Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    317

// off-topic [quote:cd325fa793="Slashhead"]Cg is idd nVidia. Maar ik denk wel dat het voor bedrijven als ATI voordeel kan opleveren. Het grote probleem bij DirectX 8 is dat men er niet mee om kan gaan... Cg moet het leven eenvoudiger maken en daardoor de software ontwikkeling een nieuwe impuls geven die nodig is om de high-end van nVidia (en ook ATI) te ondersteunen.[/quote:cd325fa793] Er zijn spellen die Dx8 ondersteunen ... dus 'er niet mee kunnen omgaan' is wel erg grof. Het zal wel allemaal niet zo soepel lopen als men in eerste instantie bij MS dacht (mede door de legacy-code die men moet ondersteunen), maar ook voor Cg zal een 'leerperiode' gaan gelden. Daarnaast is er voor diegenen die Dx8 niet willen/kunnen leren al een aantal alternatieven in de vorm van complete 3D-engines die als licentie gekocht kunnen worden (er zijn zelfs al een aantal zeer goedkope engines voor 'normale' gebruikers !). Scheelt ook aanzienlijk in de hoeveelheid 'lowlevel' kennis die men moet bezitten voordat van 3D gebruik kan maken. Tot nu toe is die wel heel erg gericht op FPS-spellen, maar met name de unreal-engine heeft toch laten zien dat men best wel meer kan. Volgens mij moet je al heel erg aparte eisen hebben wil het ontwikkelen van een 'eigen' engine zich lonen. Zeker op het gebied van FPS. // -------------------------
Link naar reactie
Natuurlijk zijn er nu spellen die DirectX 8 ondersteunen en zijn er nu engines klaar. Alleen DirectX 8 is al 2 jaar op de markt.... Cg is bedoeld om de omschakeling te verkorten waardoor er minder kennis nodig is om nieuwe technieken te implementeren. Als het zou werken zoals nVidia hoopt dat het gaat werken dan moeten DirectX 9 games eerder hun intrede doen dan nu met DirectX 8 het geval was. Een van de voordelen was volgens nVidia de platform onafhankelijkheid van Cg.
Link naar reactie
Om even terug te komen op het lange verhaal van Slashead. Ik ben het in grote lijnen met je eens. IK hoop echter dat de GeForce FX sneller is dan de Radeon 9700 pro in de huidige games met ANISO en FSAA. Anders loont de aankoop niet vind ik (ik switch al van videokaart voor de eerste DirectX 9 game op de markt is) Wat ik belangrijk vind voor de opvolger van mijn Ti 4400 is dat ie de huidige games en de games die 2003 ons brengt kan spelen op 1280x960x32 met alle detail op MAX en ANISO op minimaal level 8 (FSAA mooi meegenomen) Dat zoek ik in een kaart, DirectX 9 is toch nog niet aan de orde. (demo's en benchmark's daargelaten) Ik hoop dat als jij de GeForce FX gaat benchmarken dat je dat dan ook doet met ANISO en FSAA aan in UT2003. Op dit moment verslaat een Radeon 9000 pro (ja Radeon 9000 dat is geen typo) een Ti 4600 als je Aniso op level 8 zet en UT2003 benchmarked. ( zie test www.tomshardware.com ) Ik hoop dan ook van harte dat de "Adaptive filtering" die eindelijk in de NV30 zit ook net zo goed of beter is dan die van ATI. Tegen de tijd we DirectX 9 games zien dan kijk ik wel weer naar wat er dan uit komt.
Link naar reactie
Ik vind dat je gelijk hebt ;) Zelf kijk ik ook uit naar de GF FX, zeker omdat nVidia drivers voor Linux maakt, dat is nog steeds mijn probleem met ATI kaarten. Het liefst wil ik iets waar ik straks DeusEx 2 op 1280x1024x32 met Anisotropic filt. en FSAA kan spelen (ik ben nou eemaal deusex verslaafd ;) ) , dus die GF FX lijkt me wel. Gelijk een mooi kado voor m'n verjaardag :D
Link naar reactie
[quote:4b3fbded00]Tijdens een onlangs gehouden Duitse TV Gameshow liet Nvidia haar nieuwste troetelkindje zien, de GeForce FX. De videokaart heeft echter nog wat kuren. Zo liet de kaart de eerste demo crashen, toen men voor de tweede keer de demo wilde laten zien crashte zelfs het hele systeem. Dit neemt echter niet weg dat de vertoonde demo's er zeer goed uitzien. The video is of a German gaming show that is showcasing the new GeForceFX demos, in which the card not only crashed during the first demo, it crashed the system completely during the second. I am not sure what the fellas were saying when the big BSOD popped and the machine rebooted on their big screen, but I am sure there was a tad bit of embarrassment going on there. You DO however get a good look at the two demos in action before they crashed though. Funny stuff. Filmpje : [url]http://www.giga.de/help/helpnite/grafik2.wmv[/url] [/quote:4b3fbded00] LOL :lol: en dan doen alsof er niks aan de hand is :lol:
Link naar reactie
[quote:095ec6307c="JaFO"]LOL en dan maar beweren dat alleen Ati slechte drivers levert ... ;) Ik vrees dat het nog wel wat langer zal duren dan begin volgend jaar voordat ze iets fatsoenlijks hebben.[/quote:095ec6307c] de BSOD in het filmpje was een "IRQ is not less or Equel" error. dat heeft niets met drivers te maken maar met het feit dat de pc waar hij in zat geen schone install heeft gehad en dat de ACPI van de computer een gesharde IRQ had met de Videokaart. de crash in de demo kan natuurlijk wel aan de drivers hebben gelegen, maar kan ook liggen aan bijvoorbeeld Direct X 9 RC1 bijvoorbeeld. oftewel veel te vroeg om nu al iets over de drivers van nVidia te zeggen. ik snap je negatieve conclussie dan ook niet.
