Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =-

Aanbevolen berichten

• Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• anoniem

[quote:4d8e09b8d0="SkinnerEd"]Ja, ik las het ook!, toch wel vreemd dat Club3d dan kaarten aankondigd eind Jan..[/quote:4d8e09b8d0] tja, het is wel club3d, wij hadden op Cebit nog een mooie folder van ze meegenomen en geschand, met allerlei radeon kaarten welke uit zouden komen, nooit meer wat van gezien Heb je de scan nog Slashhead ;) (hebben we nog wereldnieuws mee gemaakt :lol: )
Link naar reactie
//HJS Op dat blaadje stond de RV250 van CLub-3d en dat is de Radeon 9000 die is er uiteindelijk wel gekomen HJS :) las nog het volgende op www.3dchipset.com: [quote:847f03f032] There's some new information from MSI about its GeForce FX video card. [url=http://www.msicomputer.com/pressrelease/GeForceFX.asp]Here[/url] you can find all the details, including features, specs and a comparison to the GeForce4 Ti line. They also have pictures up of the FX Flow radiator cooling system. MSI also goes into a bit of detail about the different types of shaders the FX will utilize: [i:847f03f032][b:847f03f032]* Vertex Shaders:[/b:847f03f032] Two key vertex shaders drive her motion: a branching skeletal shader where the body mesh is driven by several different combinations of internal bones, and a blend shape shader that deforms her face based on control parameters. [b:847f03f032]* Skin Shader:[/b:847f03f032] This uses a complex combination of color maps, specular maps, and blood characteristic maps to produce very realistic skin. In addition, lighting subtleties are accomplished with a series of cube maps for diffuse specular and "highlight" skin lighting. [b:847f03f032]* Wing Shader:[/b:847f03f032] A translucent shader is used for the wings. This modifies both the reflected color off the wings as well as the amount of light passing through the wings based on viewing and light angles.[/i:847f03f032] [b:847f03f032]Solomon[/b:847f03f032] - Conflicting information regarding who will be releasing the FX. We have Digitimes saying Nvidia is being responsible for the FX production and we have MSI with a PR stating they are going to be releasing it. Who is making the cards? Care to step up Nvidia and share some light[/quote:847f03f032] en vervolgens staat er: [quote:847f03f032]While it's suprising that the GeForce FX video cards will be produced and built from Nvidia and then shipped to resellers for then they can add their own special cooling device to seperate each resellers offerings. What doesn't add up is why MSI was showing off a red PCB version. What makes this even hard to follow. MSI has removed the red PCB photo off their site. Why did MSI remove the picture? No one seems to really know. Mark has sent me some interesting information that I can't verify or deny but he said: [i:847f03f032]"[b:847f03f032]Gainward informed me that Nvidia will be building the cards and shipping them to all of the resellers. [/b:847f03f032]The red PCB MSI card everyone saw? Well Nvidia has given MSI the job of building the reference design for Nvidia so the cards that will actually be shipping will really be their own card. Hence the opportunity to be different and release a red one for their cause."[/i:847f03f032] Still doesn't explain why MSI removed the photo of their red PCB. Care to explain MSI? Or have you moved the picture to somewhere else? I can't find it on the site anymore. [i:847f03f032]Solomon - Apparently the picture for the MSI card is on their Taiwan site but not their US site. You can view the picture [url=http://www.msi.com.tw/html/e_service/epaper/2003/01/01.htm]here[/url][/i:847f03f032][/quote:847f03f032] Conclusie: nVidia maakt kaarten voor iedereen behalve voor MSI die maakt ze zelf.
Link naar reactie
