Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =-


Aanbevolen berichten

Van dat 'motion blur' kan ik me nog iets voorstellen ... bij een racegame als Burnout2 wordt dat gebruikt om de snelheid te benadrukken. Daarnaast krijg je daardoor een minder nep effect bij CG-filmpjes. Ik dacht meer aan die tweede demo met die roestende truck. Van zoiets zie ik (behalve als demo) niet direct het nut van in spellen ... Misschien dat je er een beter voorbeeld van hebt gezien ? Het enige dat enigszins in de buurt zou kunnen komen is realistisch water, maar dat kan (zie Morrowind) met de huidige generatie ook al.
Link naar reactie
  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    317

[quote:761b91fc8a="phaas"]Wat is er nou eigenlijk beter DirectX of OpenGL??[/quote:761b91fc8a] Op dit moment is DirectX 8 beter. Er wordt hard gewerkt aan OpenGL 2.0. In OpenGL is het nu eigenlijk een rotzooitje omdat de huidige versie achterloopt op de moderne DirectX 8 compliant hardware en daardoor fabrikanten eigen OpenGL Extensions gaan gebruiken.
Link naar reactie
[quote:2f9cdf17eb="JaFO"]Van dat 'motion blur' kan ik me nog iets voorstellen ... bij een racegame als Burnout2 wordt dat gebruikt om de snelheid te benadrukken. Daarnaast krijg je daardoor een minder nep effect bij CG-filmpjes. [/quote:2f9cdf17eb] Motion blur kan je inderdaad leuk gebruiken in race games. of in een adventure. in een shooter echter word het wat chaotisch lijkt me. [quote:2f9cdf17eb]Ik dacht meer aan die tweede demo met die roestende truck. Van zoiets zie ik (behalve als demo) niet direct het nut van in spellen ... Misschien dat je er een beter voorbeeld van hebt gezien ?[/quote:2f9cdf17eb] Ik heb helaas nog geen echte demo van deze truck gezien alleen het filmpje wat jij ook heb gezien. wat je ziet is de mogelijkheid van de geavanceerde Pixel shaders die DirectX9 en de GeForce FX ons bied. Voorbeeld van in een game: stel je heb een flame thrower en bewerkt daarmee een deur of muur. dan is het dus veel mooier als die deur of muur gelijdelijk aan verbrand, stapje voor stapje de brandplekken en zo verschijnen e.d. ipv meteen in een keer. zo heb je nog veel meer van dat soort dingen waar je dmv pixel shaders gelijdelijk de Texture kan laten veranderen. Polymorphen zeg maar. [quote:2f9cdf17eb]Het enige dat enigszins in de buurt zou kunnen komen is realistisch water, maar dat kan (zie Morrowind) met de huidige generatie ook al.[/quote:2f9cdf17eb] Het kan altijd nog mooier he. Ik heb helaas de DirectX 9 demo's van de Radeon 9700 pro nog niet gezien, maar wat ik van Slashhead heb begrepen zijn die er mooi. DirectX 9 en de kaarten die dat aan kunnen bieden een zee van nieuwe mooie mogelijkheden in games.
Link naar reactie
[quote:4850ed03a2="Upke"]Aan de ene kant wel.... Aan de andere kant wil dat zeggen dat je niet weer een nieuwe 3d kaart hoeft te kopen om de nieuwe features te zien, ze zijn er nog niet...... Dat geeft je wat ruimte...[/quote:4850ed03a2] Helaas heb je guru's en guru's. Ze blijven die kaarten toch wel kopen en je kunt er natuurlijk altijd nog een hogere anisio, res en FSAA uitpersen met een nieuw 3Dmonster. OpenGL is idd een redelijke puinzooi nu, maar dat komt wel goed met de release van 2.0 en bovendien bij in Ut2k3 is de OpenGL mode echt stukken beter dan die van DX8 vind ik.
