Ga naar inhoud

-= GeForce FX topic =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    317

[quote:4cb993b9fd="Red Dragon"]Als het goed is heeft www.digit-life.com al een exemplaar ontvangen.. teminste dat zeiden ze een week geleden (wat ik toen ook had gepost). Maar daar hoor je nu ook niets meer van. We wachten af. ik verwacht ze deze maand wel (whisfull thinking ;) :) )[/quote:4cb993b9fd] Yep die Russen van oa Xbit (dochter/moedersite) heeft er iig ééntje volgens haar zeggen. Voor Kerst verwacht ik ook eigenlijk wel meer cijfertjes, ik had een kleine hoop voor de 1e week van dec, maar dat is waarschijnlijk nog wat te krap. Ik heb trouwens bij beyond3d het eea gelezen over de NV30, deze had in 1e instantie (veel?) gevanceerder (2 TMU's? 256 bit mem?) moeten worden, maar door falen van TSC? werd voorlopig gekozen voor het huidige ontwerp.
Link naar reactie
[quote:df68efb82a="SkinnerEd"] Ik heb trouwens bij beyond3d het eea gelezen over de NV30, deze had in 1e instantie (veel?) gevanceerder (2 TMU's? 256 bit mem?) moeten worden, maar door falen van TSC? werd voorlopig gekozen voor het huidige ontwerp.[/quote:df68efb82a] Dat zal nu wel verschuiven naar het NV35 ontwerp die (volgens geruchten) tegen de Zomer van 2003 uit komt. die moet worden ingezet tegen de R350 van Ati. zo blijven we bezig met kopen 8)
Link naar reactie
Vraag me af waarom iedereen (all over the world) al bij voorbaat zo enthousiast is over de GeForce FX.... Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden waarvan mijn hartje sneller gaat kloppen :lol: (Behlave de memory bandwidth saving) Altijd leuk en aardig om weet ik hoeveel instructies aan een polygon of pixel te knopen maar wat heb je eraan als niemand dat gebruikt behalve een paar demo's... Behalve waarschijnlijk een snellere FSAA en minder performance impact hebbende aniso heb ik de GeForce FX nog niet kunnen betrappen op iets functioneels. Dit betekend dat het eigenlijk niks meer te bieden heeft in de huidige applicaties als de Radeon 9700pro? Even in gedachten houden dat deze kaart veel duurder zal zijn dan de Radeon 9700pro... Dat gedoe met Epic vind ik eigenlijk gewoon naaierij. Je maakt mij niet wijs dat wat ze dadelijk anders gaan doen met UT2003 ineens niet zou kunnen op een Radeon 9700pro. Doen we dan helemaal niet meer aan standaarden ? De kracht van de Radeon 9700pro en de GeForce FX ligt voornamelijk in de toekomst wanneer DirectX 9 het licht ziet. Hopelijk slaat Cg aan en wordt het de software huizen makkelijker gemaakt om apps te schrijven die aan de huidige hardwarestandaarden overeenkomen. Gebeurd dit niet dan voorzie ik zware tijden voor de High-end 3D. Ook pleit ik voor het uit de markt halen van de oude zooi. De fabrikanten van grafische kaarten zijn er zelf schuldig aan dat men nog steeds Pentium 4 2.0 GHz systeem verkoopt met een TNT2 kaart erin !!! Heb vanochtend nog een gloednieuwe Compaq P4 uitelkaar gehaald met zo'n fossieltje erin. Jawel mijn vrienden, dit soort systeem bouw is de ondergang voor 3D als hier niet heel snel verandering in komt. Die zooi moet van de markt verdwijnen en men moet zorgen dat er nog goedkopere DirectX 8 compliant kaarten worden gemaakt. Het moet zo snel mogelijk mainstream worden zodat de software beter moet matchen aan moderne hardware. Het is toch belachelijk dat je naar titels moet zoeken die een beetje activiteit van je grafische kaart vragen? Als ik nu een UT2003 demo draai en ik zie daar in mijn fly by alweer 159 fps staan dan wordt ik niet vrolijk... we hebben het dan over de game van 2002 die eigenlijk een eitje is voor de Radeon 9700pro. Dan was het toch allemaal wel anders toen Quake 3 het daglicht zag. Toen moest je een jaar wachten totdat er geschikte hardware was die het uiterste uit het spel haalde (denk aan de 32bits kleur)... Mr. Mod die binnenkort een GeForce FX hoopt te testen :D
Link naar reactie
[quote:f7c89e9a08="Slashhead"]heel veel tekst ;)[/quote:f7c89e9a08] Je hebt natuurlijk gelijk, dit wordt exact gezegd op Techreport, echter, ik kan nog steeds wat kracht gebruiken in UT2003, maar dat ligt ook deels aan de CPUhungry engine. De flyby frames haal ik nooit ingame, meestal tussen 40-90 (ik speel altijd met v-syn als het even kan). Als de NV30 me er constant 90 kan geven zou dat voor mij een reden zijn om te switchen, met 4gpixels zou dat misschien kunnen, maar ik ben heel tevreden met de R9700, echt een juweeltje en goede drivers. Wanneer krijg je een reviewexemplaar?
