Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    317

[quote:a843c20aa5="Red Dragon"]Ik vraag me af of je wat hebt aan 256mb op een videokaart. 128mb word nog maar net benut in games. Wat is jou mening daarover Slashhead?[/quote:a843c20aa5] Speel UT2003 maar eens in HQ en dan de map december, swapping al the way. Ook met het oog op FSAA op hoge resoluties en zware engines van de toekomst geen overbodige luxe lijkt mij.
Link naar reactie
swapping waardoor? door te weinig intern geheugen? 512mb ipv 768 of 1024? hdd swapping door te weinig videokaart geheugen lijkt me raar. je zou namelijk eerst je AGP reseve moeten benaderen. Nee ik geloof niet dat UT2003 sneller word met 256mb. zelfs niet op 1200x1600 HQ. FSAA 6x of 8x op hoge resoluties zijn naar mijn mening de enige redenen voor 256mb videokaarten.
Link naar reactie
Mijn mening over 256MB heeft meer te maken met de capaciteiten/toepassingen van de huidige grafische processors. In het laatste artikel in C!T over de verschillende Radeon 95/97 kaarten zie je dat er beperkingen zijn bij 64MB. Ook multisampling FSAA gebruikt extra geheugen waardoor 128MB noodzakelijk is wil je het kunnen toepassen in hoge resoluties. (1280x1024 en hoger) Naarmate grafische processors sneller worden kan er met meer kleur informatie gewerkt worden en wordt meer geheugen interessant. Denk daarbij aan de komende overgang naar 64bits kleur. Pas nadat de huidige grafische kaarten een stuk sneller worden (hogere fillrate) wordt het pas zinvol om over te gaan op 256MB. Presatie winst zul je alleen tegenkomen IMHO bij extreem hoge reso's en multisampling FSAA. Je moet het eigenlijk zien als een GeForce 2 waar je ineens 128MB op gaat zetten. Wanneer de hoeveelheid kleurinformatie zo hoog wordt dat dit noodzakelijk wordt dan ben je al ver boven de krachten van de GeForce 2 uit... Wat texture data betreft, In de huidige moderne games worden textures vaak gespiegeld. Dit is noodzakelijk om de hoeveelheid texture data in de hand te houden en een hoge framerate te handhaven op gemiddelde systemen. Het helpt natuurlijk wanneer er meer texture data lokaal opgeslagen kan worden. Nu moet ik wel even zeggen dat de map december geen herkenning bij mij oproept. Verder ben ik teleurgesteld in UT2003. Ik had er wel wat meer van verwacht. Ik vind de meeste levels veel te klein en zo nu en dan bekruipt mij een claustrofobisch gevoel... Ook heb ik niet het idee dat ik met een nieuwe generatie software te maken heb. Maar misschien komt er een verbeterde engine uit of is die er inmiddels al. In het kader hiervan ben ik dan ook van mening dat wanneer 256MB in UT2003 nodig zou zijn dat dat meer te maken heeft met log programmeer werk dan dat mijn graphics hier nu een stuk beter van worden.
Link naar reactie
ALs er daadwerkelijk maps zijn in UT2003 en straks Unreal 2 die meer dan 180mb aan texture's gebruiken kan ik me het voorstellen dat een GeForce FX met 256mb wat nut heeft, echter dan zit je wel met het punt dat Slashhead al aangeeft, is de GPU wel snel genoeg. maar als ik edward goed begrijp is UT2003 het eerste spel waarbij het loont om 768mb of 1gig aan intern geheugen te hebben.
Link naar reactie
Nvidia heeft de proffesionele lijn van de GeForce FX (NV30) aangekondigd [img:1d7ed1ed72]http://www.pny.co.uk/uk/images/fx1000_small.jpg[/img:1d7ed1ed72] [img:1d7ed1ed72]http://www.pny.co.uk/uk/images/fx2000_small.jpg[/img:1d7ed1ed72] [img:1d7ed1ed72]http://www.pny.co.uk/uk/images/fx2000.jpg[/img:1d7ed1ed72] zie ook: [url=http://www.pny.co.uk/uk/quadrofx2000.htm]PNY Quadro FX 2000[/url] De Geforce FX specs van Pny zijn [url=http://www.pny.com/home/products/Vcard_fx.cfm]Hier[/url] te vinden. Meer info over de Quodro FX van nVidia @ [url=http://www.nvidia.com/docs/lo/2691/SUPP/Quadro_FX_tour.swf]nVidia[/url]
Link naar reactie
Uit een interview met de baas van het Catalyst team: [quote:32e472fe21] [Zardon] Is it possible that ATi will grant users control over 8x FSAA and/or make FSAA available at resolutions over 1600x1200. (There certainly seems to be horsepower to do 8x FSAA at least at medium resolutions.) [Ben] The RADEON 9700/9500 series cannot support multisample anti-aliasing with more than 6 samples per pixel, nor can it support anti-aliased resolutions above 1600x1200 due to buffer size limitations. Supporting 8x FSAA would require a multisampling/supersampling hybrid, which would drastically impact performance and in many cases reduce image quality (by blurring fine text and other detail). We believe that implementing "higher" FSAA modes that detract from image quality is confusing and unnecessary [/quote:32e472fe21] Ik vraag me af in hoeverre het eigenlijk nut heeft om FSAA modes hoger dan 6x te gebruiken: op een gegeven moment wordt het toch echt blurry, een effect dat ik bij 6x al soms ervaar. Ik gebruik dan ook voornamelijk FSAA 4x op 1152*864. Of lost pure multisampling dit op?
Link naar reactie
//Baxcorp hoort dat niet in het Radeon topic thuis? Maar om maar weer ontopic te komen: Asus komt ook met een GeForce FX: [url=http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9900]ASUS V9900[/url] En aopen ook: [img:78486c8da8]http://www.nvchips-fr.com/images/news/aopen/ae_fx2.jpg[/img:78486c8da8] Meer [url=http://216.239.39.120/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&langpair=fr%7Cen&u=http://www.nvchips-fr.com/News/news.php%3Fid%3D200301216&prev=/language_tools]Hier[/url]
Link naar reactie
[quote:09b600fa10="Red Dragon"]//Baxcorp hoort dat niet in het Radeon topic thuis? [/quote:09b600fa10] Jullie hadden het hier over het nut van 256Mb geheugen op je videokaart. Als antwoord hierop werd o.a. [b:09b600fa10]door jou [/b:09b600fa10]hogere FSAA's gesteld :evil: . En ik vroeg me af of hogere FSAA's wel nuttig [i:09b600fa10]is[/i:09b600fa10]? 8) Maar ik wil 'm best in het radeon topic posten hoor...
Link naar reactie
GeForce FX 2000 Quadro benchmarks : SPEC View Perf 7, Dual Xeon 2.8Ghz 23.46 vs 18.95 vs 18.13 ( 121.5 vs 93.21 vs 89.68 132.6 vs 132.3 vs 105.2 30.9 vs 24.83 vs 26.52 38.55 vs 23.52 vs 22.34 37.04 vs 28.95 vs 21.26 ATI Fire GL X1 & PNY Quadro FX 2000 compared to the PNY Quadro 980 XGL +04.52% & +29.39% +03.93% & +35.48% +25.67% & +26.05% -06.37% & +16.51% +05.28% & +72.56% +36.17% & +74.22% Average +11.53% & +42.37% PNY Quadro FX 2000 compared to the ATI Fire GL X1 +23.80% +30.35% +00.23% +24.45% +63.90% +27.94% Average +28.44%
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...