duurdere dvd-speler klinkt het waarschijnlijk heel anders en je heb dan meer mogelijkheden o het geluid aan te passen. Iets wat bij budget dvd-speler vaak ontbreekt, of alleen in de vorm van treble en bass.
Link naar reactie
[quote:7876e9b206]Als je het niet zo breed hebt dan zou ik als ik jou was in de richting kijken van een jvc reciever of iets dergelijks, leuk voor op je kamer, leuke prestaties voor het geld. en ze beginnen bij 160 euro. [/quote:7876e9b206] Ik heb op de site van JVC gekeken en de [url=http://www.jvc.be/product.php?id=RX-5050BE&catid=100064/]RX-5050[/url] beviel me wel. Kan ik dan niet de Targa set speakers houden en aansluiten op deze receiver?
Link naar reactie
Ik heb de voorbije dagen wat rondgekeken en blijf dus hopeloos twijfelen. Er zijn nu 3 mogelijkheden: 1) ik houd de [url=http://www.targa.be/cms/printable.php?id=335]TARGA set[/url] en sluit die aan op een [url=http://www.jvc.be/product.php?id=RX-5050BE&catid=100064/]JVC RX-5050[/url] 2) Ik koop een [url=http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?productId=HTS3610_12_BE_CONSUMER&activeTab=features&language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=OL15T0EKZWO3DJ0RMRCSHQVHKFSESI5P]Philips HTS 3610[/url] 3) Ik koop een [url=http://www.sony.be/view/ShowProduct.action?product=DAV-DZ100&site=odw_nl_BE&pageType=Overview&category=HCS+Cinema+Surround+Kit]Sony DAV-DZ100[/url] De prijzen heb ik gecontroleerd en zien er ongeveer zelfde uit, de sony is goedkoper (ong. 220€) en zwaarder, maar heeft geen zuilen, wat ik wel jammer vind. Nu is de vraag, wat raden jullie aan?
Link naar reactie
Ik raad je aan om eventjes door te sparen. Als je nu iets voor 220 euro koopt, krijg je later spijt van. Wat ik daarmee bedoel is dat wanneer je een goede reciever koopt dat je dan altijd kan wisselen met speakers. Dit is (bijna) niet mogelijk met die philips en sony set, als je toch 1 van die keuzes wilt maken zou ik voor de 1ste gaan omdat er een losse reciever van degelijke kwaliteit bij zit. Dit heeft het voordeel dat je later, als je wat geld gespaard hebt, een goede boxenset er op aan kan sluiten (JBL/ELAC/BOSE/HK) etc. etc. Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1 helaas twijfel ik enorm door de targa bagger set.
Link naar reactie
[quote:dbfd2b536f="hydrah"]BOSE[/quote:dbfd2b536f]:X :roll: [quote:dbfd2b536f]Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1 helaas twijfel ik enorm door de targa bagger set.[/quote:dbfd2b536f]Je moet wel nagaan, dat niet iedereen Plinius versterkers met Sonus Faber boxen kan aanschaffen hydrah. Niet iedereen is zo rijk als jij... Ík zou voor keuze 4, de Logitech Z-5500 gaan trouwens.
Link naar reactie
[quote:eff8b2d538="hydrah"]Waar ik vooral op doelde was dat het verstandiger is om een aparte reciever en een aparte speakerset te kopen. Dit omdat je dan kan uitbreiden zonder alles meteen nieuw te kopen.[/quote:eff8b2d538]Dat hebben we inderdaad gezien aan jou [img:eff8b2d538]http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/default/evil.gif[/img:eff8b2d538] Meeste mensen blijven upgraden hoor. Als de speakers zijn geweest komt er een betere versterker, en daarna weer andersom. Een Z-5500 kun je in zijn geheel van de hand doen als je het niet meer goed vind. Maar we moeten wel meerekenen dat we hier te maken hebben met iemand van 15, dus dan zal een Logitech zeker goed bevallen (VEEL bass). Maar je kunt gewoon niet blijven doorgaan, zeker op die leeftijd is het handger om een compleet setje te halen voor 'ie verslaafd raakt. [img:eff8b2d538]http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/default/grin.gif[/img:eff8b2d538]
Link naar reactie
[quote:a74164c595="hydrah"]Na dan zou de TS voor de Z-5500 moeten gaan, maar toch niet zonder mokken dat hij beter door kan sparen voor iets waar hij over 2 jaar nog iets aan heeft.[/quote:a74164c595]Mja. Nadeel dán is dat als hij dat gespaard heeft, dat re dan wordt gezegd dat hij beter voor wat meer high-end kan gaan ipv JVC, omdat je daar na 5 jaar nog steeds plezier van hebt. Kijk naar jezelf: Jij doet Primare's weg en Krell's... Dat mag je toch wel tot high-end rekenen... En toch stap je weer over naar iets beters.