[quote:31d34c681a="SkinnerEd"]Ik lees nou berichten over een release in eind Maart/April? het wordt steeds later, we gaan toch niet 3dfx achterna he...[/quote:31d34c681a] Ik las het inderdaad ook ergens, volgens mij is dat die [url=http://www.bfgtech.com/]BFG[/url] kaart die je kan bestelen. Hoe dan ook als de GeForce FX pas in Maart/April komt wacht ik mooi nog een maand of 2 langer op de R350.
Link naar reactie
Ja ik dus ook, ik ga strakjes eerst een nieuwe CPU+mobo halen als de Springdale of Hammer er is en ik wil nog een hd er naast zetten dus, moet ook wat slimmer kopen ;) Als dan in Mei de R350 komt, ga ik geen FX kopen in Maart, of hij moet wel erg veel meer te bieden hebben dan m'n R9700, die misschien met een nieuwe CPU nieuw leven ingeblazen krijgt.
Link naar reactie
Ja t ziet er niet echt goed uit, voor de nvidia marketing. Nu moeten ze maar hopen dat de rv350 ook vertraging oploopt. :lol: Nu nog wat publicatie zooi: <knip> [i:fa50dc165f][Mod-Edit] Dat nieuwtje was al hier gepost op 13-1-2003: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=76187&postdays=0&postorder=asc&start=260]Hier[/url] onderaan. Eerst deze topic lezen en daarna pas nieuwtjes posten aub, gr, Red Dragon [mod-edit][/i:fa50dc165f]
Link naar reactie
Las het volgende op www.3dchipset.com [quote:51e14aa948]nV News is reporting that one of their forum users has possibly scored a picture showcasing a QuadroFX 1000 NV30GL? All the props goes to this Uttar fellow. What I like seeing is the fact that it's Dual DVI for one (which I think all the Quadro cards are) and the heatsink doesn't take up two slots. Will this card be a dummy down clocked version of the original GeForce FX? Or is this showing that you really don't need the leaf blower after all? Below is the pic that Uttar scored. He's worried about Nvidia might telling him to take it down. We on the other hand... Well you know how we feel about the big boys! They only listen when they want something and never listen when you ask questions[/quote:51e14aa948] Het forum waar ze het over hebben is [url=http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=6384]Hier[/url] te vinden. Dit moet dan de [i:51e14aa948]"QuadroFX 1000 NV30GL"[/i:51e14aa948] voorstellen: [img:51e14aa948]http://www.notforidiots.com/QuadroFX.JPG[/img:51e14aa948] raar dat een zware professionele videokaart niet eens de "FX flow" cooler gebruikt die op de GeForce FX wel zit. :-? Hier nog wat foto's van de GeForce FX en de "FX flow" cooler: http://www.nullnetwork.com/nv/FX/
Link naar reactie
Ik vind dat niet zo erg, dat van dat PCI slot, wat ik erger vind en waar ik ook bang voor ben is dat die cooler veel te veel lawaai gaat maken en daar heb ik absoluut geen trek in. Op een Radeon 9700 pro stop je een pasive Zalman Heatpipe en klaar ben je, vraag me af of dat met een GeForce FX ook kan, ik denk het dus niet.
Link naar reactie
Slashhead, komen er nou ook 256 mb modellen, ik lees alleen maar aanbieding over 128 mb'ers. Ok Club3d heeft een 256 mb-kaart in de pricewatch, maar die melden ook een release van 22 jan, dus wat ik daarvan moet geloven... Verder blijf ik het erg vreemd vinden dat we nog steeds niet eens iets horen over mogelijke reviews...
Link naar reactie
Volgens mijn informatie heeft helemaal niemand GeForceFX grafische kaarten.... dus zeker Club3D niet omdat zij ze eerst moeten inkopen. Zij hebben namelijk geen eigen faciliteit waar kaarten gemaakt worden. Voor wat het tegenwoordig dan nog waard is... de eerste kaarten verschijnen pas op z'n vroegst eind februari. Dit kreeg ik afgelopen week van Aopen te horen. Wat 128MB of 256MB betreft, heb ik geen info. Al kan ik me voorstellen dat de Quadro versies waarschijnlijk 256MB zullen zijn en de consumenten uitvoeringen 128MB. (i.v.m. prijzen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...