Ga naar inhoud

-= Nieuwe generatie videokaarten topic deel 12 =-


Aanbevolen berichten

[quote:c6f6a652f5="arjant2"]Lijkt me wel wat, 4 van die nieuwe kaarten in SLI uitvoering http://www.tweakers.net/nieuws/37474[/quote:c6f6a652f5] Het wordt allemaal wel wat overdreven vind ik. 4 videokaarten heb je geen bal aan. De games vragen nog niet eens zoveel rekenkracht. Ook het stroomverbruik wordt idioot hoog. De cpu kan dat toch allemaal niet meer bijhouden? Binnenkort komt er vast wel weer een nieuwe videokaart die evenveel rekenkracht heb als die 4 kaarten samen. Ik heb liever 1 gewone kaart waarmee je prima games mee kan spelen dan 4 van die kaarten die een vermogen kosten, en ook superveel stroom verbruiken. Maargoed, dit was natuurlijk enkel mijn mening :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    328

[quote:91dc7196be="Red Dragon"]Ik weet niet hoe het precies werkt met een NDA voor bedrijven, ik moet ze zelf ook vaak zat tekenen, ik zet dan mijn naam/handtekening eronder. Bij een bedrijf tekend misschien iemand anders en vervalt het voor de persoon die ontslag krijgt. Geen idee hoe het precies zit maar echt netjes is het niet van deze vent. Aan de andere kant, als alles echt waar is heeft hij veel itteresante info los gelaten :)[/quote:91dc7196be] Inderdaad niet netjes. Volgens mij valt een NDA onder de regel 'bedrijfsgeheim' en/of 'concurrentie-clausule' van je contract. M.a.w. : ook na je ontslag mag je er niet openlijk over praten ... // --- // on-topic .... Ik kan maar een ding zeggen : *kwijlllll* oftewel : ik wou dat ik rijk was en zo'n opstelling kon betalen ... Het blijft jammer dat multi-screen setups nauwelijks worden ondersteund, maar SLI/Crossfire zou er ideaal voor zijn. Het lijkt wel alsof ook hier geld : 'haastige spoed is zelden goed' Tenminste gezien je commentaar op Crossfire vs SLI Alleen jammer dat het zo'n erg exclusieve systemen zijn. 't was zo mooi geweest als je Ati + nVidia in een systeem zou kunnen combineren ... Overigens : ondersteund MS Xbox al een multi-screen setup die (afgezien van de tv's) goedkoper is dan wat die pc zou kosten ;) Zie hier : http://static.howstuffworks.com/gif/ces2005-forza.jpg
Link naar reactie
of 4 gewone kaarten, hoeft niet perse 2 dual GPU kaarten te zijn toch? Wat ik er uit lees kan je straks 4 pci-e sloten gebruiken om dus 4 kaarten in te doen, OF te kiezen voor 2 kaarten in dual GPU format. Overigens komt die dual GPU er nu ook aan in 6800 GT formaat. http://www.tweakers.net/nieuws/37478 maar daar zal je dus ook wel niet voor warmlopen rd :wink:
Link naar reactie
Meer info over de nieuwe kaart van nVidia (G70) http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1603&cid=3&pg=1 [img:c6dc790c07]http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1603/g70-front.jpg[/img:c6dc790c07] Voor het geval dat alles weer van internet word gehaald door nvidia heb ik alles opgeslagen in een word.doc
Link naar reactie
[quote:dc8fe0eaac="Comp-Freak"]Leuk artikeltje. Jammer dat de kaart stuk was. Wat ik me dan afvraag, hoe komen ze aan die kaarten?[/quote:dc8fe0eaac] Ik heb geen idee, ik heb alleen een uitnodiging gehad van nVidia om naar Parijs te komen voor de launch.... maar kaarten heb ik nog lang niet in zicht. volgens mij hebben zij hem ook niet gehad maar hebben ze alleen wat foto's genomen.
Link naar reactie
[quote:e74ee8889d="Red Dragon"]Ik heb geen idee, ik heb alleen een uitnodiging gehad van nVidia om naar Parijs te komen voor de launch.... maar kaarten heb ik nog lang niet in zicht. volgens mij hebben zij hem ook niet gehad maar hebben ze alleen wat foto's genomen.[/quote:e74ee8889d]Nou, zo'n uitnodiging wil ik ook wel :wink: Maar ze moeten hem toch wel zelf gehad hebben? Tenminste, ze zeggen dat ze geprobeerd hebben om hem aan de gang te krijgen in een systeem? Dat energieverbruik begint btw wel de pan uit te rijzen he. Wil je dit in SLI zetten, samen met zo'n smithfield Pentium 4, dan heb je een flinke voeding nodig, helemaal als je wilt oc-en. Hebben de nieuwe ATi kaarten ook zo'n hoog verbruik? Of is dat net als AMD tegenover intel dat het verbruik lager ligt?
Link naar reactie
kijk! dan moet je jezelf eens sirieus gaan afvragen of het allemaal niet een beetje TE overdreven is :-? .! een zwaar spel draait super op een 6800Ultra in sli. dan vraag ik me af of 4 keer 6800ultra wel echt nog een een ver2 dubbeling maakt van de prestaties als je 4 videokaarten heb... en de prijs is ook héél duur allemaal. :wink: dus ik vraag me echt af of het al dat geld enzo wel waard is.. :-? !
Link naar reactie
[quote:97695be254="Red Dragon"]Ik vermoed dat hij pas in juli op zijn vroegst word gelanceerd, eer je daadwerkelijk kaarten kan kopen zal het wel eind augusuts / begin september zijn en dan in zeer kleine hoeveelheden. Dit is gewoon stomweg een idee van mij, het blijft koffiedik kijken.[/quote:97695be254] ja en dat zou ik nog vroeg vinden. Als ik kijk hoe het in het verleden is steeds is gegaan voor wat betreft de tijd tussen aankondiging en retail. Crossfire klinkt erg mooi, maar ik zou wel eerst eens real performence tests willen zien en eigenlijk interesseert me nu alleen next gen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...