Link naar reactie
[quote:1fdec54b96="Slashhead"]Vraag me af waarom iedereen (all over the world) al bij voorbaat zo enthousiast is over de GeForce FX.... Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden waarvan mijn hartje sneller gaat kloppen :lol: (Behlave de memory bandwidth saving)[/quote:1fdec54b96] ik meen ergens gelezen te hebben dat de R9700 ook zoiets dergelijks heeft maar dat ze de bijbehorende bandbreedtes niet hebben bekendgemaakt omdat het te zeer 'theoretisch' zou zijn. Niet dat het de fabrikanten ooit van heeft weerhouden zoiets te publiceren als het hun goed uitkomt ... [quote:1fdec54b96] Altijd leuk en aardig om weet ik hoeveel instructies aan een polygon of pixel te knopen maar wat heb je eraan als niemand dat gebruikt behalve een paar demo's... [/quote:1fdec54b96] dat gevoel heb ik ook. Vooral omdat een aantal onderdelen zoveel boven Dx9-'standaard' zitten dat ik me afvraag waarom ze dat er uberhaupt in hebben gestopt. Wat minder van dat soort frutsels en het was nog een betaalbare kaart geweest ook. Aan de andere kant zou dan nooit een 'budget'-versie gemaakt kunnen worden ... [quote:1fdec54b96]Dat gedoe met Epic vind ik eigenlijk gewoon naaierij. Je maakt mij niet wijs dat wat ze dadelijk anders gaan doen met UT2003 ineens niet zou kunnen op een Radeon 9700pro. Doen we dan helemaal niet meer aan standaarden ? [/quote:1fdec54b96] gezien de macht van nVidea ... zou het me niks verwonderen dat ze zoiets gedaan krijgen. We hadden in het 3dFx-tijdperk tenslotte ook 'Voodoo-only' spellen ... Ik hoop dat het niet gebeurt, maar het verschil in afhandeling van bepaalde onderdelen tussen Ati & nVidea in combinatie met 'luie' ontwikkelaars zorgt er nu al voor dat er onnodig veel problemen zijn als je een niet-nVidea kaart hebt. [quote:1fdec54b96]... Hopelijk slaat Cg aan en wordt het de software huizen makkelijker gemaakt om apps te schrijven die aan de huidige hardwarestandaarden overeenkomen. Gebeurd dit niet dan voorzie ik zware tijden voor de High-end 3D. [/quote:1fdec54b96] Cg = nVidea ... ik ben niet zo heel erg optimistisch over de 'openheid' van die 'standaard' zoals die door nVidea is bedacht. Het zou wel eens heel erg ongunstig kunnen zijn voor de concurrentie die zich geen aparte R&D-afdeling kan veroorloven om dat soort spul nog eens in hun drivers te verwerken. [quote:1fdec54b96] Ook pleit ik voor het uit de markt halen van de oude zooi. De fabrikanten van grafische kaarten zijn er zelf schuldig aan dat men nog steeds Pentium 4 2.0 GHz systeem verkoopt met een TNT2 kaart erin !!! Heb vanochtend nog een gloednieuwe Compaq P4 uitelkaar gehaald met zo'n fossieltje erin. Jawel mijn vrienden, dit soort systeem bouw is de ondergang voor 3D als hier niet heel snel verandering in komt...[/quote:1fdec54b96] Wat heeft een gemiddelde typgeit aan 3D ? Wie behalve 'hardcore' gamers doet uberhaupt iets met 3D ? Dus waarom zou een normale pc zelfs maar iets aan 3D-hardware moeten hebben ? Op zich zijn we dankzij de nForce(2) chipsets toch wel aardig op weg ... van de standaard slappe 2D-kaart die net de 2D-instructies beheerst naar een (qua verhouding zeer snelle) 3D-hardware graphics (GF4 MX). Voor ons (als gamer) zou het leuk zijn als zowel hardware als software wat meer op een lijn kwamen te liggen. M.i. houd dat ook in dat die eeuwige strijd voor meer/snelller spul ook eens moet stoppen.
Link naar reactie
Cg is idd nVidia. Maar ik denk wel dat het voor bedrijven als ATI voordeel kan opleveren. Het grote probleem bij DirectX 8 is dat men er niet mee om kan gaan... Cg moet het leven eenvoudiger maken en daardoor de software ontwikkeling een nieuwe impuls geven die nodig is om de high-end van nVidia (en ook ATI) te ondersteunen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...