Link naar reactie
[quote:c4a48e3997="Red Dragon"]Voorbeeld van in een game: stel je heb een flame thrower en bewerkt daarmee een deur of muur. dan is het dus veel mooier als die deur of muur gelijdelijk aan verbrand, stapje voor stapje de brandplekken en zo verschijnen e.d. ipv meteen in een keer. ....[/quote:c4a48e3997] als je idd dat soort truuks kunt doen ... dan zouden dingen als 'bulletholes' e.d. waarschijnlijk ook met dat soort spul worden gedaan ipv de gebruikelijke 'decals' die er gewoon opgeplakt worden. Klinkt idd leuk, maar dat zal dus nooit in echte spellen gebruikt kunnen worden totdat Dx9-hardware de 'standaard' is ... en dat duurt nog een tijdje, want normale stervelingen zijn niet zo vlug met het vervangen van hun hardware. :(
Link naar reactie
[b:ae9d4734f8] [size=18:ae9d4734f8]Good NV30 Yields[/size:ae9d4734f8][/b:ae9d4734f8] [quote:ae9d4734f8][b:ae9d4734f8]Good news for nVidia and it's GeForce FX, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company’s (TSMC) 0.13-micron processes at Fab 6 have reportedly reached a yield rate of 70%. Fab 6’s biggest customer, Motorola, has seen its 0.13-micron DSP (digital signal processor) production reach 90% yield rates, said sources. [/b:ae9d4734f8] [i:ae9d4734f8]Earlier this year problems in 0.13-micron processing equipment at Fab 6 reportedly resulted in a loss of 3,000 wafers. Yield rates were improved to 50% by September, but in November problems were discovered in the transfer of wafers from one process to the next. With these problems recently resolved, yield rates have broken 70%. The breakthrough in 0.13-micron yield rates is expected to increase TSMC’s gross margins and pull it further ahead of competitors, sources said. Customers like ATI Technologies and Altera have been eager to advance from 0.15-micron technology up to the 0.13-micron node. Now that TSMC has achieved higher yield rates, the global foundry leader is also reportedly in talks with major customers about purchasing by wafer rather than by die.[/i:ae9d4734f8] TSMC has vigorously expanded production at Fab 6 since 2001 from a monthly capacity of 5,000 wafers to the current 15,000 to 20,000 wafers. [/quote:ae9d4734f8] [url=http://www.guru3d.com]BRON[/url] Zo laat ze nu maar komen dan :)
Link naar reactie
Ik wilde dus toen ik van de geforceFX hoorde de kaart gelijk hebben , daarna dacht ik dat ik beter de r9700 kon kopen omdat deze goedkoper was als de geforceFX ook directx 9 ondersteunde, en dat ik niet zo lang had moeten wachten. Nu Heb ik al een paar keer hele negeatieve verhalen gehoord en gelezen over ati dat ze slecht compatible zijn met vele spellen en dat je dan eerst patches moet downloaden enzo. Ik denk dat ik beter toch op de geforceFX kan wachten dat wordt een topper denk ik, en ja ik vind persoonlijk nvidia mij meer aanspreken als ati. Reacties Graag Greetz Mob :lol:
Link naar reactie
Ik heb zelf 3 weken een Radeon 9700 pro in mijn pc gehad en ik vond het een geweldige kaart. ik had helemaal geen compatibiliteits problemen en ik ken een aantal anderen die een dergelijke kaart hebben em er dik tevreden mee zijn. de ATI radeon 9700 pro is zeker een goeie aanrader. Hoe lang we moeten wachten op de GeForce FX weten we niet en hoe goed die is kunnen we alleen maar gissen. (ik verwacht er wel veel van) De Radeon 9700 pro is "here and now!" en is op dit moment King of 3D. ook al is het tijdelijk ik zou niet gaan wachten op de GeForce FX alleen maar omdat anderen zo negatief zijn over de Radeon 9700 pro. uiteindelijk blijft het jou keuze. of nu een Radeon 9700 pro of in ergens in het begin van 2003 een GeForce FX.