Link naar reactie
sorry ... maar het was wel grappig (en een beetje amateuristisch) dat die demo stuk liep. Dat wil je toch echt niet hebben tijdens zoiets ... Hadden ze dan echt Dx9 nodig voor die demo's ? Aangezien het nVidea-demo's waren zouden ze dat toch zonder Dx9 moeten kunnen maken ? // -- De twee demo's waren overigens behoorlijk indrukwekkend. Alleen is de vraag : welk spel heeft zo'n 'bewegende' shader-geval (of hoe dat ook heet) nu echt nodig ? Wat voor een voordeel biedt zoiets nu tov de huidige mogelijkheden ?
Link naar reactie
[quote:ce8f7dee81="Red Dragon"]De NV30 staat teminste op de Roadmap van Leadtek :D das een begin. [[/quote:ce8f7dee81] Ik heb dit draad totaal niet gevolgd dus ik ben nu begonnen met lezen, maar wat mij gelijk opviel: Chaintech staat niet in het rijtje kaartenbakkers, terwijl ze het met de GF4 serie toch hele mooie producten neergezet hebben. De naam Geforce FX vind ik BTW redelijk lelijk en ik las dat ik niet de enige ben, maar aan Geforce zitten ze gewoon vast door naamsbekendheid. Anders zouden veel halve n00b's nog eerder een GF2 MX kopen dan een NV30 denk ik :)
Link naar reactie
[quote:f072070a0a="phaas"]Wat is er nou eigenlijk beter DirectX of OpenGL??[/quote:f072070a0a] Dat ligt er aan wat je ermee wilt. DX en OpenGL zijn gewoon 2 verschillende 'talen' om games mee te maken en ze hebben elk hun voor en nadelen. OpenGL is vaak idd wat sneller, maar DX biedt bijvoorbeeld pixelshaders die doorzichtig water kunnen maken en OpenGL nog niet. Ik geef BTW voorkeur aan OpenGL omdat zoals de naam al zegt het Open is. Het draaid dus op min of meer alle bestruringsystemen, DX is van Microsoft en draait ook alleen maar onder Windows en met heel veel moeite hebben we nu voor Linux WineX 2.21 wat de API's redelijk nabootst en veel spellen toch onder Linux laat draaien. Cg is dus BTW een laag hoger dan DX en OpenGL. Het zit dus zegmaar tussen de gebruiker en DX en OpenGL.
Link naar reactie
[quote:1e081eea1a="JaFO"]sorry ... maar het was wel grappig (en een beetje amateuristisch) dat die demo stuk liep. Dat wil je toch echt niet hebben tijdens zoiets ...[/quote:1e081eea1a] Het was ook best grappig om te zien. deed me denken aan die ene keer dat Bill Gates een demo gaf van een toenmalige nieuwe windows. die crashde ook, net nadat ie had uitgelegd dat het stabieler was dan de vorige windows :D [quote:1e081eea1a]Hadden ze dan echt Dx9 nodig voor die demo's ? Aangezien het nVidea-demo's waren zouden ze dat toch zonder Dx9 moeten kunnen maken ?[/quote:1e081eea1a] Zoals SLashhead al aangeeft kan het ook OpenGl zijn geweest. echter de Radeon 9700 pro demo's draaien ook alleen maar met DirectX 9. ik vermoede dat de GeForce FX demo's dat ook doen omdat ze daar de geavanceerde nieuwe features van de GeForce FX goed mee kunnen laten zien.. maar zeker weten doe ik het niet. [quote:1e081eea1a] // -- De twee demo's waren overigens behoorlijk indrukwekkend. Alleen is de vraag : welk spel heeft zo'n 'bewegende' shader-geval (of hoe dat ook heet) nu echt nodig ? [/quote:1e081eea1a] Ze waren zeker indrukwekkend. ziet er veelbelovend uit. Ik neem aan dat je "Motion blur" bedoeld? het vaag worden van beeld als je snel beweegt? Dit had de 3DFX Voodoo 5 al en tot op heden heb ik dit zo goed als nooit in games gezien. maar het is wel een geinige feature in zo'n demo. //... wat de demo betreft, ik azag op Cebit 2001 in Hanover (ruim 1,5 jaar geleden) voor het eerst de "Cameleon" demo van de GeForce 3. Dit was een DirectX 8 demo met schitterende bumpmapping en gebruik van Vertex en pixel shaders. Echter nu eind 2002 heb ik nog geen game gezien die zo gedetaileerd was als die demo. Ik ben dan ook van mening dat wat je nu in die demo's van de Radeon 9700 pro en GeForce FX ziet dat dat de eerst komen de 1 a 2 jaar zeker niet in een game is te zien. (helaas :( )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...