Link naar reactie
Ja maar ik kan het me wel veroorloven de TS (waarschijnlijk) niet, daardoor koopt hij een set van 200 euro waar hij misschien over 2 maanden spijt krijgt en zijn 200 euro kwijt is. Maar ja over dat JVC en JBL en dan steeds hoger en hoger, je moet een grens stellen deze was 300 euro bij de TS doe er 100 euro bij en voor 400 euro kan je een mooie set kopen wat voor de TS goedgenoeg is.
Link naar reactie
Ik heb de Z-5500 laten vallen omdat ik (en jullie blijkbaar ook) vrezen dat hij niet zwaar genoeg is voor de ruimte die ik opgaf. De zithoek is namelijk wel 4x6, maar de kamer is groter. Ik begrijp trouwens niet goed waarom ik na 2 jaar opnieuw zou willen investeren in nieuwe boxen, en ik vind de sony dus zeer aantrekklijk, tenzij jullie weet hebben van mankementen. Dan resten mij nog drie vragen als ik de sony koop. Waar kan ik de goedkoopste muurbeugels kopen? Hoelang zijn de kabels van de achterste satellieten? Kan ik mijn huidige dvd-recorder aansluiten op de DAV-DZ100? Erg bedankt trouwens voor jullie hulp, het maakt het kiezen gemakkelijker. tnx :wink:
Link naar reactie
[quote:bf36177d64="thommich"]Ik heb de Z-5500 laten vallen omdat ik (en jullie blijkbaar ook) vrezen dat hij niet zwaar genoeg is voor de ruimte die ik opgaf. De zithoek is namelijk wel 4x6, maar de kamer is groter. Ik begrijp trouwens niet goed waarom ik na 2 jaar opnieuw zou willen investeren in nieuwe boxen, en ik vind de sony dus zeer aantrekklijk, tenzij jullie weet hebben van mankementen. Dan resten mij nog drie vragen als ik de sony koop. Waar kan ik de goedkoopste muurbeugels kopen? Hoelang zijn de kabels van de achterste satellieten? Kan ik mijn huidige dvd-recorder aansluiten op de DAV-DZ100? Erg bedankt trouwens voor jullie hulp, het maakt het kiezen gemakkelijker. tnx :wink:[/quote:bf36177d64]Kun je mij uitleggen waarom je de Z-5500 [u:bf36177d64]niet[/u:bf36177d64] kan gebruiken in jouw kamer, maar die Sony set [u:bf36177d64]wel[/u:bf36177d64] die dezelfde grootte satellieten heeft. Overal wordt toch gezegd dat deze Z-5500 gigantisch hard kan, omdat ze denken dat ie ook werkelijk 500 watt is... Iedereen is het ermee eens dat dat ding snoeihard kan. Wat ze niet weten, is dat de [i:bf36177d64]drivers[/i:bf36177d64] in het ding zelf een power handling hebben van 15 watt RMS. Dus voila het bewijs dat 15 watt genoeg is om veel geluid te produceren. Nog even naar die Sony link gekeken. Zit daar wel een versterker bij? Er staat 120 Watt... Tuurlijk, 120 watt door zo'n drivertje... vast. Dat kan ie wel, maar dan stat ie wel tegen de poolplaat te klepperen, en heeft ie geen controle. Dat zijn gewoon onzingetallen. Anders kijk je hoeveel de versterker van dat ding uit het stopcontact trekt... Waarschijnlijk heb je dan opeens een wonderlijk apparaat dat zelf stroom maakt. :) Enne, muurbeugels zou ik gewoon bij de DHZ-zaak kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...