Link naar reactie
[quote:2bef973dca="MobFigure"]Maar de FX wordt beter als de 9700 pro?[/quote:2bef973dca] Ja, en de R350 wordt weer "[i:2bef973dca]beter [u:2bef973dca]als[/u:2bef973dca][/i:2bef973dca]" de NV30 en de NV35 weer "[i:2bef973dca]beter [u:2bef973dca]als[/u:2bef973dca][/i:2bef973dca]" de R350... :evil: Heb jij ergens benchmarks van de FX gezien die niet van Nvidia komen??? :-? Nou dan...De Radeon 9700PRO is met afstand de beste kaart die je op dit moment kunt kopen de FX is nog lang niet verkrijgbaar en ook voor die kaart zullen er wel in het begin driver problems zijn en game patches worden uitgebracht...GO FIGURE!!! :evil: 8)
Link naar reactie
[quote:cc807a1d93="MobFigure"]Ik denk dat ik toch maar wacht op de FX die 256 mb vind ik wel heel erg interessant klinken. Maar nvidia begint altijd met een [i:cc807a1d93]betere[/i:cc807a1d93] compatibiliteit [u:cc807a1d93][i:cc807a1d93]als[/i:cc807a1d93][/u:cc807a1d93] ati!!! Greetz Mob :lol:[/quote:cc807a1d93] D'oh. Je leert het ook nooit hé! :-? Het is toch [i:cc807a1d93]beter als[/i:cc807a1d93] je een keer oplet... 8) En 256Mb FX versies zul je al helemaal niet snel vinden, en wat is het nut? Je wilt zeker 1920x1440 met 8x AA en 32AF draaien :-? ?
Link naar reactie
Dat nVidia met een betere compatibiliteit begint ligt gewoon aan het feit dat men de nVidia-drivers en hun aansturing kent. Ati-kaarten worden iets anders aangestuurd en hebben daardoor extra aandacht nodig, helaas zijn software-ontwikkelaars nogal lui als het om de niet nVidia-kaarten gaat. (bovendien heb ik over de laatste serie drivers van nVidia toch een hele hoop klachten gezien ... ze zijn dus niet zo 'perfect' als men wel eens beweerd ) Dan zijn er nog de problemen van de R9700pro in combinatie met sommige moederborden / voedingen ... daar had nVidia in het begin ook last van met z'n GeForce256 (geen idee of ze dat bij de huidige generatie ook wel eens hebben). Dat ligt m.i. niet aan nVidia of Ati maar meer aan het feit dat bij moederborden & voedingen af en toe iets te veel op kwaliteit wordt bezuinigd. Als je dan een veeleisende kaart er in stopt dan krijg je natuurlijk ook 'rare' problemen.
Link naar reactie
[quote:a16ff81ed0="JaFO"]Dan zijn er nog de problemen van de R9700pro in combinatie met sommige moederborden / voedingen ... daar had nVidia in het begin ook last van met z'n GeForce256 (geen idee of ze dat bij de huidige generatie ook wel eens hebben). Dat ligt m.i. niet aan nVidia of Ati maar meer aan het feit dat bij moederborden & voedingen af en toe iets te veel op kwaliteit wordt bezuinigd. Als je dan een veeleisende kaart er in stopt dan krijg je natuurlijk ook 'rare' problemen.[/quote:a16ff81ed0] Een groot probleem is de stabiliteit van het AGP slot en de brakke verrichtingen van de chipsets fabrikanten (inclusief Intel) met betrekking tot AGP 8x. Ik test nu op een Intel 845PE chipset en dan gaat allemaal van een leien dakje... Het is echt onzin dat (de huidige) ATI slechter is dan nVidia. Beide merken hebben bij de introductie van de kaarten problemen met drivers e.d. Ik denk dat de verwijten naar ATI te maken hebben met een jaar geleden toen het idd wat minder was. Maar de driver ondersteuning van de 9x serie is zonder meer goed te noemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...